Gå til innhold

Utbetaling av renter Nordea

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Er det noen som vet når Nordea utbetaler renter på sparekontoer? 
Har hatt konto hos dem snart 1 år, men enda ikke fått utbetalt noe. Hos Sbanken kom det hver måned så syntes det er rart om det er 1 gang i året? 🤔

Anonymkode: 1b8ca...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har storebrand og det utbetales 31.12, altså årlig

Anonymkode: 24198...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordea betaler ut en gang i året. Derav "rente pr år"

Anonymkode: 6a943...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei!
Er det noen som vet når Nordea utbetaler renter på sparekontoer? 
Har hatt konto hos dem snart 1 år, men enda ikke fått utbetalt noe. Hos Sbanken kom det hver måned så syntes det er rart om det er 1 gang i året? 🤔

Anonymkode: 1b8ca...b4c

Du setter pengene dine i banken, og leser ikke betingelsene for at du låner banken dine sparepenger? 

Det enkle svaret er at noen utbetaler ved hver 1. i måneden, andre utbetaler 1.1.ved nytt år. 

NB, har du sett på rentebetingelsene du har i banken din? Renter rett under 5% på innskudd er nå god rente. 

Anonymkode: e2d87...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du setter pengene dine i banken, og leser ikke betingelsene for at du låner banken dine sparepenger? 

Det enkle svaret er at noen utbetaler ved hver 1. i måneden, andre utbetaler 1.1.ved nytt år. 

NB, har du sett på rentebetingelsene du har i banken din? Renter rett under 5% på innskudd er nå god rente. 

Bankene utbetaler renten den siste i året eller måneden, ikke den første.

Anonymkode: 11ebf...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nordea betaler ut en gang i året. Derav "rente pr år"

Anonymkode: 6a943...9ee

Alle banker oppgir rente per år. Likevel er det noen av de som likevel betaler ut rentene hver måned.

Anonymkode: 94adc...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle banker oppgir rente per år. Likevel er det noen av de som likevel betaler ut rentene hver måned.

Anonymkode: 94adc...710

Det er jo bedre, renter av renter... 

Anonymkode: da2ca...e87

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordea er litt sleipe der.

De beholder dine renter inntil du avslutter konto så de tjener ekstra penger for seg selv på dine renter.

Jeg har hos dem sparekonto med 3 måneds binding og hvis jeg ikke avslutter konto før 3 måned er ferdig da blir penger bundet i 3 nye måned og jeg får ikke renter utbetalt.

Så hver tredje måned jeg avslutter konto, får renter så åpner ny konto, oftest i annen bank som har bedre innskuddsrente. 

Anonymkode: 0bb7e...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De beholder dine renter inntil du avslutter konto så de tjener ekstra penger for seg selv på dine renter.

Jeg har hos dem sparekonto med 3 måneds binding og hvis jeg ikke avslutter konto før 3 måned er ferdig da blir penger bundet i 3 nye måned og jeg får ikke renter utbetalt.

Så hver tredje måned jeg avslutter konto, får renter så åpner ny konto, oftest i annen bank som har bedre innskuddsrente. 

Hvorfor har du penger på konto hos Nordea i det hele tatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det er da vilkår du signerer på når du selv velger å opprette en fastrentekonto. Du får også varsel når perioden opphører slik at du kan ta ut pengene, og rentene, når perioden er over. 

Ser liksom ikke hva som er så sleipt med det, eller er det kanskje bare du som er litt treig...?

Anonymkode: 45032...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanlig at renter settes inn på kontoen årlig, ved overgangen til nytt år. Er slik i min bank, og har alltid vært det.

Anonymkode: ea4de...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Bankene utbetaler renten den siste i året eller måneden, ikke den første.

Når klokken bikker 00:00 overføres rentene, og da er datoen 1. i ny måned. Ingen banker utbetaler natt til 28.29.30.eller 31. så her tar faktisk du som retter på andre, fullstendig feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når klokken bikker 00:00 overføres rentene, og da er datoen 1. i ny måned. Ingen banker utbetaler natt til 28.29.30.eller 31. så her tar faktisk du som retter på andre, fullstendig feil. 

image.thumb.png.29544f6184c5bfd65460d84df9afa36a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...