Gjest mette Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Jeg er kommet opp i et merkelig leie forhold. Flyttet sammen med en venn, som ikke klarer noen ting, bare sitter forran pc`n. klarer ikke jobbe osv. Jeg jobber full uke, trener hver dag. Moren til denne personen jeg bor sammen med har tydlivis hvert innom idag, for jeg fikk en melding, hvor det står at hun er drit forbanna for det så ut som en jævla møkkabule. noe det ikke gjorde, leiligheten var strøken uten om en pizza eske på benken(som ikke var min) og en søppelpose ved utgangsdøra. Så jeg sender en melding tilbake hvor jeg spør hva hun sikter til. da får jeg til svar at på deres alder kan man ikke holde på sånn. og at jeg er en dritt unge. Dama er gal! jeg orker ikke dette mer! Jeg har ikke skrevet noen kontrakt, kan jeg bo her ut mnd for så å stikke? Setter pris på raske svar
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Er det vennen / vennens familie som eier leiligheten? Har du betalt depositum?
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #3 Skrevet 21. februar 2006 Uten kontrakt kan du flytte ut akkurat når du vil!
Gjest mette Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 det er ja det er vennes familie.. Ingen depositum betalt nei. så da kan jeg flytte ut med en gang?
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 Teoretisk kan du flytte når du vil. Du kan bare si at dere har muntelig avtalt at det skulle være lovlig å flytte på dagen, dersom det kommer til noe. Så får vi jo se hva mor sier til det.....
abelille Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Kan du ikke si at siden de tydeligvis ikke liker å ha deg som leieboer, så er du villig til å flytte så fort du får deg nytt sted å bo. Det burde ikke være vanskelig å finne seg nytt sted å bo og flytte inn der i starten mars allerede. Når man ikke har kontrakt er det husleieloven som gjelder. I følge den kan man inngå avtale både muntelig og skriftelig, og det er tre måneders oppsigelse til utløpet av en kalendermåned. Det slår meg litt, avtale du å flytte inn med foreldrene til vennen din, eller var det bare en avtale mellom dere. Betaler du leie her? Til foreldrene eller til vennen din? Fikk bare en følelse av at noe skurret her, og dersom vennen din har latt deg flytte inn uten at foreldrene likte det og heller ikke ser noe til den leia, så kan jo det forklare hvorfor mora er sint. (selv om det er umodent av henne å ta det ut på deg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå