AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Har fullammet i 6 måneder, og nå begynt med fast føde. Hva kan gå galt med tanke på ammingen herfra og frem til ammeslutt? Kan man få for lite melk herfra også, og bli nødt til å gi mme? Eller vil man ha nok melk til å dekke behovet frem til barnet ikke trenger mme heller? Hva er deres erfaringer med amming etter 6 måneder? Anonymkode: f238c...c94
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Vil absolutt si at du har lykkes med ammingen. Jeg fullastet mine tre barn i 6 mnd, og delammet til de var 2 år eller litt over det. I perioder (tror bl.a. da de var 8-10 mnd) ble de lett distrahert under ammingen. Etter det var de veeeldig interessert igjen. De var jeg som ønsket å avslutte amming, ikke barna. Tror tipset må være å ikke gi opp eller tenke de er uinteresserte i den perioden de lett blir distrahert, og at man er litt bevisst på å amme en rolig og skjermet plass. En annen ting er at jeg merket drastisk fall i melkeproduksjonen da jeg begynte å jobbe. Jeg nattammet lenge med nr. 2 og 3. Det føltes riktig, og bidro til at melkeproduksjonen ikke dalte for mye. Begynte å jobbe da eldste var 6 mnd. Selv om melkeproduksjonen gikk drastisk ned, fikk jeg aldri for lite melk. Anonymkode: 1c031...c5e 1 2 1
t0nje Skrevet 1. september 2024 #3 Skrevet 1. september 2024 Når barnet viser tegn til at det er god, mett og fornøyd etter mating og at det følger kurvene sine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå