AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Del Skrevet 31. august Veier 94 kg, 174 cm høy. Vil gjerne gå ned 20 kg, og ja jeg skjønner det er en livstilsendring.. Vet man ikke skal ha så mye av sukker, brød, pasta. Men kan man likevel spise litt? F eks fullkorn pasta? Er veldig glad i pasta og syns det er vanskelig å kutte ut helt. Noen som vet? Anonymkode: 95a46...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 31. august #2 Del Skrevet 31. august Du kan selvsagt spise pasta. Jeg spiste brød hver dag da jeg skulle ned i vekt. Det handler om hvor mye du inntar. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Veier 94 kg, 174 cm høy. Vil gjerne gå ned 20 kg, og ja jeg skjønner det er en livstilsendring.. Vet man ikke skal ha så mye av sukker, brød, pasta. Men kan man likevel spise litt? F eks fullkorn pasta? Er veldig glad i pasta og syns det er vanskelig å kutte ut helt. Noen som vet? Anonymkode: 95a46...f9d Jeg har null problemer med å gå ned i vekt uten å kutte ut noe av det du nevner. Anonymkode: 5a1ea...96c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Veier 94 kg, 174 cm høy. Vil gjerne gå ned 20 kg, og ja jeg skjønner det er en livstilsendring.. Vet man ikke skal ha så mye av sukker, brød, pasta. Men kan man likevel spise litt? F eks fullkorn pasta? Er veldig glad i pasta og syns det er vanskelig å kutte ut helt. Noen som vet? Anonymkode: 95a46...f9d Alt handler om mengder. Du kan slanke deg mens du spiser lasagne hver dag om du vil, du må bare passe på mengden Anonymkode: 5cdf3...ddd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Del Skrevet 31. august Selvfølgelig kan du det. Jeg har gått ned 32 kg, er 173 cm høy og veier 88 kg nå. Har selvfølgelig spist pasta innimellom, pizza også, boller, snop, potetgull, smågodt, sjokolade og kake... Men ikke hver dag og ikke i ubegrensede mengder! Anonymkode: 1fc87...e59 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Del Skrevet 31. august Jeg spiser både brød, pasta, ris og poteter. Bare mindre av alt. Slankekur som utelukker dette funker ikke på meg. Jeg lever for brødmat og pasta. Jeg spiser ikke godteri og sjelden kaker. Anonymkode: 077ba...b31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Del Skrevet 31. august Du kan spise både pasta, potet, ris, sjokolade og søtsaker under en vektnedgang. Anonymkode: d27d8...430 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 31. august #8 Del Skrevet 31. august Pasta er veldig lett å spise for mye av, for det er godt:) Jeg ville holdt meg helt unna. Alle over her sier at du kan spise litt av alt, men det skal godt gjøres å spise moderat med pasta i forhold til annet med tanke på vektnedgang. Spis heller ting du ikke liker så godt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Del Skrevet 31. august Spiste fullkornspasta til 2-3 ganger i uken og har gått ned 40kg. Handler om kcal in og ut. Bare pass på å ikke spise for store mengder pasta. Fyll heller tallerken med masse grønt og proteiner. Anonymkode: 87e32...469 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Del Skrevet 31. august Spiser pasta og brød 4-5 dager i uka. Det jeg oppdaget når jeg begynte tenke vektnedgang var hva en porsjon pasta egentlig er. Nå veier/måler jeg alltid pastsmengden, for å unngå spise halvannen porsjon. Anonymkode: aca74...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Del Skrevet 31. august Spiser pasta nesten hver dag. 100g til en porsjon. Anonymkode: 2b870...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Del Skrevet 31. august Jeg veier drøye 50 kilo og spiser masse pasta og ris. Det er det totale energiinntaket som teller. Ikke vær redd for karbohydrater. Anonymkode: dee09...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 1. september #13 Del Skrevet 1. september Du kan drøye pasta med f.eks blomkål, brokkoli eller erter. Pasta av bønner/linser er også en god variant. Mer protein i de. Kan ta 50/50 med fullkornspasta f.eks. Ellers som andre sier så kan du så absolutt spise litt pasta når du skal nedover i vekt. Jeg hadde vært mer forsiktig med hvilken type saus jeg hadde brukt, droppet olje/smør i pastaen, og hatt godt med grønnsaker og protein til. Jeg er ikke så glad i pasta, så jeg spiser det sjeldent, men jeg er veldig glad i potet, og det spises daglig, og jeg har lav vekt. Jeg føler potet metter mer enn pasta da, men ikke noe galt med pasta i seg selv, mer mengden og tilbehøret. Det er jo som alt annet. Lykke til med vektnedgangen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #14 Del Skrevet 1. september Anbefaler deg å lese deg opp på hvordan varmebehandlede stivelsesptodukter (ris, poteter, pasta etc) omgjøres til resistant stivelse når de avkjøles etter varmebehandling. Dette hjalp meg noe enormt ved vektnedgangen jeg hadde slitt noe så veldig med! Hvis du er som meg, hvor kroppen reagerer ganske mye på slike matvarer (blir fort oppblåst og ser dvask ut ved for mte av det) så kan dette trikset kanskje hjelpe. Jeg elsker heldigvis kald pasta og kalde poteter, så det har ikke gjort meg noe som helst. Resten av maten er varm som normslt. Anonymkode: 60e86...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #15 Del Skrevet 1. september Vurder om pasta er noe du klarer å spise i moderate mengder, eller om det er en matvare som trigger overspising. Hva spiser du sammen med? Får du et riktig sammensatt måltid, som gjør at du blir passe mett for en stund? Det er ingenting galt med pasta i seg selv, eller andre enkeltmatvarer for den saks skyld. Totalen i kostholdet avgjør. Anonymkode: 4ef27...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #16 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 21.40): Spiser pasta nesten hver dag. 100g til en porsjon. Anonymkode: 2b870...417 Det er en veldig stor porsjon pasta! Spagetti er ca 85g pr porsjon. https://www.godt.no/tipstriks/tips/i/RRvgrJ/slik-koker-du-pasta 80g pr porsjon er grei huskeregel. Makaroni og småpasta er ca 60g pr porsjon https://www.matprat.no/artikler/matsvinn/porsjonsberegning-i-hverdagen/ Jeg bruker 60-80g litt etter hva annet jeg spiser til. Anonymkode: aca74...f49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #17 Del Skrevet 7. september Velg fullkorn, eventuelt linsepasta. Anonymkode: 8d7a2...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #18 Del Skrevet 7. september Du kan spise pasta, men vær veldig bevisst på mengdene. Det er ikke pastaen du skal spise deg mett på i et pastamåltid, for å si det slik. Pastaen må rett og slett betraktes som et tilbehør til resten. Mitt tips er å bruke kjøkkenvekt og veie opp den porsjonen du vil spise. Pasta er utrolig kaloritett, så små ekstra mengder utgjør plutselig en del ekstra kalorier. Fullkornspasta har samme kaloriinnhold som hvit pasta. Forskjellen er at fullkornspastaen gjør deg litt mettere og holder deg mett litt lengre. Jeg driver også med en livsstilsendring og har gått ned 23 kg til nå. Jeg spiser variert, tradisjonell kost, fordi det passer best hos oss. Vi har pasta til middag av og til sånn ca en gang i uka. Mine pastaporsjoner har en tørrvekt på 50 gram. Det er ikke store mengden. Anonymkode: 28673...d51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #19 Del Skrevet 10. september Du kan leve utelukkende på smågodt og potetgull, og fremdeles gå ned i vekt. Så lenge du spiser totalt få nok kalorier, vil du gå ned. Men om det er SUNT? Nei, selvsagt ikke. Og det er heller ikke pasta. Korn er knyttet til en rekke helseproblemer. Anonymkode: a6d63...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 10. september #20 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 18.40): Veier 94 kg, 174 cm høy. Vil gjerne gå ned 20 kg, og ja jeg skjønner det er en livstilsendring.. Vet man ikke skal ha så mye av sukker, brød, pasta. Men kan man likevel spise litt? F eks fullkorn pasta? Er veldig glad i pasta og syns det er vanskelig å kutte ut helt. Noen som vet? Anonymkode: 95a46...f9d Selvfølgelig kan du det, men det er jo snakk om mengder. Pasta er lett å overspise på, så en må ha kontroll på mengdene. Lavkarbo er ikke den eneste måten å gå ned i vekt på. En kan gå ned i vekt på lavkalori (inkl karbohydrater) også. Men har en diabetes 2, insulinresistens, eller lett for å overspise karbohydrater, kan det være lurt å gå på lavkarbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå