AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #81 Skrevet 31. august 2024 Vi kjøpte av utbygger - som har malt svart. Vi har altså ikle valgt selv - men noen har valgt noe man tenker ikke avskrekker noen kjøpere. Anonymkode: 5c79e...339
ltfutt Skrevet 31. august 2024 #82 Skrevet 31. august 2024 Syns grått kan være fint på mange hus. Man ser ikke svertesopp+++ så tydelig heller. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #83 Skrevet 31. august 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: De fleste har ikke forskjellig smak, det er populært med hvitt, grått og svart på hus inni og utenpå nå og mange går for det. Svært mange hus er like. Ikke alle, men relativt mange. Med andre ord har du valgt det de fleste velger. Anonymkode: b893a...805 Man ser dette i mote også. Folk vil ikke skille seg ut Anonymkode: ea046...059 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #84 Skrevet 31. august 2024 Mørke grå og svarte hus er det styggeste jeg ser. Skjønner ikke hvorfor folk vil male husene sine i disse depressive fargene. Men det er gjerne de som har litt sånn Bohus katalogstil innvendig også. Innvendig helt ok men tydelig ikke opptatt av estetikk. Anonymkode: 0b74f...30a 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #85 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mørke grå og svarte hus er det styggeste jeg ser. Skjønner ikke hvorfor folk vil male husene sine i disse depressive fargene. Men det er gjerne de som har litt sånn Bohus katalogstil innvendig også. Innvendig helt ok men tydelig ikke opptatt av estetikk. Anonymkode: 0b74f...30a Er det noen som er opptatt av estetikk så er det de med kataloghus Anonymkode: 8b10a...af4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #86 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noen som er opptatt av estetikk så er det de med kataloghus Anonymkode: 8b10a...af4 Tja mulig opptatt av estetikk men uten personlig smak da Anonymkode: 0b74f...30a 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #87 Skrevet 1. september 2024 Jeg bor i et fredet område hvor alle hus skal ha samme farge som i 1948, lovpålagt. Du finner ikke ett hvitt, grått eller svart hus her. Det er rundt 30 hus, og det kryr av folk som går tur gjennom her og bruker de åpne grønne områdene vi har mye. Det er tydelig at folk elsker å være i det fargespreke nabolaget vårt. Forrige plass jeg bodde var det også bare lov med klare farger, gult, grønt eller rødt. Det var et ekstremt populært borettslag. Jeg bodde tilfeldigvis i rødt på forrige plass, bor i rødt hus nå, og har kjøpt nybygg på prosjekt som også skal males i rødt. Kudos til utbyggeren! Hadde alle husene på rekke og rad vært malt i grått hadde jeg følt at jeg bodde i en fangeleir. Anonymkode: 3f650...a77 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #88 Skrevet 1. september 2024 Kjøpte huset grått, har malt det rødt. Valgte en rødfarge som harmonerer godt med andre nabohus, og som passer husets byggestil. Synes nabolag uten farger ser nitrist ut, blir glad av hus i fine farger! Skulle ønske flere tenkte litt mer helhetlig i valg av farge. Når «alle» «liker» grått/sort/hvitt så ender man med monotone, sjelløse nabolag. Anonymkode: 6fbf9...44e 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #89 Skrevet 1. september 2024 Mørkt grått - just for you Anonymkode: 5218d...b26
Ella Grisella Skrevet 2. september 2024 #90 Skrevet 2. september 2024 Grått er en fryktelig trist og kjip farge på hus. Det er en av de siste fargene jeg ville valgt faktisk. Jeg foretrekker brunfarger, og på noen type hus synes jeg hvitt er finest. 1
Fru Uperfekt Skrevet 2. september 2024 #91 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 9.36): Da vi skulle bygge hus var vi veldig klar på at vi ønsket en klar farge. Vi valgte en fin grønn farge som står flott til naturen rundt, men også fint i nabolaget. Verken for mørk eller for lys. Da vi var på fargejakt gikk vi rundt i ulike nabolag og tittet på utallige hus, og det slo oss at det store flertallet hus er grå eller svarte. Det ser ok ut på sommeren når hagen er frodig, grønn og fylt med blomster, men resterende tid på året er det så grått og trist. Er det ingen andre som ser det? Vi trenger jo farger, men det virker som alle har glemt det. Hvilken farge har du på huset, og hvorfor falt valget på den fargen? Anonymkode: 69d90...ce1 Akkurat nå er det mørkt brunt, arv etter forrige eier, planen er lyst på treverket (vi har ikke bestemt farge enda) og lyse blått på muren
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #92 Skrevet 2. september 2024 Jeg tror det kommer mer farger når neste generasjon får råd til å kjøpe seg inn på boligmarkedet. Grått er veldig Gen Z. Barna mine ønsker seg farger på husene, og de forteller at vennene deres gremmes når foreldrene maler husene sine grå. Vi bor på et helt nytt boligfelt, hvor de fleste husene blir levert hvite. Her er det flere unge kjøpere som har malt i grønt, brunt og blått, så det er tydeligvis trenden. Selv har vi brun møre Royal, og er kjempefornøyd med det. Varm, fin farge mot naturen. Anonymkode: 79e1c...50a 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #93 Skrevet 2. september 2024 Kjøpte hus som var rødt og malte det sort. Det ble dritlekkekkert🤩 Alle trærne og plantene som er rundt huset og i hagen kommer virkelig til sin rett. Anonymkode: 9646a...73f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #94 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøpte hus som var rødt og malte det sort. Det ble dritlekkekkert🤩 Alle trærne og plantene som er rundt huset og i hagen kommer virkelig til sin rett. Anonymkode: 9646a...73f Jeg forstår at det er lekkert når det er frodig og fargerikt, men er det like lekkert i de grå årstidene vi har? Neida, men jeg skjønner vi er forskjellige. Jeg tror også det kommer en endring som flere her skriver, yngre millenials og gen-Z er mer opptatt av farger, så kanskje jeg får nyte fargerike nabolag i fremtiden. Inntil videre er heldigvis mitt nabolag fargerikt, og jeg håper det inspirerer andre Anonymkode: 69d90...ce1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #95 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg forstår at det er lekkert når det er frodig og fargerikt, men er det like lekkert i de grå årstidene vi har? Neida, men jeg skjønner vi er forskjellige. Jeg tror også det kommer en endring som flere her skriver, yngre millenials og gen-Z er mer opptatt av farger, så kanskje jeg får nyte fargerike nabolag i fremtiden. Inntil videre er heldigvis mitt nabolag fargerikt, og jeg håper det inspirerer andre Anonymkode: 69d90...ce1 Tja, har litt lyslenker imellom trærne, noen vintergrønne planter, og pynter litt til høst og vinter. Liker veldig godt å se på hus i farger altså, så forstår deg😊 Grått syntes jeg er litt trist, men hver sin smak. Anonymkode: 9646a...73f
Peanut Skrevet 3. september 2024 #96 Skrevet 3. september 2024 Huset her som forrige eier fikk malt i lysegult (vaniljekremfarget) med hvite lister er elsk elsk elsket! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå