Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Vi har planar om å pynte sånn ca. sånn som dette: Serviett-brettinga skal vere annleis, og litt anna små-plukk, men vi skal ha kubbelys på zink-fat og roser i vasar som hovudingrediens (dog ein anna type kubbelys). Fest-programma skal vere i sølv, så dei skal ikkje krasje sånn som dei gjer på bildet. Vi er litt usikre på kor tett vi skal pynte, og har lyst å ha plass til nokre 1cm-store sølvfarga trehjerter og kanskje noko eføy innimellom lys og roser.. Kor mykje pynt bør vi ha per person, syns de? Held det med ei rose/eit lys i annakvart mellomrom av personar? Har laga eit døme for å illustrere kva eg meiner. Nokon som forstår kva eg meiner? Kva meiner de? Blir det for lite med 2 lys per bord? Vi går ut i frå at vi blir 58 til saman, 10 på hovudbordet, 8 pers på kvar side av dei 3 strekane på E-en.. Hovud-bord: Q Q Q Q Q Q Q Q Q Q -o----x----O----x---o- Kvar av dei 3 strekane på E-en: Q Q Q Q Q Q Q Q -x----o----x----o-(x-en blir kobla til blomane på hovudbordet) Forklaring: Q=mennesker o=høg vase med rose x= zinkfat med kubbelys på O= brudebuketten Endret 20. februar 2006 av veslo
Gjest *Gjest Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Siden du skal ha eføy på bordet i tillegg trenger du ikke flere roser nei, men kanskje det hdde vært fint med litt flere lys? Jeg vet ikke, kanskje det blir for mye....
Marililja Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Jeg syns det høres veldig bra ut. Ser bra ut på bildet også. Hvor har du kjøpt stoffet til løperen? Er det organza? Og et spørsmål til; tenkte å ha samme vaser som deg. Hvor har du kjøpt de? Har sett noen på en blomsterbutikkJi byen, tror de kostet 39,- eller 49,- kroner. Jeg trenger ganske mange, og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre med dem etter bryllupet? Trenger liksom ikke 20 like vaser som har plass til en blomst.
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Siden du skal ha eføy på bordet i tillegg trenger du ikke flere roser nei, men kanskje det hdde vært fint med litt flere lys? Jeg vet ikke, kanskje det blir for mye.... ← Kunne kanskje hatt eit ekstra lys på kvar ende av E-strekane, men då blir det kanskje litt tett då? Vil det blir "oppspist" med lys ytst på borda, eller blir det fint? Jeg syns det høres veldig bra ut. Ser bra ut på bildet også. Hvor har du kjøpt stoffet til løperen? Er det organza? Og et spørsmål til; tenkte å ha samme vaser som deg. Hvor har du kjøpt de? Har sett noen på en blomsterbutikkJi byen, tror de kostet 39,- eller 49,- kroner. Jeg trenger ganske mange, og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre med dem etter bryllupet? Trenger liksom ikke 20 like vaser som har plass til en blomst. ← Stoffet og vasane er kjøpt på Ikea. Dvs, eg fekk faktisk vasane av Arwen, for dei hadde slike når dei gifta seg. Dersom de skulle gifta dykk etter oss kunne du fått våre, men blir litt pes sidan de giftar dykk rett før oss kanskje.. Dei kostar 19,- på Ikea.. Du kjenner ingen du kan kjøpe sammen med då? Ev. kan du jo prøve å selge dei etterpå, eller gi bort til venner og kjente...? Veit ikkje heilt kva stoffet heiter forresten, men det er sånn "knitre"-stoff.. Du finn både stoff og vasar på www.ikea.no Takk for tilbakemeldingar forresten!!!
Nordlandspia Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 ikke blomster på hovedbodet - der skal d vel bare være bketten din. Ikke ha lys rett foran dere - det blir ikke bra på bilder!!! og det blir tatt endel bilder av dere i løpet av kvelden... tror egentlig d er vanlig å regne blomst og oppsats på hver 3. person. I og med at du skal ha en blomst bare ville jeg ha hatt de litt tettere. Synes d så fint ut, men vil få deg til å tenke på en ting... Det blir vanskeligere å ta bilder av folk ved bordet når du har så høye blomster. Pass også på å ha mer lys enn levende lys - d taes endel bilder ved bordet - og de blir ikke bra i dårlig lys - d vil du angre stort på i etterkant - selv om d er romantisk og flott så blir ikke de visuelle minnene så gode... du må iallefall tebke på hva du setter foran toastmaster - han skal alle se på, han/ hun skal fotograferes evt filmes. tenk også på det i forhole til dere og deres foreldre... Var bare noen tips fra en ivrig fotograf... ( har tatt endel bilder i bryllup, pyntet endel bord og giftet meg selv...)
