Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Hva mener dere er en passe sum å gi til en konfirmant når man er fadder? Hun ønsker seg penger, og jeg tenkte selv på 1000,-
Lillesøster Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har et fadderbarn som skal konfirmeres i år, sønn til en barndomsvenninne av meg. Jeg tenkte meg å gi han 500.
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Jeg tenker tusen eller noe over når mitt fadderbarn konfirmeres. Han fikk 1000 til dåpen og jeg kan ihvertfall ikke være noe "dårligere" når han konfirmeres, men det er vel rundt 11 år til da
Cilla Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 Konfirmasjonsgave til fadderbarn i dag hadde vi nok satt 1000 kr. Gave om 11 år hadde nok blitt en del mer, regner med vi har en høyere inntekt om 11 år. 1000 kr har nok en annen verdi da.
Sofia Skrevet 22. februar 2006 #5 Skrevet 22. februar 2006 Dette avhenger vel litt av inntekt da.. og også om man er alene om å betale en slik sum. Min økonomi tilsa ikke at jeg hadde råd til kr. 1.000.- når jeg var fadder for etpar år siden. Til gjengjeld så tok jeg ikke hensyn til ønsket om penger.. .men kjøpte en flott tur-kniv (Nansen-kniven), og fikk gravert inn både navn og dato. Betalte ca 650.- for dette. Konfirmanten ble utrolig glad for gaven og kniven gikk rundt bordet på "visningstur" under middagen, noe som jeg syntes var veldig morsomt...
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Høres ut som en fin gave, Sofia Om jeg skulle gitt kontanter, ville jeg nok gitt tusen kroner. Om jeg hadde funnet en knakende god gave, hadde det ikke spilt så storl rolle om det var litt over eller litt under. Mitt fadderbarn ville ikke konfirmere seg hun...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå