Gå til innhold

Hvilken vei setter du vinglassene dine i skapet?

Hvilken vei setter du vinglassene dine i skapet?  

44 stemmer

1. 1. Hvilken vei setter du vinglassene dine i skapet?

• Opp/ned?
      14
    • Slik som det står når du drikker?
      30

Anbefalte innlegg

Vanskelig å ordlegge seg her, men håper dere skjønner hva jeg mener...? ;)

Da jeg hadde glassene mine i en skjenk satte jeg dem opp/ned, men nå som de skal inn i et skap med glassdører føler jeg det ser penere ut om de står riktig vei...:klø: Hva gjør dere?

Fortsetter under...

Vanskelig å ordlegge seg her, men håper dere skjønner hva jeg mener...? ;)

Da jeg hadde glassene mine i en skjenk satte jeg dem opp/ned, men nå som de skal inn i et skap med glassdører føler jeg det ser penere ut om de står riktig vei...:klø:  Hva gjør dere?

Enig med deg. Nå er de inni kjøkkenskapet, men hvis jeg noen gang kjøper et møbel hvor de står mer på utstilling vil de nok måtte finne seg i å stå "vanlig". Så får jeg heller vaske de før bruk

Tangen-glassene står riktig vei, mens de billige vinglassene jeg bruker når jeg har vorspiel o.l står opp ned.. Vet egentlig ikke helt hvorfor det har blitt sånn jeg, men jeg tror det har noe med at jeg føler at de dyre glassene mine er tryggere når de står riktig vei, samtidig så har de en form som gjør at det blir finere når de står rett.. De billige er det ikke så nøye med egentlig, for de står ikke så mye på utstilling siden de dyre har fått hedersplassen ;)

Mine står i glass-skap med glasshyller, og jeg har satt de opp-ned. Det har blitt slik etter den gangen mannen min og jeg skulle ta oss et glass vin og glemte å skylle glassene. Støvete vin smaker bare trist :tristbla: !

Også har jeg jobbet på restaurant så det er en inngrodd vane.

Annonse

Våre vinglass står også opp ned. Føler det trygges da det er en større diameter som står og holder "balansen" enn om dem skulle stå rettveien. Har ganske lange stetter på glassene og dem er dyr.

Lik ~Malin~ så er det også av gammel vane fra utelivs bransjen.

Greit at det ikke er samlet støv i glassene om det en kveld skulle dukke opp flere på besøk for et glass vin.

Setter dem den vanlige veien, både de som står i skap med glassdør og de som står i skap med vanlig dør. Det ser penest ut og er mest praktisk når jeg skal ta et glass, ellers må jeg jo snu det før det brukes.

...er mest praktisk når jeg skal ta et glass, ellers må jeg jo snu det før det brukes.

:ler:

Nydelig!

Mine står opp-ned, på grunn av støvet. Nesten deprimerende sjelden det får tid til å samle seg støv der da, men uansett regner jeg med at hylla mi er fri for dødelige sykdommer som gjør det nødvendig å hindre drikkekanten i å komme borti dem.

På jobb - sykehjem - setter vi alle glassene rett vei på grunn av bakterier.

Glassene skal stå rett vei fordi stetten ofte er så tung at selve glasset blir stårnde i spenn, og klokka på slasset sprekker lettere. Det er jo bare å vaske dem før bruk. Jeg tar alle glassene ut av vitrineskapet og vasker dem to ganger i året uansett.

Annonse

Alle mine glass står rett vei, det være seg billige eller dyre glass.

Hvorfor? Nei si det. Har alltid gjort det slik, også syns jeg det ser penest ut, og det er lett å ta glassene ut av skapet :)

Endret av Yamaha

De som har peilig på slikt (vineksperter) sier at glassene skal stå riktig vei (med stetten ned) slik at det ikke samler seg lukt i glassklokken som ødelegger for vinen. Så her i huset står alle glass riktig vei. Men det har de gjort lenge før jeg hørte dette.

Selv om diameteren er større på toppen enn i bunnen, så er jo stort sett tyngdepunktet lavt på et glass. Det bør jo stå noenlunde støtt på bordet. ;)

Hilsen Lille meg

Annonse
Tangen-glassene står riktig vei,  mens de billige vinglassene jeg bruker når jeg har vorspiel o.l står opp ned.. Vet egentlig ikke helt hvorfor det har blitt sånn jeg, men jeg tror det har noe med at jeg føler at de dyre glassene mine er tryggere når de står riktig vei, samtidig så har de en form som gjør at det blir finere når de står rett.. De billige er det ikke så nøye med egentlig, for de står ikke så mye på utstilling siden de dyre har fått hedersplassen ;)

Skulle til å svare det samme! ;)

Alle glass og kopper står opp ned pga støv. Har også dette fra restaurantbransjen. Der kommer jo ikke vinglass i kontakt med noe annet enn vaskebakken som de også blir lagret i, ergo ingen bakterier på kanten. Dessuten må de jo uansett stå opp/ned når man vasker dem i maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...