AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #1 Skrevet 31. august 2024 Hei! Jeg blør over snittet hver mens. Hormonbehandling er uaktuelt for meg, og det samme med koaguleringsmidler (blodpropp). Jeg mangler stadig jern, og reagerer veldig på jerntilskudd etter at jeg fikk barn (og refluks). Sist jeg tok jern fikk jeg sår og betennelse i spiserøret. Dere andre som blør mye, hvordan holder dere jernlagrene i sjakk? Tar dere tilskudd, sprøyter eller infusjon? Klarer dere å få nok jern gjennom kosten? Tips tas i mot med takk. Vurderer å ta en jerninfusjon hvert andre år privat. Anonymkode: d5c12...4c4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #2 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Jeg blør over snittet hver mens. Hormonbehandling er uaktuelt for meg, og det samme med koaguleringsmidler (blodpropp). Jeg mangler stadig jern, og reagerer veldig på jerntilskudd etter at jeg fikk barn (og refluks). Sist jeg tok jern fikk jeg sår og betennelse i spiserøret. Dere andre som blør mye, hvordan holder dere jernlagrene i sjakk? Tar dere tilskudd, sprøyter eller infusjon? Klarer dere å få nok jern gjennom kosten? Tips tas i mot med takk. Vurderer å ta en jerninfusjon hvert andre år privat. Anonymkode: d5c12...4c4 Brokkoli,egg, spinat og annet grønt, makrell i tomat, leverpostei, osv Anonymkode: 3b7b7...307
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #3 Skrevet 31. august 2024 Spis lever og rødt kjøtt, dette er de beste kildene til jern. Grønt er for all del fint det også, men hemjern er det beste. Du kan ta tilskudd av innmat i perioder, kan ikke sammenlignes med vanlig jerntilskudd: https://detox.no/collections/innmat/products/gressforet-okologisk-okselever Jeg fikk forøvrig bukt med refluks problemer med å ta tilskudd av magnesium. Brukte denne: https://sunkost.no/bio-life-magnesium?gad_source=1&gbraid=0AAAAADcyTOEE4EwzLH5eALSgKBxYTCrWq&gclid=EAIaIQobChMIlL755M2AiAMVn1KRBR1fnySLEAQYAyABEgLNWPD_BwE#gad_source=1 Har også mye mildere blødninger etter kostholdsomlegginger. Blør mer når jeg spiser ultraprosessert og mye korn, sukker, etc. Anonymkode: e6e0b...3aa
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Skrevet 31. august 2024 Før jeg fjernet livmoren min, holdt jeg nivåene sånn noenlunde oppe med jerntilskudd, men jeg var alltid lav eller i grenseland. Anonymkode: 00b97...868
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #5 Skrevet 31. august 2024 Jeg bruker hemjern reagerer mindre på det. Bruker da også magnesium. Jeg hadde en periode med vanlig jerntilskudd hvor jeg ble veldig kvalm da pleide jeg og passe på og ikke ta de på tom mage og at jeg kunne legge meg ned rett etterpå siden det da ikke ville gjøre noe om jeg ble kvalm. Som rett før leggetid. Anonymkode: 19263...697
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #6 Skrevet 31. august 2024 Har fokus på maten, men tar Aminojern også, det mest skånsomme for min kropp. Den tåler jeg best av alt som er på markedet. Anbefaler den til alle som sliter med å få tatt jerntilskudd. Anonymkode: 79eff...589 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Skrevet 31. august 2024 Har bare hatt jernmangel en gang. Så jeg trur jeg klarer å opprettholde det ved variert kosthold. Jeg er veldig glad i ren mat. Så jeg lager det meste selv. Anonymkode: d2b3e...81d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #8 Skrevet 31. august 2024 Takk, dere. Så mange gode råd 🥹🩷 Tar til meg alle sammen. Anonymkode: d5c12...4c4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #9 Skrevet 31. august 2024 Fikk beskjed om leverpostei, brunost og knask rå persille. Jernmangel. Anonymkode: e16e7...976
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #10 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spis lever og rødt kjøtt, dette er de beste kildene til jern. Grønt er for all del fint det også, men hemjern er det beste. Du kan ta tilskudd av innmat i perioder, kan ikke sammenlignes med vanlig jerntilskudd: https://detox.no/collections/innmat/products/gressforet-okologisk-okselever Jeg fikk forøvrig bukt med refluks problemer med å ta tilskudd av magnesium. Brukte denne: https://sunkost.no/bio-life-magnesium?gad_source=1&gbraid=0AAAAADcyTOEE4EwzLH5eALSgKBxYTCrWq&gclid=EAIaIQobChMIlL755M2AiAMVn1KRBR1fnySLEAQYAyABEgLNWPD_BwE#gad_source=1 Har også mye mildere blødninger etter kostholdsomlegginger. Blør mer når jeg spiser ultraprosessert og mye korn, sukker, etc. Anonymkode: e6e0b...3aa Har du merket bedring etter inntak av lever-tilskuddet du linker til? Hvor ofte tar du det, og hvor mange tabletter om gangen? Noen bivirkninger? Anonymkode: 983d9...ac4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #11 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du merket bedring etter inntak av lever-tilskuddet du linker til? Hvor ofte tar du det, og hvor mange tabletter om gangen? Noen bivirkninger? Anonymkode: 983d9...ac4 Jeg tar ikke dette tilskuddet, men et annet tilskudd med innmat. Har ikke selv problemer med lavt jern, men ville tipse TS om dette siden lever er beste kilden til jern. Har ikke opplevd noen bivirkninger, dagsdose med disse er ofte 6-8 kapsler. 1 boks varer da ca 1 mnd. Men man kan fint ta annenhver dag og få effekt også. Anonymkode: e6e0b...3aa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #12 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har fokus på maten, men tar Aminojern også, det mest skånsomme for min kropp. Den tåler jeg best av alt som er på markedet. Anbefaler den til alle som sliter med å få tatt jerntilskudd. Anonymkode: 79eff...589 Jeg også. Kostholdet flere har nevnt over + 4 tabletter Aminojern i døgnet (avtalt med lege) var det som skulle til for å endelig snu jernlagrene for min del. Anonymkode: 2910a...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå