Gå til innhold

Fremmed mann banker på døra midt på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skjedd 4 ganger nå mellom kl. 02.30 og kl. 05.00. Han banker på kjellerdøra. Snakket med ham fra vinduet ( etasjen over) den 3 . gangen det skjedde. Han ropte først navnet til en leieboer jeg hadde før (flytta i 2019!!!). Når jeg åpnet vinduet sa han at han så etter ei jente/dame (min leieboer var mann). Han virket litt beruset. Jeg sa at ingen andre bor her enn meg (ung mann). Bor alene i huset. Trodde da det ville stoppe- men det skjeddeim igjen i natt! Han gikk til og med inn i bakgården min - hørte porten åpne seg og skrittene innover. Dette er altså rundt min underetasje hvor jeg sover....

Anonymkode: 7f101...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du politiet

Anonymkode: 0f6f8...3a5

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Si noen har lurt han og gitt falsk adresse 🤣

Anonymkode: 0b705...936

• Liker 3
Skrevet

Kan det være noe sjalusiopplegg der den dama har vært sammen med den tidligere leieboeren, og fyren tror de kan være der uten å åpne?

Uansett virker han ikke helt i vater, så du kan trygt ringe politiet neste gang han dukker opp. Ring med en gang, slik at de rekker frem før han går, kan være greit at de tar en prat med ham slik at han skjønner at det ikke er ok å luske rundt der om natten.

Anonymkode: e4f3f...eb2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er jo ikke greit, ring 112 neste gang og hver eneste gang deretter..

Anonymkode: 17384...e43

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har skjedd 4 ganger nå mellom kl. 02.30 og kl. 05.00. Han banker på kjellerdøra. Snakket med ham fra vinduet ( etasjen over) den 3 . gangen det skjedde. Han ropte først navnet til en leieboer jeg hadde før (flytta i 2019!!!). Når jeg åpnet vinduet sa han at han så etter ei jente/dame (min leieboer var mann). Han virket litt beruset. Jeg sa at ingen andre bor her enn meg (ung mann). Bor alene i huset. Trodde da det ville stoppe- men det skjeddeim igjen i natt! Han gikk til og med inn i bakgården min - hørte porten åpne seg og skrittene innover. Dette er altså rundt min underetasje hvor jeg sover....

Skrevet før, gjentas her, ring politiet neste gang det skjer. Og ikke begynn å snakke med han. 

Anonymkode: f3349...d43

• Nyttig 1
Skrevet

Ring politiet! 

Skjedde meg (ung kvinne) en gang. Sto plutselig en mann utenfor soverommet mitt, og snakket inn til meg. Soverommet mitt var IKKE ett naturlig sted å oppholde seg utenfor om man hadde gått seg bort i området (som han skyldte på). Heldigvis hadde jeg en overbeskyttende rottweiler som viste seg fra sin "beste" side den natta, så slapp unna flere episoder. Hadde han kommet igjen hadde jeg ringt politiet. 

Anonymkode: e6468...94e

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor ofte har det skjedd?

Anonymkode: 1e76b...8b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor ofte har det skjedd?

4 ganger ila 1,5 uke ca. Sist var natt til i dag. Og natten før (det var da jeg snakket med ham). Han ser litt skummel ut for å si det sånn. Jeg sitter med et våpen klar. Nettopp sjekket kjelleren fordi jeg reiste hjemmefra med baderomsvinduet åpent 😱

• Hjerte 4
Skrevet

Du sitter klar med våpen? Men må spørre på KG for å skjønne at du kan ringe politiet?

Der forsvant troverdigheten...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sitter klar med våpen? Men må spørre på KG for å skjønne at du kan ringe politiet?

Der forsvant troverdigheten...

Ringe politiet når han ikke er her? Han er jo kjapp med å forsvinne når han står der ute??

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan det være noe sjalusiopplegg der den dama har vært sammen med den tidligere leieboeren, og fyren tror de kan være der uten å åpne?

Uansett virker han ikke helt i vater, så du kan trygt ringe politiet neste gang han dukker opp. Ring med en gang, slik at de rekker frem før han går, kan være greit at de tar en prat med ham slik at han skjønner at det ikke er ok å luske rundt der om natten.

En muntlig advarsel fra politiet funker ikke på den typen mennesker som trenger seg på andres eiendom

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En muntlig advarsel fra politiet funker ikke på den typen mennesker som trenger seg på andres eiendom

Politiet har mange muligheter til å ta seg av denne personen. Trosser han politiets pålegg og kommer tilbake vil de ta ham med.

Men, for all del. du må jo bare bruke våpenet ditt... Mye bedre løsning i denne fiktive saken, vettu.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Politiet har mange muligheter til å ta seg av denne personen. Trosser han politiets pålegg og kommer tilbake vil de ta ham med.

Men, for all del. du må jo bare bruke våpenet ditt... Mye bedre løsning i denne fiktive saken, vettu.

Det er ikke en fiktiv sak. Hvem gidder å opprette en falsk tråd om noe sånt. Du vet jo at hendelser som dette skjer ganske støtt og stadig i verden??

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke skytevåpen. Men det er egentlig irrelevant. Den skal ikke bruker, men gir en følelse av trygghet i en ekkel situasjon. Jeg er ikke veldig redd, men noe stressa selvfølgelkg

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Roper han samme navnet enda lurer jeg på?

Kan han være en tidligere kjæreste? En tidligere knullekompis? En som er sykt forelsket i din tidligere leieboer?

Skrevet
enhjørningfis skrev (3 minutter siden):

Roper han samme navnet enda lurer jeg på?

Kan han være en tidligere kjæreste? En tidligere knullekompis? En som er sykt forelsket i din tidligere leieboer?

Min tidligere leieboer var en mann. Han sa dette navnet høyt, forrige gang. Men når jeg åpnet vinduet var det en jente han så etter, sa han. Så kanskje denne jenta har hatt et vennskap med min tidligere mannlige leieboer. Men han flytta jo fra kjelleren min 2019. Og han har ikke vært involvert med jenter de siste årene her i byen, han har jatt en kjæreste i en annen by... veldig rart hele greia. 

Skrevet

Få tatt bilde av han og ring politiet, evt skriv på tips politiet siden. Har du noen som kan komme og være hos deg? 

Kommer han igjen, åpne vinduet og snakk til han høflig og be han om å gå for han finner ikke det han leter etter hos deg. Og avslutt med feks "Om du ikke går nå så må jeg ringe politiet så jeg får fred her. God Natt!" Lukk vinduet og se hva han gjør. Hvis han ikke drar da så ringer du politiet og be de hente han for han virker ute av stand til å ta vare på seg selv. Da tar de han med seg på legevakten og fyllearresten.

Anonymkode: 33250...07e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ringe politiet når han ikke er her? Han er jo kjapp med å forsvinne når han står der ute??

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du har bestemt deg for at det ikke er vits å ringe politiet, så får du bare be ham gå selv da. Det er ikke mye annet å gjøre når du er helt bestemt på at politiet ikke kan hjelpe deg, og at det ikke nytter om politiet snakker med han.

Jeg hadde helt klart ringt politiet, jeg vet at politet har mulighet til å se seg litt rundt, og dermed kan påtreffe folk selv om de ikke står rett utenfor døra lengre. Jeg vet også at de aller fleste etterkommer pålegg og beskjeder fra politet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...