AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #1 Skrevet 31. august 2024 Skal på jobb om to timer. Kjenner jeg gruer meg veldig pga i kveld fant jeg ut at den kollegaen jeg skulle være med ikke ville jobbe med meg, så det ble utført bytte. Jobber i helse. Skulle ikke ta det personlig men føler det går personlig, når det er et menneske hun ikke ønsker å jobbe med, så er det flere som har sagt i fra angående hvordan hun er på jobb. Hun kjeftet på meg for tre uker siden pga jeg ville hjelpe til med sengeskift på en annen avdeling. Vi jobber natt så vi skal være på tvers hvis det er behov. Hun gikk også på den andre avdelingen og snakket til personalet der. Jeg ble ganske sur selv, vi kranglet den natten. Jeg ga beskjed om dette til overhodet, og hun har vært på møte men hater meg etter det. Hun er ny og visste nok ikke at man skulle være på tvers, men når jeg sa det til henne så snakket hun bare høyere og i munn min så jeg ikke fikk sagt noe omtrent. Og hun var like uenig rett før vi gikk av vakt, men hun beklaget seg selv om hun var uenig. Jeg valgte uansett å gå videre med dette. Føler ikke jeg har gjort noe feil men veldig ekkelt å gå på jobb nå som hun hater meg pga jeg snakket med lederen, og i tillegg juger hun om hva som egentlig skjedde. Og til meg har hun også sagt tre forskjellige ting om hvorfor hun mente vi ikke skulle hjelpe til. At hun var sliten. At hun var redd jeg skulle være borte for lenge. At hun var redd jeg skulle bli brukt. Anonymkode: 2f00a...dc4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #2 Skrevet 31. august 2024 Er dere ung? For det er ikke noe å bry seg om. Bare hev deg og gjør jobben din. Anonymkode: 03a97...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #3 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dere ung? For det er ikke noe å bry seg om. Bare hev deg og gjør jobben din. Anonymkode: 03a97...d3d Jeg er rett under 30, hun er 50 men er nyansatt. Ja jeg prøver! Jeg er egentlig svært konfliksky, men hadde ikke noe annet valg enn å si fra angående den natten. Det var så uprofesjonelt Anonymkode: 2f00a...dc4 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og til meg har hun også sagt tre forskjellige ting om hvorfor hun mente vi ikke skulle hjelpe til. At hun var sliten. At hun var redd jeg skulle være borte for lenge. At hun var redd jeg skulle bli brukt. Anonymkode: 2f00a...dc4 Det kan også være at det var summen av de tre årsakene som gjorde at hun tenkte at det var rart. Men nå vet hun at dere skal gå på tvers ved behov. Ordner seg dette. Anonymkode: 43ded...27d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #5 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan også være at det var summen av de tre årsakene som gjorde at hun tenkte at det var rart. Men nå vet hun at dere skal gå på tvers ved behov. Ordner seg dette. Anonymkode: 43ded...27d Ordner det seg eller burde jeg bare bytte arbeidssted? Anonymkode: 2f00a...dc4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #6 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er dere ung? For det er ikke noe å bry seg om. Bare hev deg og gjør jobben din. Anonymkode: 03a97...d3d Det er lettere sagt enn gjort. Arbeidsmiljø henger sammen med trivsel og sykefravær. Dårlig stemning på jobb kan bli en stor psykisk belastning for noen mennesker, mens andre børster det lettere av seg. Og samme person kan reagere ulikt på slike ting ut fra hvordan man har det selv der og da. Så nei, men kan ikke nødvendigvis bare "heve seg over det". Anonymkode: a106c...845 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er lettere sagt enn gjort. Arbeidsmiljø henger sammen med trivsel og sykefravær. Dårlig stemning på jobb kan bli en stor psykisk belastning for noen mennesker, mens andre børster det lettere av seg. Og samme person kan reagere ulikt på slike ting ut fra hvordan man har det selv der og da. Så nei, men kan ikke nødvendigvis bare "heve seg over det". Anonymkode: a106c...845 Joda. Vet alt om det. Har vært i arbeidslivet i snart 30 år. Men noen ganger så må man bare si til seg selv at det er ikke jeg som er problemet her. Dette er et menneske som kom i konflikt med et annet menneske. Ikke en situasjon der hele arbeidsplassen er en sur plass å være. Så jo. Noen ganger så må mann være streng med seg selv og si at det er ikke jeg som er problemet her. Jeg trur i denne situasjonen så ordner det seg. Hun er sikkert usikker på jobben siden hun er ny. Og trudde at hun skulle vise deg hvordan ting gjøres siden hun er eldre. Men så tok hun feil. Og bytter heller vakt enn å innrømme at hun gjorde en feil ovenfor deg. Dette glir seg helt sikkert på plass. Anonymkode: 03a97...d3d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #8 Skrevet 31. august 2024 Alltid en idiot på alle arbeisplasser som man ikke kommer overens med Jeg ville prøvd å unngå den personen hvis miljøet og arbeidsoppgavene ellers er ok Anonymkode: a9839...6fb
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #9 Skrevet 31. august 2024 Hvis hun har bedt om å bytte vakt fordi hun ikke kan jobbe med deg, så blir hun nok veldig upopulær hos ledelsen. Jeg hadde gjort flid om å være profesjonell ut til fingerspissene nå. Du har iiiiiingen problemer å jobbe med dama. Dere er jo på jobb for å gjøre deres beste for pasientene. Det var jo leit med dem situasjonen for noen uker tilbake, men du har lagt det bak deg. Anonymkode: e7b99...651 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #10 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ordner det seg eller burde jeg bare bytte arbeidssted? Anonymkode: 2f00a...dc4 Skal du la henne jage deg bort pga én konflikt? Du får se om en stund, hvordan det går. Ledere merker seg som oftest raskt slike «dramaqueens» som skal ha spesialbehandling. Ut fra beskrivelsen høres det ut som hun klarer å gi et svært dårlig inntrykk på egen hånd, men har så liten selvinnsikt at hun ikke klarer å gjøre kloke valg. Anonymkode: 7c398...1f2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #11 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skal du la henne jage deg bort pga én konflikt? Du får se om en stund, hvordan det går. Ledere merker seg som oftest raskt slike «dramaqueens» som skal ha spesialbehandling. Ut fra beskrivelsen høres det ut som hun klarer å gi et svært dårlig inntrykk på egen hånd, men har så liten selvinnsikt at hun ikke klarer å gjøre kloke valg. Anonymkode: 7c398...1f2 Dette. Hvis hun holder på sånn ødelegger hun mest for seg selv. Anbefaler å overse det, ikke engasjer deg i diskusjon med henne, be henne ta det med leder. Anonymkode: 2bd5a...263 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #12 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ordner det seg eller burde jeg bare bytte arbeidssted? Anonymkode: 2f00a...dc4 Ikke bytt arbeidssted for bagateller. På alle arbeidssteder finnes det idioter. Anonymkode: 43ded...27d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #13 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke bytt arbeidssted for bagateller. På alle arbeidssteder finnes det idioter. Anonymkode: 43ded...27d Sant nok 😓 Anonymkode: 2f00a...dc4
lillevill Skrevet 1. september 2024 #14 Skrevet 1. september 2024 Kan jo være hun er litt ustabil om hun lager drama med en gang hun har startet i en ny jobb? Det er nok bra du forholder deg rolig og snakker om situasjonen uten å være farget av sårede følelser. Bare si hva som skjedde, og at du forsøkte å håndtere det som du skulle. At du er såret og sånn er jo opp til deg å håndtere på en profesjonell måte. Når man er i jobb så er man jo ikke på ungdomskolen og ignorerer folk, feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå