Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fullammet i 6 måneder, og nå begynt med fast føde. Hva kan gå galt med tanke på ammingen herfra og frem til ammeslutt? Kan man få for lite melk herfra også, og bli nødt til å gi mme? Eller vil man ha nok melk til å dekke behovet frem til barnet ikke trenger mme heller? Hva er deres erfaringer med amming etter 6 måneder? :) 

Anonymkode: f238c...c94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil absolutt si at du har lykkes med ammingen. 

Jeg fullastet mine tre barn i 6 mnd, og delammet til de var 2 år eller litt over det. I perioder (tror bl.a. da de var 8-10 mnd) ble de lett distrahert under ammingen. Etter det var de veeeldig interessert igjen. De var jeg som ønsket å avslutte amming, ikke barna. Tror tipset må være å ikke gi opp eller tenke de er uinteresserte i den perioden de lett blir distrahert, og at man er litt bevisst på å amme en rolig og skjermet plass.

En annen ting er at jeg merket drastisk fall i melkeproduksjonen da jeg begynte å jobbe. Jeg nattammet lenge med nr. 2 og 3. Det føltes riktig, og bidro til at melkeproduksjonen ikke dalte for mye. Begynte å jobbe da eldste var 6 mnd. Selv om melkeproduksjonen gikk drastisk ned, fikk jeg aldri for lite melk.

Anonymkode: 1c031...c5e

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når barnet viser tegn til at det er god, mett og fornøyd etter mating og at det følger kurvene sine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...