Gå til innhold

Henting i barnehagen må skje ved grinda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten har nettopp begynt i ny barnehage og fikk beskjed av de ansatte om at henting må skje ved grinda (altså at foreldre ikke får komme inn der de leker). En ansatt skal da komme med barnet og evt ting som skal være med hjem. Syns dette var så rart, da blir det lite tid til informasjonsutveksling og liten muligens til å bli kjent. Har forståelse for at man ikke skal bli der lenge og henge, men syns dette var litt strengt? Hvordan er det i andre barnehager? 

Anonymkode: 31d6b...da3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt barn i flere barnehager samt jobbet i flere selv. Aldri hørt om, dog husker det var slik under covid.

Jeg hadde spurt hva tanken var og følt de hadde noe å skjule (hms, bemanning, arealer, renhold etc)

Anonymkode: b95db...394

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Minsten har nettopp begynt i ny barnehage og fikk beskjed av de ansatte om at henting må skje ved grinda (altså at foreldre ikke får komme inn der de leker). En ansatt skal da komme med barnet og evt ting som skal være med hjem. Syns dette var så rart, da blir det lite tid til informasjonsutveksling og liten muligens til å bli kjent. Har forståelse for at man ikke skal bli der lenge og henge, men syns dette var litt strengt? Hvordan er det i andre barnehager? 

Er dette midlertidig i starten for å skape ro rundt nye barn? Eller er det permanent uansett vær og året rundt? 

Anonymkode: 2912e...a26

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Veldig rart og betenkelig. Er dette en kommunal barnehage? 

Anonymkode: 5ba9f...41c

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hørtes helt nydelig ut! Skulle ønske vår barnehage var slik. Vi tenkte nok ikke dette med første, men etter fire barn i barnehage synes jeg alt som kan gjøre henting og levering raskt og enkelt høres nydelig ut. Akkurat som under covid😅😬

Anonymkode: dcb5e...295

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Aldri hørt om. Tvert i mot ville de at vi skulle inn og ha kontroll på hva som lå i hylla, var skittent , måtte byttes osv. 

Anonymkode: 14778...41a

• Liker 15
Skrevet

Jeg har jobbet i mange barnehager og har barna i forskjellige barnehager m aldri hørt eller sett dette.

Høres veldig rart ut...jeg kunne ikke tenk meg å hente barnet mitt sånn. Jeg likte å kunne se barnet mitt leke ute eller inne når jeg hentet. Vi kunne se på plassen om noe måtte bytte ut el. 

Ja når covid kom var det slikt...

Hvordan er det når du leverer da? Ved grinda?

• Liker 10
Skrevet

Det hørtes helt fantastisk ut. Jeg har selv et barn som begynner å gråte hver gang andre barn blir hentet og siden vi henter stort sett sist så gråter barnet mitt i opp mot 2timer hver ettermiddag 😭 Det har vært sånn helt siden oppstarten i begynnelsen av august. 

Anonymkode: b5542...e4b

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det har ikke vært vanlig i noen av barnehagene vi har hatt barn i, men jeg kan forstå hvorfor noen barnehager har lyst til å innføre det. Noen foreldre bruker svært lang tid og er veldig snakkesalige når de skal hente barna sine. 

Endret av Meowmere
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes også noen foreldre som er dømt i saker hvor de ikke skal ha kontakt med andre barn enn sine egne, ironisk nok...

Anonymkode: 96251...b64

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vet noen barnehager har videreført dette etter covid. Blant annet vår bhg. Fungerer veldig bra her. 

Anonymkode: 7672e...58d

• Liker 5
Skrevet

Det hadde stressa meg 🫣 Jeg liker å gå inn for å møte barnet i lek, se hvordan barnet leker. Møte de ansatte, utveksle noen ord. Se over hylla, sortere tøy og ta med skittent tøy hjem osv… 

Hvordan skal foreldre kunne ha oversikt over alt hvis man bare skal plukke opp barnet ved grinden? Og hvordan skal man bli kjent med barnehagen, de ansatte, se hvordan barnet har det, leker og det sosiale? Syns det høres merkelig ut… 

Anonymkode: c464a...248

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hadde stressa meg 🫣 Jeg liker å gå inn for å møte barnet i lek, se hvordan barnet leker. Møte de ansatte, utveksle noen ord. Se over hylla, sortere tøy og ta med skittent tøy hjem osv… 

Hvordan skal foreldre kunne ha oversikt over alt hvis man bare skal plukke opp barnet ved grinden? Og hvordan skal man bli kjent med barnehagen, de ansatte, se hvordan barnet har det, leker og det sosiale? Syns det høres merkelig ut… 

Det er sånn jeg føler det også! Den siste tiden har vi hentet ute så da blir det jo noe annet. Men syns det føles så lite velkomment 😕 

Når det gjelder klær etc så blir ikke det noe prøvde siden vi går gjennom garderoben før vi kommer til grinda.. men likevel. Syns dette er litt kjipt men føler ikke jeg kan si noe på det når de forsåvidt har greie argumenter. 

Skrevet

Tipper det er pga hensyn til andre barn under tilvenning, smart og viser de. Har barnas beste i fokus

Anonymkode: 2eda6...c51

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man får med seg klærne hjem i pose , tar med nytt meste dag, null problem. Og Nettop det du dkriver om at du liker å komme inn å se barnet leke er nok en av grunnene til at de gjør det på denne måten 

• Liker 4
Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt å fortsette med den barnehagen. 

Anonymkode: 74c07...079

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde vært helt uaktuelt å fortsette med den barnehagen. 

Ja tenk så grusomt at en bhg tar hensyn til barna 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja tenk så grusomt at en bhg tar hensyn til barna 

Eller helst til seg selv og nekter innsyn tenker jeg vi sier. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår det som at det er inn der barna leker, men at dere får være i garderoben? Vi fikk aldri beskjed om at det ikke var lov å gå inn, men det var naturlig med levering og he ting ved grinda. 
Vi kunne se inn der barna lente, da, så kunne observere hvis ikke han/hun så oss først. 
Jeg syntes det var veldig fint. Da kunne vi utveksle noen ord med den som tok i mot/leverte barnet uten at det føltes som å bryte inn i lek og samspill. 

Anonymkode: d7d0c...a8b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller helst til seg selv og nekter innsyn tenker jeg vi sier. 

Må du gi deg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...