Gå til innhold

Parkering på Gardermoen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer parkeringa på Gardermoen? Må jeg bestille før jeg kommer? Hvordan blir da bilen registrert?

Og hvor går bussen til flyplassen? 

Anonymkode: 4d20a...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på hjemmesiden til gardemoen så finner du info om parkering. Noen parkeringsplasser kan man forhåndsbestille til, andre ikke. Det er onepark som har parkering på Gardermoen

Og hvilken buss? MIN flybuss går til nedre plan, det gjelder stort sett de fleste, men det er ørtogførti busser som går til gardermoen

Anonymkode: 943e5...af5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gå på hjemmesiden til gardemoen så finner du info om parkering. Noen parkeringsplasser kan man forhåndsbestille til, andre ikke. Det er onepark som har parkering på Gardermoen

Og hvilken buss? MIN flybuss går til nedre plan, det gjelder stort sett de fleste, men det er ørtogførti busser som går til gardermoen

Sorry. Går TIL øvre plan, går FRA nedre plan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Går TIL øvre plan, går FRA nedre plan

Man tar jo ikke flybuss til og fra parkeringsplassen.. 

Anonymkode: 01d4d...93b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne mine som reiser mye sier Dalen er billigst.

Anonymkode: 8ab0e...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker Dalen hver gang fordi de er billigst pluss at shuttlebussen deres går direkte til flyplassen og ikke innom mange steder (tar lengre tid) slik som den som kjører på P4 osv plasser.. Og, den kjører raskt etter man har satt seg inn. Best pris hos Dalen om man bestiller så tidlig man kan. Kan uansett avbestilles hvis man ombestemmer seg.

Endret av Sniff76
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere alternativer for parkering ved Gardermoen. Parkering på de nærmeste plassene koster mest. Da kan en gå til avgangshallen. Det er Onepark som driver de nærmeste parkeringsplassene. Parkeringsplasser som er lengre ifra har buss som kjører til og fra flyplassen.

Ved å bestille på forhånd er det noe rabatt. Betalingen skjer via avlesning av skilt de fleste steder. Viktig å bestille tid til riktig bil.

Det finnes også andre selskaper. Dalen Parkering, Gardermoen Parkering og Flight Park er eksempel. De er gjerne noe lengre fra flyplassen, noe lavere pris enn Onepark. De har også buss som kan hente og bringe.

Unntak er Flight Park som i stedet for henter bilen ved parkering rett utenfor avgangshallen returnere den til dere returnerer.

Alternativ til bil er flybuss eller tog. Om det er rimeligere enn bil er avhengig av hvor langt en reiser og hvor mange en er.

Endret av TBL12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går shuttelbussen også sent på kveld? Natt?

Det gjør den. Har tatt shuttelbuss 2 på natta.

Anonymkode: a1b99...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bare parkere der fra morgen til kveld samme dag. Hvor er det billigst og lettest da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør den. Har tatt shuttelbuss 2 på natta.

Anonymkode: a1b99...4b3

Så kjekt. Er den gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt fly før så er skikkelig nervøs.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal bare parkere der fra morgen til kveld samme dag. Hvor er det billigst og lettest da?

Hvis du kun skal være borte en dag vill jeg spandert parkering i P10, parkeringshuset nærmest terminalen. Så slipper du å bruke tid på shuttelbusser etc. 

Pris kan sjekkes her: https://avinor.no/en/airport/oslo-airport/parking/

Legg inn reisedato og beregnet tid for inn- og utkjøring, og du får opp priser på de forskjellige parkeringshusene.

Anonymkode: 469d7...5f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (5 minutter siden):

Etter at jeg prøvde flightpark, har jeg ikke brukt noe annet… veldig lettvint 

https://www.flightpark.no

Helt enig. Spesielt på vinterstid. Bare det å slippe å måke fram og skrape bilen, men få den levert klar til å gjøre rett uten for ankomsthallen er verdt hver krone. 

Anonymkode: 57c18...c16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle parkere på Gardermoen, hadde jeg ikke valgt Dalen! De råkjører med bilene, og slenger de fra seg på parkeringsplassene. Ja, de er billige, men har du en finere bil så har den garantert fått noen ekstra km som ikke tilsvarer kjørelengden fra der du leverer til der de parkerer.

Anonymkode: a0631...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...