Gå til innhold

Skal vi menn kun ha sex på kvinners premisser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 17.42):

Leser det også igjennom linjenene i de få svarene jeg har fått. De prøver på mental gymnastikk til å få det til se ut som det skal gå på begges sine premisser men svaret er å det skal gå på kvinners premisser. Reff dette svaret her.  

"Nei, har du sex med menn kan du ha det på deres premisser.

Uansett kommer du ikke unna at du må godta premissene den andre setter, eller finne en annen partner. Ev ha alenesex."

Anonymkode: afeb9...b70

Lol, du leste mellom linjene på den ene innlegget (trolig skrevet av en mann for å provosere), men du tok ikke innover deg at sex uten at det er på ALLE involvertes premisser er overgrep.

Skjønner jo at dette er en incel eller tulletråd, men har en pause så hvorfor ikke? 🤣🤣🤣

Anonymkode: 520b9...32c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vedkommende sa at menn nyter uansett, dvs at kvinnens prestasjon i sengen ikke har noe betydning, dette er selvsagt feil. Mulig de du har hatt sex med har nytt sexen, men da har du gjort noe riktig, og ikke skje gjør det 

Anonymkode: d7840...ec5

Det var jeg som skrev innlegget som ble sitert, om at menn stort sett nyter uansett, men ser det ble tatt i verste mening. Så la meg omformulere: Mitt inntrykk er at menn er veldig enkle å tilfredsstille, i forhold til hva kvinner er. At de stort sett nyter så lenge de har pikken i et varmt hull, uansett stilling, tempo, osv. Om kvinnen så ligger der som en skutt sel og de må gjøre all jobben, så er det for det meste fortsatt godt å ha pikken i dem, om enn ikke så veldig gøy og  evt  stimulerende nok til å få utløsning av det. Slik er det ikke for (de fleste) kvinner. Der er det større sjanse for at enkelte stillinger enten gjør vondt, eller at det ikke gir noen som helst godfølelse. At visse tempoer og styrker også kan gjøre direkte vondt, eller bli følelsesløst. Jeg regner med at dette også kan være tilfellet for menn, men at det er et langt mindre utbredt problem, og at det skal mye mindre til for at sexen for dem skal være god. Jeg kan ikke huske å ha hørt noen mann fortelle om vond sex de har hatt (mens de fleste kvinner som har snakket om temaet, har opplevd dette mange ganger), heller at den er kjedelig. Men alt i alt, at ting som stillinger, tempo, m.m. ikke har like mye å si som for kvinner. Det er i hvert fall min opplevelse av det, med de partnerene jeg har hatt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommodevaran skrev (1 minutt siden):

Det var jeg som skrev innlegget som ble sitert, om at menn stort sett nyter uansett, men ser det ble tatt i verste mening. Så la meg omformulere: Mitt inntrykk er at menn er veldig enkle å tilfredsstille, i forhold til hva kvinner er. At de stort sett nyter så lenge de har pikken i et varmt hull, uansett stilling, tempo, osv. Om kvinnen så ligger der som en skutt sel og de må gjøre all jobben, så er det for det meste fortsatt godt å ha pikken i dem, om enn ikke så veldig gøy og  evt  stimulerende nok til å få utløsning av det. Slik er det ikke for (de fleste) kvinner. Der er det større sjanse for at enkelte stillinger enten gjør vondt, eller at det ikke gir noen som helst godfølelse. At visse tempoer og styrker også kan gjøre direkte vondt, eller bli følelsesløst. Jeg regner med at dette også kan være tilfellet for menn, men at det er et langt mindre utbredt problem, og at det skal mye mindre til for at sexen for dem skal være god. Jeg kan ikke huske å ha hørt noen mann fortelle om vond sex de har hatt (mens de fleste kvinner som har snakket om temaet, har opplevd dette mange ganger), heller at den er kjedelig. Men alt i alt, at ting som stillinger, tempo, m.m. ikke har like mye å si som for kvinner. Det er i hvert fall min opplevelse av det, med de partnerene jeg har hatt.

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Av de jeg har hatt sex med så har det vært stor variasjon i hvor mye nytelse de har klart å gi. Men jeg har møtt kvinner som har hatt lignende tankegang som deg, fellesnevneren for de var at de var late og egoistiske i sengen 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra mye som er skrevet her virker det egentlig som om menn har god innsikt i kvinners seksualitet, mens kvinner har en begrenset innsikt i menns seksualitet, og baserer det på gamle forestillinger. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Av de jeg har hatt sex med så har det vært stor variasjon i hvor mye nytelse de har klart å gi. Men jeg har møtt kvinner som har hatt lignende tankegang som deg, fellesnevneren for de var at de var late og egoistiske i sengen 

Okei. Så med de kvinnene som ga deg minst nytelse, der var ikke sexen god i det hele tatt? Ingen godfølelse i pikken, ingen utløsning? Det er i så fall leit å høre, for jeg mener (som nevnt i mitt første svar i denne tråden) at sex skal nytes av begge, og begge skal engasjere seg.

Vil også nevne at dette er ikke snakk om min "tankegang", men om egne opplevelser. De jeg har hatt sex med har nytt og kommet uansett hull eller stilling. Om jeg tar det i langsomt tempo kommer de. Om tempoet er raskere kommer de. Jeg har opplevd å bli voldtatt, der jeg ble holdt nede og ikke kunne bevege meg - så kan ikke akkurat si jeg presterte der - men gjett hva? Han kom. Så selv det må da ha gitt noe nytelse for ham.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (56 minutter siden):

Både enig og uenig. Mange har nok dårligere forutsetning for å være en lojal og god partner nå, fordi forståelse og kultur har forandret seg, og mange forventer at forhold skal være rosenrødt og enkelt. På den andre siden var det tidligere veldig mange flere som holdt sammen som ikke burde holdt sammen enn det er nå, og forståelsen av at et forhold skal føles positivt å leve i har derfor både positive og negative sider. Dette kan bli for glorifisert, til det leveudyktige og forbi det realistiske, men vi slipper mange par ala mine gamle naboer for rundt 20 år siden, som hadde hatet hverandre i 40- 50 år og fremdeles holdt sammen. Det gjorde de helt sikkert til den ene av dem døde også. 

Hva er fasiittsvaret på det gode samlivet. ? 

Det er i motgang ein ser hvor ein har siitt folk og sin partner, og ein løper ikkje fra noen som ligger ned.

Hvor mange som holdt saman som kanskje ikkje burde holdt saman finnes det ingen  dokumentasjoner på.  Under kjærnfamiliens tid så  stod familiebåndene mye sterkere saman en det mange opplever idag, Det  var ingen kulturforskjeller, og mange fant sin partner i lokalmiljøet, og de hadde felles venner, og sin forankring der. Mange hadde sin familie rundt seg i kvardagen som var til støtte og hjelp. 

Dette er verdier som mange av foreldregenrasjonen idag ikkje kan identifisere seg med. Kvinner var i større grad underlagt menn sin økonomiske kvardag, men så var heller ikkje kravmentaliteten som idag. Det var slik det var, og de var ikkje så mye klaging og syting som idag.og folk flest var langt mer tilfreds en idag.      

Anonymkode: e9400...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 13.34):

Jeg har samme tankegangen som vedkommende, og lat og ego er jeg så absolutt ikke. Jeg er i hovedsak en giver, og tenner enormt på å gi nytelse. 

Jeg tenker imidlertid at dere to snakker litt forbi hverandre. Eventuelt at du hoppet bukk over vesentlig forklaring i iver.

Det er utvilsomt slik at menn har enklere for å nyte sex, og det verste menn kan oppleve angående sex er egentlig at det er kjedelig ved at kvinnen er passiv. Vi kvinner kan derimot, som vedkommende forklarer ganske så godt, oppleve sex som ubehagelig til direkte vondt også, samt som fullstendig følelsesløst, og dermed meningsløst. Vi har et underliv som må takle både nytelse og smerter, og det gjør oss dessverre mer komplisert. 

Dette betyr imidlertid ikke at noen menn har utfordringer som medfører at de også kan oppleve ubehag og smerter ved sex, eller at det ikke finnes kvinner som fungerer veldig enkelt. Generelt er det likevel slik at menn nærmest er garantert at det er nytelse ved sex (om så enn kjip kvinne), mens vi kvinner har ingen slik garanti, og veldig lett kan oppleve sex som ubehagelig/vondt/meningsløst følelsesløst. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schopenhauer skrev (På 3.9.2024 den 13.37):

Ut i fra mye som er skrevet her virker det egentlig som om menn har god innsikt i kvinners seksualitet, mens kvinner har en begrenset innsikt i menns seksualitet, og baserer det på gamle forestillinger. 

Jeg tenkte nettop at menn forstår ikke bæret av kvinnelig sexualitet, og det er det fysiske bevis for i for mange delte senger. 

Det er normalt at kvinner ikke har orgasme. Sier ikke det nok?

Anonymkode: 32418...6d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å ha sex med en kvinne, alternativt ikke ønsker å bli beskyldt/arrestert for overgrep - så er svaret ja

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 17.27):

Rett ut som det står i overskrift. 

Skal vi menn kun ha sex på kvinners premisser?

Anonymkode: afeb9...b70

nei, men ja, det er sånn det blir

Anonymkode: c9461...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schopenhauer skrev (På 3.9.2024 den 13.37):

Kan også sies på følgende måte: menn har problemer med å forstå kvinners seksualitet, kvinner har problemer med å akseptere menns seksualitet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (2 timer siden):

Kan også sies på følgende måte: menn har problemer med å forstå kvinners seksualitet, kvinner har problemer med å akseptere menns seksualitet. 

Synes dette er en fryktelig merkelig påstand, med mindre du mener at vi bare skal akseptere det noen menn påstår om at menn er biologisk styrt til å knulle rundt, og kun tenner visuelt på unge kvinner, så vi over 30 år kan egentlig bare legge oss i grava. (Hvilket også mange menn protesterer på, heldigvis.)

Utover dette handler det om å forstå og akseptere veldig mye om en og samme ting, og det er at sex selvsagt skal være fint og deilig for begge parter, og at man ikke skal akseptere seksuelle handlinger man ikke ønsker, eller presse gjennom handlinger parter ikke ønsker. 

For å forstå hva du legger i dette hadde det vært fint om du skrev hva du mener vi kvinner ikke aksepterer ved menns seksualitet. Dette blir jo en veldig vag antagelse. Kanskje verre å be deg skrive hva menn ikke skjønner angående kvinners seksualitet, men gjerne det også, om du har kommet til å forstå hva som er vanskelig med oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig spørsmål. 

Sex må være på begges premiss om det skal oppleves som god sex. Det er hvert individ sitt ansvar å bli kjent med seg selv seksuelt og kommunisere egne behov og grenser på en ryddig måte til den man har tenkt å ha sex med. 

Jeg opplever med nåværende partner at han helst fokuserer på min nytelse og når jeg spør om hva han liker, vil utforske, ønsker mer/mindre av, hva er deilig, så svarer han bare at han er fornøyd.  Det viktigste for han er at jeg nyter. Det viktigste for meg er at han nyter. Allerede der har vi gode forutsetninger for god sex.

Premissene for sex vil være ulik fra type relasjon til anledningen til forutsetninger. 

Møtes man på byen og bare skal pule på vei hjem så blir det nok veldig ofte på mannens premiss. Fylletiss, ufokusert, ukjent, osv.

I gode forhold med raushet og kjærlighet så kan jeg tippe det oftere blir på begges premiss.

Under svangerskap, fjerde trimester og første årene etter fødsel kan jeg tenke meg det ofte blir mest på kvinnens premiss.

Om mannen får kreft eller blir lam så tenker jeg det blir på mannen sitt premiss.

Altså, helt idiotisk spørsmål der det skinner tydelig gjennom kvinneforakt og manglende evne til refleksjon og mentalisering.

Anonymkode: 55a37...23f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...