Gå til innhold

Periodisk faste 18/6, vært fysisk aktiv hver dag, og trent tungt 2. gått opp 400 gram på en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt: Faster 18 timer, spisevindu på 6 timer. I spise vindu spiser jeg 2 grove skiver til lunsj, og middag. Det har vært sunne alternativer i spisevindu. 
Vært fysisk aktiv hver dag,  og med 2 tunge treninger. 
Veier meg etter en uke, og har gått OPP 400 gram. 
Hvordan? Hvorfor? Motivasjonen daaaaaler. 

Anonymkode: a4936...1bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kvinne? Kan det ha noe med syklusen å gjøre? Evt dårlig søvn, stress? 

Anonymkode: 01c7a...c5f

• Liker 1
Skrevet

Du har bygget muskler og de veier mer enn fettet du har forbrent.

Ikke gi opp❤️

Anonymkode: 3ba1e...f45

• Liker 1
Skrevet

Muskler ?? Vann? Mensen? Kanskje du spiser for lite?

Anonymkode: 71c2f...288

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan ikke vite om du har gått opp i vekt etter +400 g ved en veiing. Vekten varierer minst med pluss/minus 1 kilo avhengig av vanninnhold og faststoffer. Det er kun gjennomsnittet over flere veiinger som teller.

Endret av senior
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har bygget muskler og de veier mer enn fettet du har forbrent.

Ikke gi opp❤️

Anonymkode: 3ba1e...f45

Tviler.. på 4 brødskiver bygger man ikke muskler. 😅 

Ts det er bare å fortsette. Hvis du fortsetter å gå opp den neste måneden så må du justere kaloriene. Men det er ikke grunn til panikk nå. Vektnedgang er ikke en rett linje. 

Anonymkode: 5035c...573

• Nyttig 1
Skrevet

Spiser du nok?

jeg faste 16 timer å har spisevindu på 8 t. De 2 første mnd spiste jeg lavkarbo i spisevinduet. Husk nok fett.  Gikk ned 7 kg. Så ble det sommerferie å jeg spiste rekativt normalt, starte på med fasting igjen etter ferien uten lavkarbo. Er på 6 kg minus siden starten. Nå har ikke jeg mange kg jeg mååå ned, nå handler det om vedlikehold egentlig, men et par kg til hadde vært fint å fått til. 
Anbefaler lavkarbo i spisevinduet, husk på proteiner og fett. 

Skrevet

Det kan være vann eller salt. Eller tarminnhold.

Min kropp holder mye mer på vann om jeg trener for mye på lite mat. Jeg må opp på minst 2000kcal, helst 2500, om jeg skal klare trene hver dag.

Anonymkode: 1eb15...db5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som sagt: Faster 18 timer, spisevindu på 6 timer. I spise vindu spiser jeg 2 grove skiver til lunsj, og middag. Det har vært sunne alternativer i spisevindu. 
Vært fysisk aktiv hver dag,  og med 2 tunge treninger. 
Veier meg etter en uke, og har gått OPP 400 gram. 
Hvordan? Hvorfor? Motivasjonen daaaaaler. 

Anonymkode: a4936...1bb

Trening som i mer muskler gir høyere vekt. 

Syklusen din og er opp og ned i vekt.

Anonymkode: 34f54...594

Skrevet

Alder og aktivitetsnivå? Jeg er 43 år og trebarnsmor, jeg er 166 cm, i full jobb og ser at jeg fint opprettholder en vekt på 69 kg dersom jeg kun spiser middag samt tre skiver til kvelds. Vi mennesker trenger virkelig ikke mye mat med mindre vi trener hardt 10-20 timer i uka 😅

Det er ikke farlig å gå sulten, inntil for 100 år siden så var jo det normen for alle mennesker på jorda i titusenvis av år. Men det kan jo føles ubehagelig, og derfor så er nå hele 70 % av nordmennene overvektige 😬

Anonymkode: c5480...216

Skrevet

Du må spise proteiner!!

Proteiner er kroppens byggesteiner. 

Du har ikke gått opp i muskler nei, fordi du spiser bare karbohydrater. 

Det er mest sannsynlig vann de 400 g Du har gått opp👍

Bare fortsett med trening.  

Spis gjerne mye mer, ellers går forbrenningen din kraftig ned . Det vil du ikke! 

Anonymkode: e3038...3cb

Skrevet

Du kan ikke forvente resultater etter så kort tid, 400 gram er så lite at det kan være vann/naturlige svigninger. Fortsett og gi det litt tid.

Anonymkode: 8d11b...bb8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...