AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Del Skrevet 31. august Vet ikke hvor jeg skal begynne. Har en gnukk som styrer i barnehagen jeg jobber. Her en dag kom hun til meg rett før jeg skulle dra hjem og sa at jeg skulle skrive en viktig rapport med frist samme dag. Hun hadde visst glemt å gi beskjed innen rimelig tid, kalte det glipp. Det er en del glipp med denne styreren. Jeg hadde lovet meg bort den ettermiddagen og sa jeg kunne forsøke å skrive rapporten etter avtalen min. Det eneste med at jeg satt sendt på kvelden og skrev denne rapporten som hun ba om. Dagen etter ville hun at jeg skulle ta timene jeg brukte på rapportskriving på kveldstid av ubunden tid. Jeg sa at jeg nok ikke kunne ta all tid fra ubunden tid men noe (brukte 2,5 t totalt). Hun ble med på å betale meg 1 time lønn. Men så stoppet det ikke der, hun ville at jeg skulle skrive at jeg jobbet den timen rett etter jobben og ikke registrere det som kveldsarbeid. Jeg nektet og sa at hun faktisk får betale meg for kveldstid. Det nekter hun ettersom det koster litt ekstra. Føler meg utnyttet! Hva hadde dere andre gjort? Anonymkode: 21796...186 4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Del Skrevet 31. august Når du selv velger å utsette arbeidsoppgaven til kvelden blir det vel litt urimelig å kalle det pålagt kveldsarbeid. Jeg ville latt det gå og søkt andre jobber. Og nektet å skrive rapporter jeg ikke hadde blitt varslet om på fritiden min. Anonymkode: ece15...e2d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du selv velger å utsette arbeidsoppgaven til kvelden blir det vel litt urimelig å kalle det pålagt kveldsarbeid. Jeg ville latt det gå og søkt andre jobber. Og nektet å skrive rapporter jeg ikke hadde blitt varslet om på fritiden min. Anonymkode: ece15...e2d Utsette til kveldstid ?!! Så du mener at jeg bare skulle droppe viktige avtaler og sette meg bak en skjerm med en gang denne styreren krevde rapporten. Det hadde vel ikke vært kveldstid om hun hadde åpnet munnen sin i rimelig tid, og ikke kommet med en sånn oppgave rett før jeg skulle hjem og med frist samme dag.. Hallo!! Anonymkode: 21796...186 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleRain Skrevet 31. august #4 Del Skrevet 31. august Ville sagt «Your lack of planning, does not make it my emergency - Bye!» og gått hjem. Ev. avtalt betaling på forhånd. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når du selv velger å utsette arbeidsoppgaven til kvelden blir det vel litt urimelig å kalle det pålagt kveldsarbeid. Anonymkode: ece15...e2d Det spiller da ingen rolle når det ble gjort. Det var pålagt jobb etter at hun var ferdig for dagen. Anonymkode: 06350...feb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Del Skrevet 31. august 4 hours ago, AnonymBruker said: Det spiller da ingen rolle når det ble gjort. Det var pålagt jobb etter at hun var ferdig for dagen. Anonymkode: 06350...feb For ts spiller det jo en rolle fordi hun mener hun skal ha mer betalt på kvelden enn på ettermiddagen... 🤷♀️ Jeg tror ikke det er vanlig å få mer betalt for overtid på kvelden enn ettermiddagen, ts, så akkurat det argumentet skjønner jeg ikke? Anonymkode: c1775...c36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For ts spiller det jo en rolle fordi hun mener hun skal ha mer betalt på kvelden enn på ettermiddagen... 🤷♀️ Jeg tror ikke det er vanlig å få mer betalt for overtid på kvelden enn ettermiddagen, ts, så akkurat det argumentet skjønner jeg ikke? Anonymkode: c1775...c36 Nå er jeg i en annen bransje, men hos oss er det 50% overtidstillegg før kl 21.00 og 100% fra 21.00 til 06.00 for da kalles det nattarbeid. Anonymkode: f1e02...031 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 31. august #8 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå er jeg i en annen bransje, men hos oss er det 50% overtidstillegg før kl 21.00 og 100% fra 21.00 til 06.00 for da kalles det nattarbeid. Anonymkode: f1e02...031 Hvis det er en kommunal barnehage er det 100% tillegg fra kl 21. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Del Skrevet 1. september Du skal ha overtidsbetalt for de timene du har jobbet. Her er det bare å kontakte fagforeningen din Anonymkode: 80bc5...d28 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Del Skrevet 1. september Kontakte fagforeningen for noen hundre lapper eller ta lærdom av det til neste gang ? Anonymkode: 2243c...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #11 Del Skrevet 1. september Når hun sier sånn, sier du da at du kan få den ekstra timen i avspasering? Gå hjem tidligere en dag elns? Jeg hadde forholdt meg til det som skjedde med en forståelse av at du ikke skal være så imøtekommende neste gang. Anonymkode: 49ed2...e3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #12 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vet ikke hvor jeg skal begynne. Har en gnukk som styrer i barnehagen jeg jobber. Her en dag kom hun til meg rett før jeg skulle dra hjem og sa at jeg skulle skrive en viktig rapport med frist samme dag. Hun hadde visst glemt å gi beskjed innen rimelig tid, kalte det glipp. Det er en del glipp med denne styreren. Jeg hadde lovet meg bort den ettermiddagen og sa jeg kunne forsøke å skrive rapporten etter avtalen min. Det eneste med at jeg satt sendt på kvelden og skrev denne rapporten som hun ba om. Dagen etter ville hun at jeg skulle ta timene jeg brukte på rapportskriving på kveldstid av ubunden tid. Jeg sa at jeg nok ikke kunne ta all tid fra ubunden tid men noe (brukte 2,5 t totalt). Hun ble med på å betale meg 1 time lønn. Men så stoppet det ikke der, hun ville at jeg skulle skrive at jeg jobbet den timen rett etter jobben og ikke registrere det som kveldsarbeid. Jeg nektet og sa at hun faktisk får betale meg for kveldstid. Det nekter hun ettersom det koster litt ekstra. Føler meg utnyttet! Hva hadde dere andre gjort? Anonymkode: 21796...186 Jeg heier på deg. Så fint at du stod på ditt. Kanskje hun spør noen andre nestegang. Anonymkode: fbd8d...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #13 Del Skrevet 1. september Du har blitt pålagt overtid, ikke kveldsarbeid, TS. Du kunne ikke ta det etter jobb som du ble bedt om, men utsatt til kvelden/natten helt frivillig. Det er slik vi andre som har små barn og fleksitid også gjør, har ikke tall på hvor mange timer jeg har jobbet på kvelden. Men du får ikke ekstra betalt for det i form av natttillegg. Hadde ingen jobbet etter 21 hadde de færreste rukket det de skulle på min arbeidsplass. Det er jo nettopp dette som er et gode - man rekker det man skal ellers i livet og tar igjen når man uansett hadde satt seg i sofaen. Men de 2,5 timer skal du selvfølgelig få betalt for. Anonymkode: 47afd...d21 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 1. september #14 Del Skrevet 1. september Nå vet du i alle fall hva du skal svare neste gang; "Kjøss Meg i Ræva !!! " 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #15 Del Skrevet 1. september Det er helt vanlig med pålagt overtid, men barnehageansatte er som regel forskånet fra slikt og når det skjer én gang, lager hun et kjempeproblem av det. Hvis styrer er en dårlig leder, finnes det vel mange andre barnehager å jobbe i. Anonymkode: 4c461...beb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 1. september #16 Del Skrevet 1. september Les tariffen grundig. Er du i tvil ta det med fagforeningen. Er du ikke i fagforening, meld deg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #17 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kontakte fagforeningen for noen hundre lapper eller ta lærdom av det til neste gang ? Anonymkode: 2243c...df5 Ta lærdom burde vel leder gjøre?? Anonymkode: 4b8a4...9b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #18 Del Skrevet 1. september Jeg er drittlei av arbeidstakere som godtar dritt fra ledere, stå opp for deg selv!!! INGEN skal jobbe gratis!!! Har møtt på så mange idioter i arbeidslivet, nå i dag står jeg 100% på alle krav. Driter i om jeg får sparken pga dette, klart å gå 2 ledere fjernet som prøvde seg på dirty-triks. Her bør du også si opp stillingen din, dette er ikke et sted å jobbe. Anonymkode: 0ecac...404 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #19 Del Skrevet 1. september 1. Ikke godta at det er ubunden tid. Den tiden er alt fastsatt at du skal bruke til planarbeid, ikke påleggges rapportskriving på kveldstid. 2. Ta kontakt mer fagforeningen som mange skriver. 3. Frem et krav for alt arbeidet, skriftlig. Du sa ifra når du kan løse arbeidet pga sosiale forpliktelser. Styrer har da akseptert dette. Styrere skulle egentlig etter Arbeidsmiljøloven fritatt deg fra overtidsarbeidet pga sosiale årsaker, men har her valgt en løsning med senere på kvelden og må da betale for det. Anonymkode: 3c0d9...e26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #20 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Styrere skulle egentlig etter Arbeidsmiljøloven fritatt deg fra overtidsarbeidet pga sosiale årsaker Tøys Anonymkode: 4c461...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå