AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #1 Skrevet 31. august 2024 Som nå, i helger, eller hvis barnet har fri/ferie fra barnehagen. Får ikke gjort noe her hjemme! Hun blir helt hysterisk hvis jeg går i et annet rom feks. Vi har åpen stue/kjøkken. Hvis hun sitter å leker for seg selv eller er opptatt med sitt så prøver jeg å få tatt feks oppvasken eller hengt opp klær på vaskerommet som er i samme etasje. Hun blir helt i fra seg hvis jeg er noen andre steder enn ved siden av henne. Hvis hun ser litt på tv så MÅ jeg sitte ved siden av henne i sofaen. Prøver jeg å forklare at jeg bare skal rydde noe på kjøkkenet så er det krise. Andre som har barn som er sånn? Er det normalt? Aldersbetinget? Hun er 2 år og har alltid vært sånn. nytter heller ikke hvis vi har besøk av familie. Hvis de sitter å leker med henne kan jeg fortsatt ikke forlate rommet. Blir helt utmattet av det. Huset ser ikke ut og jeg ligger bakpå med alt Anonymkode: 00875...e24 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #2 Skrevet 31. august 2024 Kan ikke barnet bare følge etter da?? Og så må du bare akseptere at ungen gråter, du er jo der, det er ikke omsorgssvikt Anonymkode: 1aa0b...473 15 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #3 Skrevet 31. august 2024 Ta med ungen…? Anonymkode: f7c3f...df9 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Skrevet 31. august 2024 Jeg tar jenta mi med meg og gir ho noe kjeks. Så holder ho seg litt opptatt. Men kjenner meg igjen, får ikke gjort så mye når hun er på slep 😅 Anonymkode: a8860...88e 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #5 Skrevet 31. august 2024 Prøvd bæretøy? Hjelper det å ta med leker på kjøkkenet feks? Anonymkode: 6c74a...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #6 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan ikke barnet bare følge etter da?? Og så må du bare akseptere at ungen gråter, du er jo der, det er ikke omsorgssvikt Anonymkode: 1aa0b...473 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta med ungen…? Anonymkode: f7c3f...df9 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tar jenta mi med meg og gir ho noe kjeks. Så holder ho seg litt opptatt. Men kjenner meg igjen, får ikke gjort så mye når hun er på slep 😅 Anonymkode: a8860...88e AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøvd bæretøy? Hjelper det å ta med leker på kjøkkenet feks? Anonymkode: 6c74a...ca3 Hun kommer løpende etter men er HELT hysterisk og må bæres. Og da har jeg ikke frie hender til å gjøre noe. Hun liker ikke bæresele/sjal dessverre. Jeg sliter med å la henne gråte. Ender alltid med at jeg må slutte med det jeg prøver å få gjort fordi hun henger i buksebeinet og hyler Anonymkode: 00875...e24 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Skrevet 31. august 2024 Kan du ikke ta henne med deg i stedet for at hun skal komme løpende etter? Sett henne ved kjøkkenbordet og gi henne noe å leke med. Anonymkode: 28532...979 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #8 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun kommer løpende etter men er HELT hysterisk og må bæres. Og da har jeg ikke frie hender til å gjøre noe. Hun liker ikke bæresele/sjal dessverre. Jeg sliter med å la henne gråte. Ender alltid med at jeg må slutte med det jeg prøver å få gjort fordi hun henger i buksebeinet og hyler Anonymkode: 00875...e24 Hvis ikke du tåler at barnet gråter så må du vente til det vokser det av seg. Og akkurat når det skjer er veldig individuelt. Det kan være innen 6mnd eller om 3+år. Anonymkode: 77d91...e0d 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #9 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tar jenta mi med meg og gir ho noe kjeks. Så holder ho seg litt opptatt. Men kjenner meg igjen, får ikke gjort så mye når hun er på slep 😅 Anonymkode: a8860...88e Gir noe kjeks? Ikke rart vi har overvekt i samfunnet. Anonymkode: e36d7...b6b 10 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #10 Skrevet 31. august 2024 Ta med deg ungen da. Anonymkode: d58cb...509 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #11 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke ta henne med deg i stedet for at hun skal komme løpende etter? Sett henne ved kjøkkenbordet og gi henne noe å leke med. Anonymkode: 28532...979 Det er ytterst sjeldent hun leker alene. Det er de få gangene hun gjør det at jeg prøver å utnytte det. Men det funker ikke å sette henne til bords med et par leker. Jeg må nesten utelukkende alltid leke sammen med henne. Hun er så avhengig av meg at jeg noen ganger blir helt svett av det. Hun har vært sånn siden hun var baby omtrent. Jeg gjør alt jeg kan for å være en god og tilstedeværende mor men kan ikke nekte for at jeg er ufattelig sliten om dagen Anonymkode: 00875...e24 2
mommyaka Skrevet 31. august 2024 #12 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gir noe kjeks? Ikke rart vi har overvekt i samfunnet. Anonymkode: e36d7...b6b Herregud..hun skriver noen Kjeks...betyr jo ikke at ingen får en hel pakke flere ganger om dagen. Siden dette er barn og familie side håper jeg du ikke er mot selv...for da er du en som liker å tråkke på andre. For denne kommentaren har ikke noe med problemstillingen 8 3
Saltwatertaffy Skrevet 31. august 2024 #13 Skrevet 31. august 2024 Du må bare gjennomføre tenker jeg, og tålerere litt gråt. Hvis hun blir hysterisk så sett deg ned ved henne og forklar at du forstår og at det er greit å være lei seg, og at mamma må ta ut av oppvaskmaskinen. Be henne hjelpe deg med det for eksempel, hvis hun ikke vil får hun pent vente. Jeg bruker å forklare at «jeg skal ta ut av oppvaskmaskinen først, så leker vi sammen etterpå» og det fungerer noen ganger. Hos oss har dette gått i faser, i perioder er det ille og i andre perioder så er det ingen problem. 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #14 Skrevet 31. august 2024 Du tror at det er nettopp FORDI at du prøver å snike deg vekk, istedenfor å invitere henne med, at hun blir stresset? Anonymkode: 77d91...e0d 6 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #15 Skrevet 31. august 2024 Ta henne med? Gi henne en bok og sett henne på gulvet i nærheten slik at h•n kan lese og ikke være i veien? Hvis h•n ikke setter han en stol med sele Hva svarer barnet når du sier at du skal gå og henge opp klær? Anonymkode: 8daf5...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #16 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tror at det er nettopp FORDI at du prøver å snike deg vekk, istedenfor å invitere henne med, at hun blir stresset? Anonymkode: 77d91...e0d Du tror ikke* Anonymkode: 77d91...e0d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #17 Skrevet 31. august 2024 mommyaka skrev (5 minutter siden): Herregud..hun skriver noen Kjeks...betyr jo ikke at ingen får en hel pakke flere ganger om dagen. Siden dette er barn og familie side håper jeg du ikke er mot selv...for da er du en som liker å tråkke på andre. For denne kommentaren har ikke noe med problemstillingen Det skaper en uvane. Anonymkode: e36d7...b6b 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #18 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tror at det er nettopp FORDI at du prøver å snike deg vekk, istedenfor å invitere henne med, at hun blir stresset? Anonymkode: 77d91...e0d Jeg har skrevet at jeg også forklarer henne hva jeg skal. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta henne med? Gi henne en bok og sett henne på gulvet i nærheten slik at h•n kan lese og ikke være i veien? Hvis h•n ikke setter han en stol med sele Hva svarer barnet når du sier at du skal gå og henge opp klær? Anonymkode: 8daf5...5d6 Hun begynner umiddelbart å gråte og sier «neeei, vil komme til mamma» Anonymkode: 00875...e24 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #20 Skrevet 31. august 2024 Det er ikke omsorgssvikt å la ungen gråte litt. Du må bare gjennomføre. Hvordan tror du det skal bli bedre eller? Høres ut som du leker og duller altfor mye med dette barnet. Som mange andre før deg. Mor skal ikke være underholdning hele barnets våkentid Anonymkode: 1aa0b...473 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå