Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 3 jenter: Tonelen Inglen Maylen 3 gutter Bendik Preben Viktor
Hermula Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Aurora August Annar Eller kanskje Line Tine Josefine? Hmmm - dette ble litt tullete.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 tre jenter Ida, Ada og Oda. tre gutter Ove, Ole og Ola.
Gjest *Gjest Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 Helt vanlige navn... Jeg er selv sikker på å få tivllinger, er ikke gravid nei, men det er så mange tvillinger i slekta.. Greit å bli ferdig med det samme da...
Majka Skrevet 20. februar 2006 #6 Skrevet 20. februar 2006 Kasper, Jesper og Jonatan kanskje? Ikke godt å vite, men tror iallfall de ville fått ganske ulike navn. De ville jo vært tre individer, med forskjellig personlighet.
Gjest Donna Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 Man bør faktisk huske på at selvom man får trillinger så er det tre forskjellige personligheter som ikke behøver å ha navn som rimer. En bekjent av meg fikk trillingjenter for endel år siden - hun har gitt dem helt forskjellige navn og alltid kledd dem i helt forskjellige klær og de har alltid hatt helt forskjellige frisyrer. Så selvom de er like av utseendet - så er de veldig forskjellige - hun har oppdratt dem til tre individualister og det står det stor respekt av.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #8 Skrevet 20. februar 2006 Ole, Dole og Doffen var ikke så dumt. Og Hetti, Netti og Letti. Nei, ærlig talt, jeg ville gitt dem individuelle navn som ikke rimte eller lignet på hverandre. Gitt dem en liten sjanse til å føle seg som et individ, ikke bare en del av en treenighet.
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #9 Skrevet 20. februar 2006 Om det hadde blitt trillingar her skulle dei fått dei samme namna som barna våre skal få uansett: Ida/Frida Sigrid Silje Andreas Sondre og hmm... tja... Kristian?
:-) anna Skrevet 21. februar 2006 #10 Skrevet 21. februar 2006 Agnes Alma og Astrid Erik, Jakob og Ola Øyvind, Severin og Johannes
Gjest LoisLane Skrevet 21. februar 2006 #11 Skrevet 21. februar 2006 3 jenter: Tonelen Inglen Maylen 3 gutter Bendik Preben Viktor ← La meg bare gjette: Du har planlagt å kle dem likt også? Mine trillingnavn (Gud forby!): Solveig Karen Bjørg Trygve Nils Syver
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #12 Skrevet 21. februar 2006 Trillingjenter: Gunn, Yvonne og Lisbeth Merethe Gutter: Odd, Raimond og Kåre Johannes
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #13 Skrevet 21. februar 2006 Ville selvfølgelig brukt de samme navnene som jeg ville brukt på tre barn som ikke ble født samtidig..! Listen min over aktuell navn er som følger: Jenter: Solveig, Anette, Malin Gutter: Trygve, Einar, Hans
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #14 Skrevet 21. februar 2006 La meg bare gjette: Du har planlagt å kle dem likt også? Mine trillingnavn (Gud forby!): Solveig Karen Bjørg Trygve Nils Syver ← Hadde nok kledd dem likt til 17 mai og jul mens de var små i alle fall.
Holly Hobbie Skrevet 21. februar 2006 #15 Skrevet 21. februar 2006 Jeg ser ikke noe galt i aa kle tvillinger/trillinger likt de foerste aarene, har selv tvillingbroedre som ble kledd ganske likt til de var 9-10, og de har aldri hatt problemer med identitet...de er veldig forskjellige (ikke eneggede heller) og har alltid vaert det. Naar det gjelder navn, saa synes jeg ikke det er noe minus at de klinger fint sammen. Unn, Helga og Michelle blir litt for dumt, liksom...Eller Stine Margrete, Ella Sofie og Jo.... Synes navnene boer vaere ca. like lange og i lik stil: Natalie, Victroria og Josefine, eller Kristin, Nora og Ingrid, for eksempel.
Lavendula Skrevet 21. februar 2006 #16 Skrevet 21. februar 2006 Hadde jeg fått trillinger skulle de fått helt vanlige, korte og greie navn, som hverken rimer eller begynner på samme bokstav.. Men hvilke, nei det skulle nok ha tatt sin tid å tenke ut!
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #17 Skrevet 21. februar 2006 Annemor, Rosalinn og Miriam Anders, Fillip og Heine Marie Kristine, Heine Rene og (hmm ikke godt å si, er jo så masse fine navn. men gubben hadde nok ikke blitt så glad for mange av disse forslagene)
Malama Skrevet 21. februar 2006 #18 Skrevet 21. februar 2006 De aller flete trillinger er jo et tvillingpar og en separat ekstraunge, for å si det sånn (altså eneggede tvillinger og et enkeltfoster) så hvofor tror dere at det blir tre jenter eller tre gutter, go ikke to jenter og en gutt, f.eks? Om jeg noen gang fikk tvillinger eller trillinger skulle de hatt helt vanlige navn som passet sammen (ikke Bente og Sarah Angelica, for å si det sånn) akkurat som hvilkesomhelst andre barn vi måtte få. Rett og slett, jeg ville ikke døpt dem annerledes fordi om de var født samtidig. Og de skulle oppdras til å være enkeltindivider, selvsagt, men jeg ser ikke av den grunn bort fra at de kunne ha noen like klær/klær som gikk fint sammen til pent bruk, men altså ikke akkurat hver dag.
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #19 Skrevet 21. februar 2006 (endret) Som veldig, veldig ung ønsket jeg meg trillinger, og hadde også navnene klare: Anine, Bettina og Cecilie. Da jeg mange år senere fikk datteren min, fikk hun IKKE ett av disse ABC navnene Hadde jeg fått trillinger i dag, hadde de fått navn som klinger pent sammen. Enig med Popelka i at navnene bør være i lik stil. Sina, Hanna og Jenny Jens, Iver og Olav. Endret 22. februar 2006 av Marillia
Gjest LoisLane Skrevet 21. februar 2006 #20 Skrevet 21. februar 2006 Ser heller ikke noe galt i kle tvillinger/ trillinger likt enkelte ganger elelr ved spesielle anledninger, fikk bare noen litt uheldige og veldig rosa bilder av Tonelen, Inglen og Maylen i identiske klær og frisyrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå