Gå til innhold

Menn og besøk, forberedelser, er det bare min mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får middagsbesøk med overnatting her om to timer. Til sammen blir vi ti stk. Vi var langt bakpå med husarbeidet, da vi har hatt det sykt travelt i det siste. 

Jeg rydder som en gal her, og må snart begynne på maten. Min mann har i dag prioritert å kjøpe ny hageslange da den gamle ikke var lang nok, og nå har han brukt 3 timer på å kjøre ut og kjøpe nye møbelknotter til spisestolene, ta av de gamle ( som ikke var noe galt med) og klippe ut nye som er akkurat passelig til hvert stolben. Ser ut til at det vil drøye en stund til før han er ferdig med det. Vi har fremdeles ikke hverken støvsugd eller tatt over badene, heller ikke gjort klart gjesterommene. 

Er det bare min mann ? 😂

Anonymkode: 68a4c...fd7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... det var spesielt... 😅😅 

Tror han trenger hjelp til å se helheten og heftig hjelp til å prioritere. 

Han har kanskje ikke lært seg å vaske bad enda, eller?

Anonymkode: 05493...f2c

Skrevet

Din mann er sprø. 

Anonymkode: a1ba6...c95

• Nyttig 1
Skrevet

Nope. Har en slik selv🤡 sist skulle hans familie komme på grilling og middag, jeg lå bakpå, var litt fyllesjuk i tillegg, og alt måtte gjøres (handling, dekking, rydding, lett vask) og mat forberedes.. han prioriterte å dra inn til byen for å kjøpe batteri til kantklipper som uansett ikke skulle brukes den dagen🤷🏼‍♀️ 

«si ifra hvis du trenger hjelp» sier han - rett før han går ut døra.. WTF.

Anonymkode: 7dec1...c77

• Liker 3
Skrevet

Ikke uvanlig at en er mer stresset enn den andre, men dette var spesielt…. Og du holder roen? Jeg bøyer meg i støvet 😂 jeg hadde brølt «nå vasker du det jækla badet før det fullstendig tilter for meg!!» 😂🙈

Anonymkode: 175d9...c3b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jepp. 

Min er helt lik. 

Vi har endt på fordelingen at han tar med ungene ut på noe, og jeg rydder og fikser middag. 

Han ønsker å hjelpe. Men kan brått ha brukt en time på å rydde en skuff. Skuffa er da fin, men alt som ikke passer i skuffa ligger utover kjøkkenbenken. 😂

Anonymkode: 8019c...a90

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor stresse slik med vasking. Vask etter at gjestene har vært på besøk. Regner med at badet holdes jevnlig rent, slik at det ikke er helt krise.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sikkert bare en form for sluhet og unnasluntring han driver med, late mannfolk.

Anonymkode: 9aa5f...8b4

• Liker 5
Skrevet

Dette er sånn vi mannfolk gjør for å demotivere dere fra å invitere folk på besøk. 
Utrolig slitsomt å ha gjester. 

Anonymkode: c3cee...e8b

• Liker 1
Skrevet

To timer til besøk? Begge er rare.

Anonymkode: 25ef5...5cb

Skrevet

Njæ, er nok ikke bare din mann. Min kone er også litt sånn, om ikke så ekstrem, men tar veldig lett på oppgaver, tider og punktlighet, noe som gjør at jeg ofte ender opp med å gjøre mesteparten… Men siden jeg vet at det er sånn hun er og jeg tar høyde for det, så det er ikke noe problem.

Det er også litt min skyld siden jeg er allergisk mot å være sent ute og ikke ha ting klart, sannsynligvis mer enn nødvendig, mens hun er mye mer avslappet.

Anonymkode: 41b8f...688

Skrevet

Han står på han også, men det dere feiler med er å sette dere ned i forkant og bestemme sammen hva som er viktig å ha klart, og så fordele oppgavene dere er blitt enige om at er viktig. Om dere ikke har en slik avtale i grunnen er det overhodet ikke sikkert at han prioriterer det samme som deg, og så blir det som du skriver. 

For at han skal få eierskap i hva som bør prioriteres må dere jo snakke om hva som skal prioriteres. 

Vi setter oss ned alle fire gjerne (også våre store barn) i forkant av slikt, og så skriver vi en liste over hva som MÅ være i orden. Alle bidrar til å nevne viktige ting. Når lista er klar spør vi hvem som gjør hva og setter vedkommendes navn ved oppgaven. På denne måten har alle eierskap i prosessen, og alle vet hva de har ansvar for. Mest faller selvfølgelig på meg og min mann. Om man har utført sine oppgaver og har tid til overs kan man gjøre ting man selv tenker at også hadde vært lurt, som å bytte hageslange/nye knotter under stolene. Dette går knirkefritt når vi gjør dette. Før vi gjorde det på denne måten ble det fort slik du beskriver. Da kunne min mann bruke timer på noe som egentlig ikke var viktig, for han regnet med at jeg hadde kontroll på resten. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er sånn vi mannfolk gjør for å demotivere dere fra å invitere folk på besøk. 
Utrolig slitsomt å ha gjester. 

Anonymkode: c3cee...e8b

Jeg for min del elsker å ha gjester, men så er det alltid kun gode venner vi har på besøk.

Tror ikke alle menn er sånn, men sikkert mange. Her er det nok jeg som er litt mer opptatt av at ting skal være på stell enn fruen, men jeg vil ikke si at hun sluntrer unna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vi får middagsbesøk med overnatting her om to timer. Til sammen blir vi ti stk. Vi var langt bakpå med husarbeidet, da vi har hatt det sykt travelt i det siste. 

Jeg rydder som en gal her, og må snart begynne på maten. Min mann har i dag prioritert å kjøpe ny hageslange da den gamle ikke var lang nok, og nå har han brukt 3 timer på å kjøre ut og kjøpe nye møbelknotter til spisestolene, ta av de gamle ( som ikke var noe galt med) og klippe ut nye som er akkurat passelig til hvert stolben. Ser ut til at det vil drøye en stund til før han er ferdig med det. Vi har fremdeles ikke hverken støvsugd eller tatt over badene, heller ikke gjort klart gjesterommene. 

Er det bare min mann ? 😂

Det er lett for, man har fått noe nytt og ønsker å fikse det :) Men det handler om å gjøre de rette tingene til rett tid. Det har han bommet litt i dette tilfellet :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er sikkert bare en form for sluhet og unnasluntring han driver med, late mannfolk.

Anonymkode: 9aa5f...8b4

Dette er jo bare tull, han gjør en jobb som kan ta tid og koster mye jobb, så at han slunter unna blir jo feil. Han prioriterer ikke riktig i den settingen, det er greit. Og det må man snakke om. Har vi gjester er vi enige om det, og da er det dette som gjelder den dagen. Alt annet må vente ! De er jo den store forskjellen her.

Skrevet

Sånn er min mann også. Har seriøst holdt på å pådra meg hjerteinfarkt mang en gang av de fjerne prioriteringene som har vært gjort når vi venter besøk og har lite tid 🤯😅 Men han har takk og lov blitt bedre med årene, og nå spør han hva jeg vil han skal gjøre. Hender fortsatt han gjør rare ting, men da gjør han det i tillegg til det andre 😂

Anonymkode: 81214...058

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er det bare min mann ? 😂

Din mann gjør det han trenger å ordne, for å være komfortabel med å få besøk. 
Du bruker dine brille og ser tingene fra din synsvinkel, og ser behovet annerledes. 
Det forunderlige er dog at dere ikke snakker sammen og planlegger sammen hva som trenges å gjøres. 
Enda mer forunderlig er det at du i all travelheten tenker på og tar deg tid til å opprette en tråd!

Anonymkode: 4c4b4...d62

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du bruker dine brille og ser tingene fra din synsvinkel, og ser behovet annerledes. 
Det forunderlige er dog at dere ikke snakker sammen og planlegger sammen hva som trenges å gjøres. 
Enda mer forunderlig er det at du i all travelheten tenker på og tar deg tid til å opprette en tråd!

Det tok meg bare 30 sek å opprette en tråd, syns egentlig bare det begynte å bli litt komisk. 😋 Litt trøst i kaoset. 

Han er god som gull, men noe kortslutter i i sånne settinger virker det som. Har mange rare eksempler, på tross av at vi begge er enige i hva som skal gjøres. Har satt han i gang med å støvsuge nå 😄

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, det er jo dette som oftest er problemet i slike situasjoner. Begge har forskjellige meninger om hva som bør gjøres, mens kvinnen mener at hennes måte er det eneste rette 

Anonymkode: 2a3ef...b63

Skrevet

Det er nøyaktig slik mitt hode fungerer når jeg ikke tar adhd-medisinen min.

Men jeg hadde aldri invitert opptil ti middagsgjester på overnatting når jeg har det så travelt at jeg ikke kan vaske/rydde før de siste timene... Jeg vet tross alt at jeg ikke holder fokus på oppgaver, det kommet aldri som noen overraskelse at jeg surrer og gjør slike ting.

Anonymkode: b159f...dd2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...