Gå til innhold

Tar du telefonen dersom det er noen som ringer med skjult nummer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjelden. Det har imidlertid hendt en sjelden gang, og da bare angrer jeg med en gang fordi det er selgere av noe slag. Noen som vil selge meg noe. Men dette har de tatt lærdom av, de bedriftene som driver med telefonsalg, så nå kommer det opp et vanlig mobilnummer i displayet når selgere ringer også, stort sett. De vet det øker sjansen for at folk tar telefonen....grr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha  aldri i livet. Tar heller ikke telefonen om det ringer ukjent nummer. Googler det og ringer evt tilbake.

Anonymkode: 7a94e...14f

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, om jeg er tilgjengelig. Er ikke alltid jeg kan svare når telefonen ringer, men jeg har ikke som regel at jeg ikke svarer samtaler fra skjult nummer nei. Blir ikke plaget av unødvendige samtaler heller, så det har aldri vært noe tema.

Anonymkode: ca1a0...086

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjult/hemmelig nummer, så det er ekstremt sjeldent et problem.

Egentlig værre når jeg uheldigvis må ringe noen🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt oppringt gjentatte ganger av skjult nr i dag. Har ikke svart. Har gått inn på telefonen for å sjekke om jeg kan blokkere skjulte nr, men ser ikke ut som det er mulig 🤔 

Anonymkode: d8bd3...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innenfor vanlig kontortid, ja. Tar ikke ukjente nummer på kveldstid. 

Anonymkode: 00dad...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har blitt oppringt gjentatte ganger av skjult nr i dag. Har ikke svart. Har gått inn på telefonen for å sjekke om jeg kan blokkere skjulte nr, men ser ikke ut som det er mulig 🤔 

Hvis du har iPhone kan du velge "demp ukjente anrop" Den bør dempe og utelukke anrop med skjulte nummere også. Svarer ikke på skjult nummer, forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innenfor vanlig kontortid, ja. Tar ikke ukjente nummer på kveldstid. 

Anonymkode: 00dad...aec

Forskjell på ukjent og skjult nr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjult nummer, nei aldri. Er det et nummer jeg ser, men som ikke er kjent for meg, slår jeg det opp etterpå. I 90% av tilfellene ser jeg at jeg gjorde rett i å ikke svare. De øvrige ringer jeg opp igjen eller sender mld.

Anonymkode: 4b57e...cdd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. For jeg vet ikke om dem ringer meg eller jobben. Jeg har ikke skjult nr selv. Men når jeg skal ringe folk når jeg er på jobb så er det fryktelig mange som ikke tar den. Det har blitt enormt i de siste årene. Så jeg sender alltid ei melding med en gang. Hvis ikke så ringer ikke folk opp igjen. 

Anonymkode: 354b7...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sicario skrev (19 minutter siden):

Har skjult/hemmelig nummer, så det er ekstremt sjeldent et problem.

Egentlig værre når jeg uheldigvis må ringe noen🤷🏼‍♂️

Rart det der, det har jeg også -  men blir daglig ring 2-3 ganger av det som hele tiden viser seg å være spoofing. Hvor de får tak i nummeret mitt når det er skjult forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar aldri telefonen uansett nummer, med mindre jeg vet hvem som ringer og er interessert i å prate med vedkommende

Anonymkode: 398ad...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogglebox skrev (2 minutter siden):

Hvis du har iPhone kan du velge "demp ukjente anrop" Den bør dempe og utelukke anrop med skjulte nummere også. Svarer ikke på skjult nummer, forresten. 

Må være tilgjengelig i ukedagene for ukjente nr av flere grunner. Har et barn med alvorlige funksjonsnedsettelser. Så får ofte telefoner fra fysio, kommunen, sykehus og skolen. Kan eventuelt sette på demping på ettermiddag/kveld og i helgene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...