AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Del Skrevet 31. august Boligen er lagt ut på Finn, den ligger i et attraktivt boligområde, ikke solgt etter første visning. Rekkehus til under 4.mill. Er markedet tregt omdagen? Trodde det hadde løsnet. Anonymkode: fe8ef...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Del Skrevet 31. august Attraktivt område? Rekkehus til under 4 mill? -henger ikke helt på greip….. Anonymkode: af823...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 31. august #3 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Attraktivt område? Rekkehus til under 4 mill? -henger ikke helt på greip….. Anonymkode: af823...189 Joda, alt er relativt. Vi bor i et attraktivt område i vår by og det ligger rekkehus på den prisen. Ikke alle bor i Oslo. Her har markedet løsnet på eneboliger, ser det ut til. Vi har vært på flere visninger hvor husene blir solgt dagen etter langt over prisantydning. Det er nok uansett lurt å se for seg at det kan ta litt tid. Solgt dagen etter første visning er ikke normalen overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Attraktivt område? Rekkehus til under 4 mill? -henger ikke helt på greip….. Anonymkode: af823...189 Det er en times kjøring i fra Oslo:) nytt og moderne. Anonymkode: fe8ef...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Del Skrevet 31. august Jeg bor en time fra Oslo og hadde ikke kjøpt rekkehus om jeg hadde fått det gratis. Anonymkode: a468a...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor en time fra Oslo og hadde ikke kjøpt rekkehus om jeg hadde fått det gratis. Anonymkode: a468a...a50 Det er jo veldig mange som kjøper et rekkehus, i området rundt meg så er det jo nesten bare rekkehus ☺️ Anonymkode: fe8ef...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Del Skrevet 31. august Det er umulig å si hvorfor dere ikke har fått solgt når du ikke kommer med mer informasjon. Har dere stylet boligen skikkelig bra, eller er det fullt av familiebilder og rot? Har dere overpriset boligen, selger dere med åpenbare feil og mangler, har boligen dårlig planløsning? De beste objektene blir alltid solgt så lenge prisen er fornuftig, uansett hvor lunkent boligmarkedet er. Anonymkode: 2b03a...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er umulig å si hvorfor dere ikke har fått solgt når du ikke kommer med mer informasjon. Har dere stylet boligen skikkelig bra, eller er det fullt av familiebilder og rot? Har dere overpriset boligen, selger dere med åpenbare feil og mangler, har boligen dårlig planløsning? De beste objektene blir alltid solgt så lenge prisen er fornuftig, uansett hvor lunkent boligmarkedet er. Anonymkode: 2b03a...e5e Nei, det er en ny og moderne bolig. Fine bilder, fin utsikt, alt skal egentlig ligge tilrette for at den skal bli solgt. Ikke overpriset. Anonymkode: fe8ef...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Del Skrevet 31. august Vi solgte enebolig etter første visning i mai. Nå har nok markedet vært tregt etter ferien, vil jeg tro. Men det tar seg snart opp igjen. Har fulgt med på boligmarkedet ei stund. Og sett mye på bilder, ettersom vi selv skulle selge. Har dere gode bilder? Det er noe som er veldig forstyrrende på bilder av boliger som skal selges: -bilder av familie -rot på stue, soverom, kjøkken, vaskerom, bad. Ta ut alt som er personlig, tannbørster, kaffetrakter, brødrister, kjøkkenmaskin. Rene, fine overflater er det som gjelder. Kjøkkenbenk uten kjøkkenmaskiner av noe slag. En helt ryddig kjøkkenbenk uten annet enn litt pynt som virker innbydende. Olivenolje, krydderkvern, tomater på stilk er noe som føles bra. Og det samme med bad, en plante og nye håndduker pent brettet sammen. Og ikke Lano som såpe. ' Vi brukte ikke så mye penger på styling. Jeg kjøpte noen nye grønne planter og noen blomster, samt krydderurter, tomater og sitroner som pynt på kjøkkenet. Og en ny skjærefjøl i tre på Rema som dette ble plassert på. Dessuten nye håndklær og nye og pene såper. Dere skal presentere hjemmet deres for noen som vil bo der og skape sitt eget. Og dere skal gi inntrykk av at dere slett ikke bor der, men at det er et hotellrom eller en fin airbnb de ser. Og at de kan skape sitt eget ut fra det. De skal få lyst til å bo der! De skal se muligheter for seg og egen familie, ikke se at dere bor der ennå. Jeg har sett så mange bilder av boliger som har kjøkkenmaskiner koblet til med ledninger oppetter kjøkkenveggen. Bad med tannbørster og dusjer med dusjsåper liggende både i bunnen og på hyller i dusjen. Det gir ikke noe godt inntrykk! Det skal være rent og pent, og upersonlig! Som et hotell! Jeg har selv unngått boligannonser der det har vært slike bilder, bare bladd forbi. Så om dere har slike bilder, så be om nye bilder! Uteområdet skal være pent og ryddig! Det skal være innbydende, og få folk til å ha lyst til å være der. Gjør så godt dere kan der! Vi hadde ikke særlig fine hagemøbler, men plena var klippet og det så pent ut ellers. Kvitt dere med alt som ligger rundt, huset, regner med dere har gjort det, men bare sier det. Ingen vil kjøpe et hus der det ser ustelt ut rundt huset. Det tyder bare på at vedlikehold ikke er skjøtt bra. Gidder man ikke å ha det noenlunde fint ute, så står det ikke bra til med vedlikehold heller. Da hopper man glatt over den boligannonsen. Håper dere får solgt snart, og til prisen dere forventer og håper på. Vi fikk solgt dagen etter første visning, til 300 000 kr over takst. Anonymkode: 23510...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi solgte enebolig etter første visning i mai. Nå har nok markedet vært tregt etter ferien, vil jeg tro. Men det tar seg snart opp igjen. Har fulgt med på boligmarkedet ei stund. Og sett mye på bilder, ettersom vi selv skulle selge. Har dere gode bilder? Det er noe som er veldig forstyrrende på bilder av boliger som skal selges: -bilder av familie -rot på stue, soverom, kjøkken, vaskerom, bad. Ta ut alt som er personlig, tannbørster, kaffetrakter, brødrister, kjøkkenmaskin. Rene, fine overflater er det som gjelder. Kjøkkenbenk uten kjøkkenmaskiner av noe slag. En helt ryddig kjøkkenbenk uten annet enn litt pynt som virker innbydende. Olivenolje, krydderkvern, tomater på stilk er noe som føles bra. Og det samme med bad, en plante og nye håndduker pent brettet sammen. Og ikke Lano som såpe. ' Vi brukte ikke så mye penger på styling. Jeg kjøpte noen nye grønne planter og noen blomster, samt krydderurter, tomater og sitroner som pynt på kjøkkenet. Og en ny skjærefjøl i tre på Rema som dette ble plassert på. Dessuten nye håndklær og nye og pene såper. Dere skal presentere hjemmet deres for noen som vil bo der og skape sitt eget. Og dere skal gi inntrykk av at dere slett ikke bor der, men at det er et hotellrom eller en fin airbnb de ser. Og at de kan skape sitt eget ut fra det. De skal få lyst til å bo der! De skal se muligheter for seg og egen familie, ikke se at dere bor der ennå. Jeg har sett så mange bilder av boliger som har kjøkkenmaskiner koblet til med ledninger oppetter kjøkkenveggen. Bad med tannbørster og dusjer med dusjsåper liggende både i bunnen og på hyller i dusjen. Det gir ikke noe godt inntrykk! Det skal være rent og pent, og upersonlig! Som et hotell! Jeg har selv unngått boligannonser der det har vært slike bilder, bare bladd forbi. Så om dere har slike bilder, så be om nye bilder! Uteområdet skal være pent og ryddig! Det skal være innbydende, og få folk til å ha lyst til å være der. Gjør så godt dere kan der! Vi hadde ikke særlig fine hagemøbler, men plena var klippet og det så pent ut ellers. Kvitt dere med alt som ligger rundt, huset, regner med dere har gjort det, men bare sier det. Ingen vil kjøpe et hus der det ser ustelt ut rundt huset. Det tyder bare på at vedlikehold ikke er skjøtt bra. Gidder man ikke å ha det noenlunde fint ute, så står det ikke bra til med vedlikehold heller. Da hopper man glatt over den boligannonsen. Håper dere får solgt snart, og til prisen dere forventer og håper på. Vi fikk solgt dagen etter første visning, til 300 000 kr over takst. Anonymkode: 23510...ae5 Fine bilder både utvendig og innvendig, ingen private familiebilder eller rot noe sted i boligen Jeg liker annonsen selv, og syns det er en innbydende bolig, som jeg selv ville kjøpt. Så heldige dere er som fikk så mye over takst Anonymkode: fe8ef...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Del Skrevet 31. august Vanskelig å si. I Oslo har det aldri vært så mange boliger i markedet de siste 20 årene som nå, og jeg ble overrasket over at en enebolig (renoveringsobjekt) på Risløkka tilsynelatende gikk litt under prisantydning (10 mill) her om dagen. Samtidig går attraktive objekter gjerne 1 mill eller mer over prisantydning. Boligmarkedet i Norge, særlig utenfor Oslo, er såpass lite at det egentlig er helt umulig å vite. Anonymkode: 19bbf...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå