Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ca halvveis i første trimester, og har nå nådd det stadiet hvor jeg går fra å være mett til å være så MEGA sulten at jeg blir kvalm, og det tar bare 10 minutter. Har ikke lyst å små spise hele dagen heller mtp sunnhet og normal vektoppgang. 

Så! Har dere andre gravide noen tips for oppskrifter og måltid som gjør at dere er mettere lengre? Noen instagram eller tiktok kontoer med oppskrifter som dere anbefaler?  

Anonymkode: 64cd1...84a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du spiser sunt, så kommer du nok sannsynligvis ikke gå opp for mye i vekt av å spise når du er sulten. Jeg har hatt ulvehunger i mange uker som har begynt å avta nå i uke 21, og har ikke gått opp mer enn jeg skal i vekt likevel selv om jeg må spise i alle fall med 1,5 timers mellomrom. Jeg lager proteinbrød, og synes kaanskje det holder litt lenger enn vanlig brød, men ellers spiser jeg som normalt med egg, avokado, leverpostei, makrell i tomat etc som pålegg.

Her er oppskrift på proteinbrød:

https://www.karolinemarberg.no/proteinbrod-med-havre-gulrot/

Jeg tenker at du skal ikke være superbekymret for at du er megasulten nå. Spis når du er sulten, stol på at kroppen din trenger næringen.

Anonymkode: 68d7e...bb0

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Havregrøt til frokost, og gresk jogurt med nøtter syns jeg metter mer enn vanlig jogurt. Men som personen over sier, så lenge du spiser sunt er det ingen problem å spise oftere og mer enn vanlig, du skal jo det!

Jeg måtte spise annenhver time i ca 2 mnd da jeg var gravid, jeg spiste normalt sunt og var tilbake på startvekt 4 mnd etter fødsel. Det største problemet mitt var at jeg ble matlei og lei av å spise 😂 Kan anbefale grove snurrer med pesto, Philadelphia og spekeskinke (i ovn så er det OK å spise som gravid) for den som er lei av brødskiver.

Anonymkode: 5cf50...65b

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde det likkens, men fikk stoppet kvalmen av 4-5 salte kjeks. Da hadde jeg en halvtime å gå på mens jeg lagde mat av noe slag. Mye protein og fiber, så metter det lengre.

Anonymkode: 8f58b...1f5

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...