Gå til innhold

Hvordan lage en sånn benk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har lyst å lage en sittebenk som likner benkene på bildene. Hvordan går jeg frem? Ønsker 160-200 cm lang. Må naturligvis tåle vekt og være stabil. Er hobbyplater tingen? Hvordan feste topplate til beina?

IMG_8483.jpeg

IMG_8482.webp

Anonymkode: 7693f...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt lange Lack hyller fra IKEA. Ikke like fornemt men funksjonen er den samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (8 minutter siden):

Jeg har brukt lange Lack hyller fra IKEA. Ikke like fornemt men funksjonen er den samme. 

Kan du sitte på de? Er kanskje ikke helt uttrykket jeg var ute etter men egentlig en god idé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du sitte på de? Er kanskje ikke helt uttrykket jeg var ute etter men egentlig en god idé

De hadde sånne hyller i "bokser" tidligere i hvert fall. Vi hadde sånn i gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker hobbyplater vil funke fint. Viktig å ikke ha for lange spenn mellom beina mtp bæreevne. Jeg ville nok vurdert å forsterke med en liten list i underkant av toppen hvis det skal brukes som sittebenk. Ville skjøtet benk og bein med domino/kjeks/tapp og trelim, da blir det ingen synlige fester på benkeplata. Eventuelt treskruer og plugg. Det går an å låne eller leie utstyr fra flere trevarebutikker, biblioteket osv.

Anonymkode: 0bbe0...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal voksne mennesker kunne sitte på en slik benk så må du ha tilsvarende plate under som topp platen, og langt flere støtteplater under. 
Hobbyplater bør gå greit. Støtteplatene må du ha spesial skruer/møbelskruer til. 
Du bør se på Ikea om du kan finne noe å tilpasse med ferdige skruer og skruehull. 

Anonymkode: b398c...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...