Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn fra før og denne graviditeten har vært veldig ønsket. Er noen få uker på vei. Fikk positiv test, men kjente ikke på noe glede. Ble heller redd og redd for om vi burde få et barn til. Redd for om jeg er forelsket i barnefar, redd for om vi klarer dette. Skal sies jeg sliter med angst og store endringer er ofte overveldende. 

Noen andre som har hatt det slik? 

Tøft å ikke få den umiddelbare gleden slik jeg fikk forrige graviditet. 

Anonymkode: 7b2ca...58a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er VELDIG normalt altså. Viktig at du snakker om det, enten med mannen din eller feks jordmor. Jeg har en fantastisk helsesykepleier som følger opp barn nr 1, og jeg har samtaler med henne ellers også for min egen del. 

Anonymkode: ee199...b52

Skrevet

Høres helt likt ut som meg. Jeg klarte ikke forholde meg til at det var en baby der, før den var ute. Mye tanker, var det riktig valg, en hvis barnet ikke er frisk mm. 

• Liker 1
Skrevet

Godt å høre at andre også har opplevd det slik. Føler følelsene mine har blitt skrudd av. Føler liksom ingenting til samboer. 

Skrevet

Jeg hadde det helt likt i starten på graviditeten, selv etter nesten to år med prøving! Det er helt normalt, hormoner i full sving og mye følelser. Håper du snakker med noen om det ❤️ Har fått de samme tankene innimellom gjennom hele graviditeten, nå er jeg høygravid og det har hjulpet meg å snakke med jordmor og mannen min om det, for å få bekreftet at det ikke er unormale tanker. Håper det går over for deg snart 🫶🏻

Anonymkode: 48939...b13

Skrevet

Helt normalt å få kalde føtter en periode, kjenner mange som har hatt dette - selv om barnet var ønsket og planlagt, ja selv etter ivf 😊 det er hormonelt og går over. Gratulerer ❤️

Anonymkode: 47e56...0e6

• Liker 1
Skrevet

Men, hvis du føler dette vedvarer eller eskalerer til å bli veldig påtrengende, så er det viktig at du prater med jordmor eller andre. Man kan få depresjon i svangerskap også . Men det du skriver til nå synes jeg høres veldig gjenkjennelig og normalt ut ❤️

Anonymkode: 47e56...0e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde det helt likt i starten på graviditeten, selv etter nesten to år med prøving! Det er helt normalt, hormoner i full sving og mye følelser. Håper du snakker med noen om det ❤️ Har fått de samme tankene innimellom gjennom hele graviditeten, nå er jeg høygravid og det har hjulpet meg å snakke med jordmor og mannen min om det, for å få bekreftet at det ikke er unormale tanker. Håper det går over for deg snart 🫶🏻

Hadde du alle de samme tankene? 

Ja håper det ikke varer så lenge. Ganske tøft å stå i. Å tvile på seg selv, på samboer, på forhold. 

Skrevet

Jeg går til psykolog en gang i mnd. Så skal ta det opp neste gang. Det et bare så lenge til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hadde du alle de samme tankene? 

Ja håper det ikke varer så lenge. Ganske tøft å stå i. Å tvile på seg selv, på samboer, på forhold. 

Ja, akuratt de samme tankene. Følte meg rett og slett deprimert en periode, var fælt å kjenne på så føler veldig med deg! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, akuratt de samme tankene. Følte meg rett og slett deprimert en periode, var fælt å kjenne på så føler veldig med deg! 

Takk. Hvordan kom du ut av det? Hadde du det lenge? 

Skrevet

Er nok vanligere å ikke bare bli naivt lykkelig når det er graviditet nr2. Da vet man hvilken enorm oppgave fysisk og mentalt som står foran deg. Prøv å ikke overtenke eller overproblematisere det du føler. En dag av gangen, og husk at dere ønsker dere to barn.

Anonymkode: 11e3b...c22

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk. Hvordan kom du ut av det? Hadde du det lenge? 

Hmm husker ikke helt. Varte vel godt over tre uker, før jeg følte meg som meg selv igjen. Så har jeg hatt enkelte dager med panikk og litt samme følelsene igjen, men da har det gått fort over heldigvis. Hvis det vedvarer så må du snakke med lege eller jordmor om det!

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har det ganske likt. Baby kommer snart, og selv om den er planlagt og positiv test var en skikkelig gladnyhet, så er jeg ikke særlig glad nå. Verken for babyen eller samboeren. Satser på at hormoner og fødsel rydder opp i det 😬

Anonymkode: 76c29...bf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...