Gå til innhold

Tar du telefonen dersom det er noen som ringer med skjult nummer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svarer aldri når jeg ikke vet hvem det er. Googler nummeret, det er ofte ikke oppgitt hvem. Da blokker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det gjør jeg. Tenker det kan være viktig. Legevakta ringer fex ofte opp igjen med skjult nr. Politiet også tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har til og med lagret nummeret til norsk tipping (just in case 💰

Anonymkode: c086e...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker å være utilgjengelig.

Jeg har ikke varsler på hverken messenger, snap, insta osv. 

Jeg svarer ikke ukjente anrop.

Jeg legger ofte igjen telefonen hjemme når jeg drar på hytta, noe jeg gjør relativt ofte. 
Deilig å være «off grid» noen ganger.

Anonymkode: 6d6f0...093

Å la telefonen ligge igjen hjemme er jo forbundet med fare. Det er jo jævlig kjipt den dagen du trenger å få tak i noen fordi du har falt om og skadet deg eller fått et anfall av noe slag. Eller hytta står i brann. Du får ikke ringt etter hjelp uansett hva det er.

Da er det vel bedre å ta med seg telefonen, men sette den i flymodus eller noe, så du får ringt ut om det skjer noe og du blir svært syk e.l. Eller hvis bilen ikke starter når du skal hjem... 

Har du hytte midt i et hyttefelt er det vel alltids noen hyttenaboer som kan hjelpe deg med bilen og la deg låne tlf, men hva om du ligger syk der inne og ikke får ringt noen? 

Jeg sier dette fordi en kamerat av meg på ca 50 år ble liggende på hytta. Moren hans forsøkte å ringe han, men han svarte ikke, så til slutt ringte hun en hyttenabo. Han var tilfeldigvis på hytta den dagen, og gikk bort og brøt seg inn. Fant en bevisstløs person og måtte ringe etter ambulanse. Det viste seg å være en alvorlig, livstruende sykdom som valgte å slå til akkurat den helgen han var på hytta uten telefon. Han overlevde på hengende håret, men det var snakk om timer.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter for tiden på å bli oppringt for timeavtale, så hvis det er norskt nummer tar jeg den. Vanligvis tar jeg ikke telefonen om det er ukjent nummer, jeg hater å snakke med selgere og svindlere. Har 180-appen, det hjelper litt på å få silet ut det verste av selgere og spam i alle fall. 

Har dessuten barn og har blitt ringt mange ganger av skole, barnehage osv opp gjennom pga ting som har skjedd så jeg har lært at det er lurt å ta telefonen om et norskt nummer ringer. Har også hatt en forelder som havnet i ulykke, da ringte politiet meg men hørte aldri noe fra sykehuset. Vet ikke om det er vanlig praksis. 

Skjult nummer er det litt tilfeldig om jeg svarer på. Hvis det passer/jeg har tid og er nysgjerrig svarer jeg nok. Er ganske sjeldent jeg blir oppringt av skjult nummer, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det har skjedd litt forandringer på hvem som ringer siden 90-tallet.... alt for mye "støy" idag. Enklere å svindle gjennom mobiltelefon enn fasttelefon blant annet.

Anonymkode: 4ff0e...ca1

Ja, og ikke minst har man jo nå muligheten til å sende en melding hvis den man ringer ikke svarer. I gamle dager visste man ikke en gang hvem som hadde ringt hvis man ikke rakk å ta den.

Anonymkode: 4b57e...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...