Gå til innhold

Leder påla meg ekstra jobb, nekter å betale

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriv navnet ditt på alle ark med copyright foran. 

Anonymkode: fbd8d...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skriv navnet ditt på alle ark med copyright foran. 

Hvorfor skal jeg det? 

Anonymkode: 21796...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er kommunal barnehage. Og ja, jeg skal ha 100 % overtid. Dette er ene og alene styrerens skyld. Det var hun som kom med en oppgave rett før jeg dro hjem, en viktig oppgave med noen timers frist. 

Snakket med en tillitsvalgt, her skal hun betale 100 % og ikke prøve seg på noen knep.

Neste gang skal jeg ikke godta sånn dritt, har lært nå.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For ts spiller det jo en rolle fordi hun mener hun skal ha mer betalt på kvelden enn på ettermiddagen... 🤷‍♀️

Jeg tror ikke det er vanlig å få mer betalt for overtid på kvelden enn ettermiddagen, ts, så akkurat det argumentet skjønner jeg ikke? 

Anonymkode: c1775...c36

Jo, etter kl 21.00 får man 100 % overtid. Jeg dro fra jobben kl 16.00, fikk oppgaven 5 minutter før. Hadde en avtale fra kl 17.00-20.00.

Hjemme rundt kl 21.00, og rett på rapportskriving. Normalt pleier jeg å sørge for å gjøre slike oppgaver mye tidligere på dagen og gjerne i arbeidstiden når det lar seg gjøre. 

Hvorfor har vi i det hele tatt krav på 100 % overtid når enkelte ledere mener at vi rett og slett skal lyve. Skrive at vi jobber mindre og innenfor klokkeslett som passer dem best?

Jeg skal ikke betale for at jeg har en usedvanlig dårlig leder, for å si det sånn!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 18.00):

Utsette til kveldstid ?!!

Så du mener at jeg bare skulle droppe viktige avtaler og sette meg bak en skjerm med en gang denne styreren krevde rapporten. Det hadde vel ikke vært kveldstid om hun hadde åpnet munnen sin i rimelig tid, og ikke kommet med en sånn oppgave rett før jeg skulle hjem og med frist samme dag.. Hallo!!

Nei. Jeg mener du skulle sagt at arbeidsdagen din var slutt for i dag, og at du kunne skrive rapporten i morgen. At du valgte å ta på deg oppgaven og så utsette til senere på kvelden, ikke rett etter arbeidstid må du ta på egen kappe. Eller sørge for å få skriftlig i forkant at du får betalt for kveldsarbeid, slik at leder er ettertrykkelig informert og du slipper å diskutere i ettertid.

Men aller mest mener jeg at du bør søke deg ny jobb. Slik det er nå dekker du over den dårlige ledelsen, slik at det ikke er synlig for resten av systemet, og betaler prisen for det selv.

Anonymkode: ece15...e2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor skal jeg det? 

Så ikke alle andre får kopi uten at du blir spurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber mye overtid i perioder, og det blir alltid fra kl 20 og utover fordi jeg henter i barnehagen, vil spise med barna, legge de osv.

Fordi det er mitt valg å bruke tiden fra 16-19.30 med barna, og heller utsette arbeidet, så krever jeg heller ikke ekstra betalt hvis jeg sitter til over 21. Jeg kunne tross alt jobbet tidligere på dagen, barna har jo en far, men jeg velger å gjøre det sånn med arbeidsgivers "velsignelse".

Anonymkode: 7afa4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 8.25):

Tøys

Anonymkode: 4c461...beb

(10) Arbeidstaker har rett til å bli fritatt fra å utføre arbeid utover avtalt arbeidstid når vedkommende av helsemessige eller vektige sosiale grunner ber om det. Arbeidsgiver plikter også ellers å frita arbeidstaker som ber om det, når arbeidet uten skade kan utsettes eller utføres av andre.

Anonymkode: 3c0d9...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre hvordan rapport det var? Hva ville konsekvensen vært om den ble levert neste dag?

Anonymkode: 291e1...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 7.00):

Du skal ha overtidsbetalt for de timene du har jobbet. Her er det bare å kontakte fagforeningen din

Anonymkode: 80bc5...d28

Ja, men likevel vil det nok være vanskelig å argumentere for kvelds- eller nattetillegg her. Jeg ville ikke tatt denne kampen for tillegg. Jeg ville sett meg om etter en jobb i en barnehage med bedre ledelse. 

Anonymkode: 17aa5...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ofte det skjer at du blir pålagt rapportskriving rett etter jobb? Hvis det kun er en sjelden gang ville jeg latt det gå mot at du blir kompensert med avspasering/overtid, men om det skjer hele tiden så ville jeg satt meg ned med sjefen og fått planlagt litt fremover slik at dere får mindre overraskelser. 

Anonymkode: 09505...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...