Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 5 år. Han er 37 og jeg 38. Ønske om barn ble vi enig om helt i dating fasen. 2 år inni forholdet sa jeg at jeg har et stort ønske om å få barn nå i nærmeste fremtid, han sier han vil ha barn men vet ikke når. Tok opp temaet et halvt år etter og satt igjen med det samme svaret. Jeg valgte å gå mtp hva vi ønsket i nærmeste fremtid. Dum og naiv som jeg var endte vi opp sammen igjen og vi kommer fortsatt ingen vei på den bite . Snakker ikke jeg om barn, blir det stille og dette var et av kravene jeg satt når jeg endte opp med å ta han igjen. Alt er fint og bra ellers i forholdet. Men jeg kan ikke gå rundt å vente.

Anonymkode: f472d...b24

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil ikke ha barn. Bare deg. Snart er eggene dine gått ut på dato. Så finn deg noen andre eller godta at barn ikke er et alternativ. Si at du slutter på prevensjon og så får han ta ansvar selv.

Anonymkode: ec9f7...343

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg hadde nok ikke ventet noe lenger hvis det var veldig viktig for meg å få barn, jeg hadde gått for alltid.

Anonymkode: 2ec15...895

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå er du faktisk så gammel at du må ta tak. Nå må alvorspraten tas, og det er som det er. Skal vi ha barn sammen så skjer det nå. Ellers må du vurdere om du vil ha han uansett, eller gå og prøve å treffe andre eller evt bli mor på egen hånd ❤️ Over 35 er man så voksen at nå er det ikke noe å dille med lenger, det er ja eller nei 😊

Anonymkode: 55470...fb6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Går du på prevensjon?

Isåfall hadde jeg sluttet, og sagt at om han ikke vil ha barn, så får han gjøre det han må for å beskytte seg.

Om han bruker kondom eller steriliserer seg, så får du svaret.

Anonymkode: e8b0a...850

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi har vært sammen i snart 5 år. Han er 37 og jeg 38. Ønske om barn ble vi enig om helt i dating fasen. 2 år inni forholdet sa jeg at jeg har et stort ønske om å få barn nå i nærmeste fremtid, han sier han vil ha barn men vet ikke når. Tok opp temaet et halvt år etter og satt igjen med det samme svaret. Jeg valgte å gå mtp hva vi ønsket i nærmeste fremtid. Dum og naiv som jeg var endte vi opp sammen igjen og vi kommer fortsatt ingen vei på den bite . Snakker ikke jeg om barn, blir det stille og dette var et av kravene jeg satt når jeg endte opp med å ta han igjen. Alt er fint og bra ellers i forholdet. Men jeg kan ikke gå rundt å vente.

Anonymkode: f472d...b24

Nei, du kan ikke vente. 

Enten er han med nå, eller så går du hvis ønsket om barn er høyere enn ønsket om å være sammen med han. 

Anonymkode: 0de55...457

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke være så passiv hvis du virkelig ønsker deg barn, da.

Anonymkode: ea7e9...f9a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nå eller aldri. Støtter at du slutter på prevensjon og sier fra om det, så skjer det som skjer. 

Anonymkode: 200fe...81e

• Liker 3
Skrevet

Han er jo bra blåst om han ikke skjønner at du straks er for gammel. Tror egentlig ikke han vil ha barn. Hvorfor snakker dere ikke ordentlig om dette?

du må handle NÅ!! Seriøst! Plutselig trenger dere IVF og da går årene fort

Anonymkode: d6974...a09

• Liker 3
Skrevet

Du har ventet for lenge allerede. Hvis du skal ha barn så må det skje nå.

Anonymkode: 0148c...54c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke vente lenger, det skjønner han og. Virker ikke som om han vil ha barn, eller ikke barn med deg. Han kan jo få barn lenge ennå så han har det jo ikke travelt. 

Anonymkode: 0c681...c07

• Liker 1
Skrevet

Han vil jo ikke ha barn (med deg). Om du skal få barn, har du noen alternativer: 

1.  Bli med han, men si at du kutter all prevensjon og at dette er hans ansvar fra nå, og håpe at han ikke tar det ansvaret. Husk å si at du ikke abort hvis du blir gravid. 

2. Bli med han, men gå for sæd fra en donor. Så får det være opp til han om han vil være sammen med deg når du får en ukjent manns barna 

3. Gå fra han. Håpe at det kommer en annen mann på din sti

4. Gå fra han og finn en sæddonor og gjør alt alene. 

5. Bli hos han og ikke få barn. 

Det kommer litt an på hvor viktig det er for deg å få barn. 

Anonymkode: e9e15...bc0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker ikke som han vil ha barn, og (små)barn er såpass krevende/slitsomt at du bør ikke få det med noen som ikke ønsker det. Det vil kreve 100 % dedikasjon fra dere begge i mange år fremover. Tenk deg godt om.

Anonymkode: 97596...c19

• Nyttig 2
Skrevet

Spør deg selv… hvor lenge orker du å vente? Det er du som sitter på fasiten her

Anonymkode: 1d3b3...a06

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Han vil jo ikke ha barn (med deg). Om du skal få barn, har du noen alternativer: 

1.  Bli med han, men si at du kutter all prevensjon og at dette er hans ansvar fra nå, og håpe at han ikke tar det ansvaret. Husk å si at du ikke abort hvis du blir gravid. 

2. Bli med han, men gå for sæd fra en donor. Så får det være opp til han om han vil være sammen med deg når du får en ukjent manns barna 

3. Gå fra han. Håpe at det kommer en annen mann på din sti

4. Gå fra han og finn en sæddonor og gjør alt alene. 

5. Bli hos han og ikke få barn. 

Det kommer litt an på hvor viktig det er for deg å få barn. 

Anonymkode: e9e15...bc0

Jeg vet faktisk om et par som gikk for nr. 2. Det fungerer veldig fint. Han hadde barn fra før og ønsket ikke fler, mye av hensyn til eksisterende barn, men var ok med at kjæresten fikk barn med donor (hun var barnløs). Han stiller opp og er en slags onkel/ressursperson (litt usikker på om de bor sammen).

Til TS; her er det kun et ultimatum som gjenstår. Han skjønner jo at du ikke kan vente og håper nok bare å trenere til det er for sent. Enten får dere barn nå, eller du får barn med donor. Du har strengt tatt ikke tid til å finne en ny mann, han er drittsekk for å ha kastet bort noen dine siste fertile år.

Anonymkode: e2022...469

• Liker 2
Skrevet

Nå eller aldri! Han blir ikke klar. Det må bare skje. 

Anonymkode: e559e...a77

• Liker 1
Skrevet

Er det så viktig med barn? Viktigere med et godt forhold.

Skrevet

Han har holdt deg for narr. Meget mulig er det allerede for sent for deg. Han har fått det som han ville - ingen barn. 

Anonymkode: 3e02f...194

• Liker 2
Skrevet

Du er 38 og det begynner virkelig å haste for deg. Fruktbarheten synker drastisk i din alder. Den aldersbetingede reduksjonen i fruktbarhet hos kvinner kan starte allerede i 27 års alder, og deretter reduseres den gradvis for hvert år som går. Når du har passert 35 år, reduseres fruktbarheten med tre prosent for hvert år. Han vil helt tydelig ikke ha barn, iallefall ikke med deg. 

• Liker 1
Skrevet
svartkatt skrev (2 timer siden):

Er det så viktig med barn? Viktigere med et godt forhold.

Hvor godt forhold blir det når den ene ikke vil forholde seg til noe som er viktig for den andre?

Anonymkode: baafa...b20

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...