Gå til innhold

Vaskemaskinen min åpnes ikke

Glade Kari

Anbefalte innlegg

Hei lurer på hvordan jeg skal få åpnet vaskemaskinen i den nye leiligheten min. 

har prøvd alt tror jeg men ingenting fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du har kjørt programmet ferdig og ventet litt etter det?

Noen vaskemaskiner venter ett minutt etter at programmet er ferdig før det er mulig å åpne døra.

Er maskinen tom for vann?

Noen maskiner har program der vannet blir stående i etter vask. Da må man velge utpumping eller sentrifugering før man får åpnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glade Kari skrev (5 minutter siden):

Hei lurer på hvordan jeg skal få åpnet vaskemaskinen i den nye leiligheten min. 

har prøvd alt tror jeg men ingenting fungerer

Har du sjekket om det står noe spesielt i bruksanvisningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at barnesikring er skrudd på. Finn bruksanvisningen (de fleste finner man enkelt på nettet) og se hvordan du skrur den av.

Anonymkode: c60b0...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en "nødluke" nederst ved gulvet, der kan du bruke et redskap/skrujern eller noe til å presse ned en hendel inne i den luken. Da vil døren åpne seg.

Det er jo ikke meningen at du skal måtte ta sånt grep hver gang du skal åpne døren, så du må vel melde inn at det er noe feil på maskina, og at du trenger reparasjon.

Anonymkode: cc346...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke og hvilken modell er vaskemaskinen? Kanskje noen har samme type og kan svare.

Det du eventuelt kan prøve, er å kjøre et vaskeprogram med tom maskin og se om du får åpnet luka når programmet er ferdig.

På den forrige maskinen min (Bosch) knakk noe inni låsen slik at den ikke kunne åpnes. Den var heldigvis tom da det skjedde.

De idiotiske maskinene vi har på jobb må åpnes før vi slår dem av (vrir hjulet til 0), ellers låser de seg. De kan heller ikke åpnes hvis strømmen er borte, selv om programmet er ferdig. Vi må vente til strømmen kommer tilbake.

Anonymkode: 43215...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo helt klin umulig for oss å vite hva som er feil når du ikke oppgir noen info om type vaskemaskin 

Anonymkode: 29f12...86a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinen  din er nok tett så det ligger igjen  vann inni maskinen. Da vil den ofte ikke åpne seg. Det er en luke nede på maskinen der sitter det et filter som tetter seg   og må renses. Der ligger det ofte penger,   hårnåler etc du har glemt  i lommene dine. Og tetter da uttaket av vann på maskinen.  Åpne denne luken og skru av lokket. Tøm ut vannet og rens. 

Får du fortsatt ikke  opp døren så skal det være en nødknapp litt skjult. Evnt prøv å slå av og på maskinen.  

Anonymkode: 9b408...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...