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 ser forresten at du har prøvd på et salongbord - husk at bordene du faktisk skal bruke nok er smalere.... også skal du nok ha plass til flere glass... Synes det så veldig bra ut!!!! Ser at du har tenkt på hovedbordet - var litt kjapp til å svare i forrige innlegg..
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #8 Skrevet 21. februar 2006 Takk for gode svar, gjest!!! For å ta det første sist, salongbordet vårt er 5 cm smalare enn borda i festlokalet, så vi får litt betre plass. Lurte litt på om vi skulle ha pynten tettare, men lurer på om vi skal la det vere som det er pga. nettopp høgda på rosene. Men er litt usikre då.. Kunne kanskje hatt eit ekstra lys og ein ekstra blom på kvart bord, men er redd det vil bli FOR tett då.. Vi har jo tenkt å ha litt "stæsj" innimellom også.. Hmm.. Vanskeleg dette..
Lassie Skrevet 21. februar 2006 #9 Skrevet 21. februar 2006 Jeg ville ikke ha pyntet tettere enn du har gjort på bildet, det kan se rotete ut da, tror jeg. Synes det ser veldig bra ut sånn dere har gjort det, jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #10 Skrevet 21. februar 2006 Jeg ville ikke ha pyntet tettere enn du har gjort på bildet, det kan se rotete ut da, tror jeg. Synes det ser veldig bra ut sånn dere har gjort det, jeg! ← På bildet er det pynta dobbelt så tett som vi eigentleg skal ha det... Det skal vere eit mellomrom mellom kvar pynteting, liksom.. Slik som eg prøvde å forklare med dei Q-ane..
Lassie Skrevet 21. februar 2006 #11 Skrevet 21. februar 2006 Oh.. Skjønte ikke så mye emd de Qene og Xene jeg nemlig... Men da kan det jo hende at det ikke blir for tett da. Men husk at det er viktig å kunne se de som sitter overfor hverandre, da
Gjest Svimle Skrevet 21. februar 2006 #12 Skrevet 21. februar 2006 Syntes det så veldig veldig fint ut, jeg, Veslo! Jeg er stearinlyselsker de luxe, så jeg tror jeg kanskje hadde valgt mer lys på bordene. Men det er jo MEG
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #13 Skrevet 21. februar 2006 Syntes det så veldig veldig fint ut, jeg, Veslo! Jeg er stearinlyselsker de luxe, så jeg tror jeg kanskje hadde valgt mer lys på bordene. Men det er jo MEG ← Kor ville du plassert fleire lys då?
Gjest Svimle Skrevet 21. februar 2006 #14 Skrevet 21. februar 2006 Hva med å ha grupper (feks 3 stk) av kubbelys i forskjellige høyder i stedet for ett kubbelys? Bare et forslag, synes bordpyntingen din var fin jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #15 Skrevet 21. februar 2006 Hva med å ha grupper (feks 3 stk) av kubbelys i forskjellige høyder i stedet for ett kubbelys? Bare et forslag, synes bordpyntingen din var fin jeg! ← Det blir ikkje plass, borda er smalare enn vanlege, forstår du... Dessutan er lysa våre svin-dyre... Men takk for innspill!
Gjest Svimle Skrevet 21. februar 2006 #16 Skrevet 21. februar 2006 Ååh, jeg forstod det som at bordene var bredere Men som sagt, kjempefin pynting!
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #17 Skrevet 21. februar 2006 Ååh, jeg forstod det som at bordene var bredere Men som sagt, kjempefin pynting! ← Borda i fest-lokalet er 5cm breiare enn salongbordet vårt, men dei er framleis smalare enn det som er vanleg.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #18 Skrevet 21. februar 2006 I see, I see Men da synes jeg du har nok, jeg! Pent! BBii
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #19 Skrevet 21. februar 2006 I see, I see Men da synes jeg du har nok, jeg! Pent! BBii ← Supert Får tygge litt meir på det, og bestille lys etterkvart.. Tusen takk for alle gode råd, folkens!
kitekatt Skrevet 21. februar 2006 #20 Skrevet 21. februar 2006 Vi skal ha sånne avlange borddekorasjoner med champagnefargede roser (samme som i min bukett) vi skal også ha disse (nederst på siden) lysestakene (uten merkelappen under..hehe) med mansjettene jeg har laget *puh* og de telysestakene innimellom. Tror det blir fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå