AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #1 Skrevet 31. august 2024 Hei! Jeg og mannen min har vært sammen noen år og skal til jul få vårt første barn sammen❤️ mannen min har en sønn på 9 år fra før av som vi har 50/50. Nylig fikk hans eks altså moren til barnet en baby med sin kjæreste. I den forbindelse skal det jo selvfølgelig være dåp. Min mann og hun har et ok forhold, men kun for barnets skyld, de kommuniserer greit, men det er ikke noe mer enn det. Min svigermor derimot (altså bestemor til 9-åringen, men ikke bestemor til babyen) hun har et forhold som er veldig merkelig for min del og også litt sårt… svigermor kjøper klær til gutten som han skal ha hos moren, jeg tror ikke moren har kjøpt klær til han på 6 år siden det ble slutt mellom mannen min og henne. Svigermor har også gutten 2-3 dager i uka de ukene hun har han (eksen jobber ikke). Nylig snakket vi om å kjøpe trampoline i hagen vår til gutten, da kjøpte svigermor trampoline, men den ble ikke stående hos oss… den havnet hos moren… jeg har alltid synes dette har vært veldig spesielt og var egentlig veldig spent på hvordan det ble nå som hun fikk baby med en annen mann som hun da ikke blir biologisk bestemor til, men hun oppfører seg som hun er bestemor til babyen også… Nå som de skal ha dåp for babyen er hun invitert til dåpen og ikke nok med det, hun skal være fadder?! Jeg har nevnt det for mannen min at det er meget rart og han er helt enig, men han er så konfliktsky… jeg merker at dette irriterer meg unødvendig mye og føler det går utover mitt forhold til henne også🥺 jeg føler liksom hun ikke liker meg, selv om jeg ikke har gjort noe, jeg har prøvd å gjøre forskjellige ting for å bonde med henne, men det blir liksom ikke tatt godt i mot… det er veldig sårt for jeg bor langt unna min egen familie… ikke misforstå meg for det er jo kjempe bra at de har et forhold for guttens skyld, men føler dette blir litt ekstremt når hun ikke er bestemor til den nye babyen… vår baby som kommer til jul er liksom «glemt»… Anonymkode: d5626...3fb
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #2 Skrevet 31. august 2024 Babyen deres er vel ikke glemt, men den har ikke ankommet enda. Forstår at vi alle er forskjellige, men jeg satte pris på at hverken mine foreldre eller svigerforeldre var overengasjerte før barnet var født. Anonymkode: 2690e...5b1 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #3 Skrevet 31. august 2024 Noen ganger må man bare jobbe med sin egen sjalusi. Hvem guttens mor velger til faddere er ikke noe dere trenger å forholde dere til. Heller ikke hvem svigermor er fadder til heller. Anonymkode: e72eb...b47 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Skrevet 31. august 2024 Det er jo ikke ekstremt hvis niåring er hennes eneste barnebarn? Uansett ikke din sak. Litt snodig valg av fadder, men det er mellom dem, niåringens mor vil vel vise at hun setter pris på henne og fortsatt vil ha henne i livet, nå for begge barn. Ditt barn finns ikke, det er ikke noe forskjellsbehandling der. Skulle hun sagt "nei takk, jeg får et ekte barnebarn snart og vil heller være fadder til det"? Hva mener du med at mannen er konfliktsky, burde han lagd en sak ut av det, begynt å krangle og kritisere? På hva da? Anonymkode: 3784e...a18 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #5 Skrevet 31. august 2024 Jeg føler at denne svigermoren kanskje synes det er litt vanskelig å forholde seg til TS, og velger å heller skape gode familiebånd med noen som kanskje er enklere å ha med å gjøre. Anonymkode: a3bf6...5bc 1
Daria Skrevet 31. august 2024 #6 Skrevet 31. august 2024 Hva slags relasjon andre mennesker har seg imellom er deres sak, helt uavhengig av slektskap, og ikke noe du trenger å bruke tid og krefter på å bekymre deg over. Din baby er, som andre påpeker, ikke født ennå - den er ikke glemt, men foreløpig mest et abstrakt begrep for omverdenen. Svigermor ser ut til å ha stor bestemor-kapasitet - ha heller fokus på de positive tingene her. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei! Jeg og mannen min har vært sammen noen år og skal til jul få vårt første barn sammen❤️ mannen min har en sønn på 9 år fra før av som vi har 50/50. Nylig fikk hans eks altså moren til barnet en baby med sin kjæreste. I den forbindelse skal det jo selvfølgelig være dåp. Min mann og hun har et ok forhold, men kun for barnets skyld, de kommuniserer greit, men det er ikke noe mer enn det. Min svigermor derimot (altså bestemor til 9-åringen, men ikke bestemor til babyen) hun har et forhold som er veldig merkelig for min del og også litt sårt… svigermor kjøper klær til gutten som han skal ha hos moren, jeg tror ikke moren har kjøpt klær til han på 6 år siden det ble slutt mellom mannen min og henne. Svigermor har også gutten 2-3 dager i uka de ukene hun har han (eksen jobber ikke). Nylig snakket vi om å kjøpe trampoline i hagen vår til gutten, da kjøpte svigermor trampoline, men den ble ikke stående hos oss… den havnet hos moren… jeg har alltid synes dette har vært veldig spesielt og var egentlig veldig spent på hvordan det ble nå som hun fikk baby med en annen mann som hun da ikke blir biologisk bestemor til, men hun oppfører seg som hun er bestemor til babyen også… Nå som de skal ha dåp for babyen er hun invitert til dåpen og ikke nok med det, hun skal være fadder?! Jeg har nevnt det for mannen min at det er meget rart og han er helt enig, men han er så konfliktsky… jeg merker at dette irriterer meg unødvendig mye og føler det går utover mitt forhold til henne også🥺 jeg føler liksom hun ikke liker meg, selv om jeg ikke har gjort noe, jeg har prøvd å gjøre forskjellige ting for å bonde med henne, men det blir liksom ikke tatt godt i mot… det er veldig sårt for jeg bor langt unna min egen familie… ikke misforstå meg for det er jo kjempe bra at de har et forhold for guttens skyld, men føler dette blir litt ekstremt når hun ikke er bestemor til den nye babyen… vår baby som kommer til jul er liksom «glemt»… Anonymkode: d5626...3fb De er venninner, ikke svigermor og svigerdatter, selv om det en gang startet sånn. Men derfor blir det et annerledes forhold. Og mulig de er veldig like, mens dere er mer ulike. De hormonelle følelsene dine er såret nå, men du kan ikke forhåndsdømme. Du vet ikke hvordan ting vil se ut når din baby kommer. Hilsen nybakt mor, kjenner til de følelsene som er litt over styr. Anonymkode: 500dc...713 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #8 Skrevet 31. august 2024 Hva mener du med at mannen din er konfliktsky? Dette er jo ikke noe verken mannen din eller du kan si noe til noen om. Du kan svært sjelden endre andre. Lurt å legge energien i å endre dine tanker og følelser rundt det som skjer. Dere kan uansett be henne være fadder til deres barn. Virker som hun har mye å gi. Anonymkode: c3615...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #9 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hei! Jeg og mannen min har vært sammen noen år og skal til jul få vårt første barn sammen❤️ mannen min har en sønn på 9 år fra før av som vi har 50/50. Nylig fikk hans eks altså moren til barnet en baby med sin kjæreste. I den forbindelse skal det jo selvfølgelig være dåp. Min mann og hun har et ok forhold, men kun for barnets skyld, de kommuniserer greit, men det er ikke noe mer enn det. Min svigermor derimot (altså bestemor til 9-åringen, men ikke bestemor til babyen) hun har et forhold som er veldig merkelig for min del og også litt sårt… svigermor kjøper klær til gutten som han skal ha hos moren, jeg tror ikke moren har kjøpt klær til han på 6 år siden det ble slutt mellom mannen min og henne. Svigermor har også gutten 2-3 dager i uka de ukene hun har han (eksen jobber ikke). Nylig snakket vi om å kjøpe trampoline i hagen vår til gutten, da kjøpte svigermor trampoline, men den ble ikke stående hos oss… den havnet hos moren… jeg har alltid synes dette har vært veldig spesielt og var egentlig veldig spent på hvordan det ble nå som hun fikk baby med en annen mann som hun da ikke blir biologisk bestemor til, men hun oppfører seg som hun er bestemor til babyen også… Nå som de skal ha dåp for babyen er hun invitert til dåpen og ikke nok med det, hun skal være fadder?! Jeg har nevnt det for mannen min at det er meget rart og han er helt enig, men han er så konfliktsky… jeg merker at dette irriterer meg unødvendig mye og føler det går utover mitt forhold til henne også🥺 jeg føler liksom hun ikke liker meg, selv om jeg ikke har gjort noe, jeg har prøvd å gjøre forskjellige ting for å bonde med henne, men det blir liksom ikke tatt godt i mot… det er veldig sårt for jeg bor langt unna min egen familie… ikke misforstå meg for det er jo kjempe bra at de har et forhold for guttens skyld, men føler dette blir litt ekstremt når hun ikke er bestemor til den nye babyen… vår baby som kommer til jul er liksom «glemt»… Anonymkode: d5626...3fb Altså ja helt enig i at svigermor og ex har et unaturlig tett forhold. Men samtidig så kan jeg på ingen måte se noe galt med det. Deres relasjon må ikke endres på bakgrunn av et brudd med mindre de to ønsker det. De kan være bestevenninner de om de ønsker det. Om mannen din er konfliktsky her spiller ingen rolle. Verken du eller han har noe rett til å diktere eller si noe om hvilket forhold svigermor har til andre mennesker - ekser eller ei. Deres baby er ikke glemt, den er ikke født. Anonymkode: 0aa6f...2da 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #10 Skrevet 31. august 2024 Hun klikker vel bare veldig bra, sammen med sin eks svigerdatter da, og de har sikkert et veldig godt forhold, og er gode venner. Sikkert veldig godt for 9 åringen. Skjønner jo at det er litt kjipt for deg som er den nye svigerdatteren. Men ikke mye å gjøre noe med dessverre. Anonymkode: 33562...165
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #11 Skrevet 31. august 2024 Har det noen praktisk betydning for deg at de er venner? De er mor og bestemor til et barn, i min verden er det ganske nærme ❤️ det er jo ingenting i veien for at ikke du kan bli like god venn med henne dersom du ønsker, hun har sikkert tid til begge to 😊 hvor nært forhold ønsker du til svigermor? Anonymkode: 51041...8e1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå