AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #1 Skrevet 31. august 2024 Som overskriften sier, vurderer vi å få et barn til, men vi er usikre på grunn av økonomien. Vi har en veldig romslig økonomi nå og ønsker å beholde det slik, slik at vi kan gi 2-åringen vår en god oppvekst. Til dere som har eldre barn: ⛷️Hvor ofte finner dere på ting i ferier og helger, som for eksempel skiferie i Trysil, Tusenfryd, kino, lekeland osv., og hvor mye koster det? ⚽️Hvor mye bruker dere på fritidsaktiviteter? 🧦🛝Hva med klær og utstyr – hvor mye bruker dere på det? Og ikke minst, hvor gamle er barna? Anonymkode: 9ec3c...00d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #2 Skrevet 31. august 2024 Tja… hvor langt er et tau? lekeland/kino/badeland etc så regner vi 1000kr med inngang og mat. hotellferie koster 2000kr natta pluss inngang til div ting, så blir fort 5-10k for en helg. fritidsaktiviteter koster veldig forskjellig. Hos oss går ene barnet på dans som koster 6000 i året pluss klær/sko, mens andre går på speideren som koster 1200kr pluss litt krims krams når de skal på tur og sånt. Så det kommer jo veldig an på hva de går på. klær… jeg kjøper stort sett klespakker på Finn, men regner 2000kr mnd på klær/utstyr pr mnd for hele familien. Noen ganger bruker vi mer, andre ganger mindre. Barna mine er 11 og 8 Anonymkode: 042cc...b56
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #3 Skrevet 31. august 2024 Vi har tre barn, de er nå tenåringer. Jeg fører regnskap så kan fortelle deg nøyaktig hva vi bruker. Vi har veldig god råd da og bor ikke i en storby. Hver måned er det gjennomsnittlig 6000 på lek og moro, tidligere var det badeland og lekeland, kino, spise ut (gjør det sjeldent) osv. dette er i tillegg til faste fritidsaktiviteter. Vi bruker nå rundt 16000 på mat i måneden, lager så og si alt fra bunnen unntatt brød men baker mye annet. Klær prøver jeg å være litt kjip på, da jeg vil heller bruke penger på opplevelser og ferie, men går fort mellom 4000-8000 i måneden. I tillegg har jeg en post som heter personlig pleie som nå er skyhøy med to som har tannregulering. Ferie koster skjorta men vi prioriterer det som sagt. Kommer fort på 80000 for en uke i utlandet. Har brukt rundt 200000 i år men har reist litt mye. Så har du konfirmasjon, moped, billappen osv osv. barn er ganske dyrt. Anonymkode: 10704...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå