AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #21 Del Skrevet 31. august 2024 Lokal her: Det uttales med trykk på «gei». Trykk, lett, lett Anonymkode: 306f9...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #22 Del Skrevet 31. august 2024 Skulle til å skrive ett eller annet om hvor åndssvakt det er å uttale Geiranger som Stavanger. Men så kom jeg på at jeg aldri ville komnet på å si Oschlo, som mange fra Oslo sier. Jeg tror heller jeg skal begynne å uttale Stavanger slik Geiranger uttales lokalt. Anonymkode: e30c2...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #23 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skulle til å skrive ett eller annet om hvor åndssvakt det er å uttale Geiranger som Stavanger. Men så kom jeg på at jeg aldri ville komnet på å si Oschlo, som mange fra Oslo sier. Jeg tror heller jeg skal begynne å uttale Stavanger slik Geiranger uttales lokalt. Anonymkode: e30c2...52c Det er faktisk mange som uttaler Stavanger "Stav-anger" 🤣 Anonymkode: c0a90...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #24 Del Skrevet 1. september 2024 Meningsløst å diskutere. Anonymkode: cf193...61e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #25 Del Skrevet 1. september 2024 klarinetta skrev (På 31.8.2024 den 15.23): Den riktige. Legg på tjukk rulle-R og du har den ekte, lokale uttalen Edit: feil r Nja, jårånjen el. eller jeiranger begge med tonem 2 er vel den rette lokale uttalen. Å uttale det med G og ikke J er generelt en moderne vederstyggelighet. Anonymkode: 72779...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #26 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Meningsløst å diskutere. Anonymkode: cf193...61e Ingen som tvinger deg til å delta i diskusjonen Anonymkode: 57f1c...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #27 Del Skrevet 1. september 2024 Jeg bor på et sted som alle telefonselgere sliter med å si navnet. Ja jeg synes det er drit artig. Og ja. Jeg mobber dem litt når dem prøver å uttale det. For det høres helt bak mål. Anonymkode: 5066d...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå