ccllw Skrevet 30. august #1 Del Skrevet 30. august Som tittelen sier - jeg kunne tenke meg å (omsider) ta meg en utdanning. Jeg er 34 år og jobber i matbutikk. Har veldig lyst til å søke på sosionombachelor på deltid, jeg er bare usikker på om jeg har råd. Har ikke barn, men jeg eier bolig. Jeg leser på nettet at alle over 30 år kan få tilleggslån, men hvis man studerer deltid så blir det trekk i summen man kan få. Er interessert i hva man kan få utbetalt i måneden som deltidsstudent som voksen. Er det noen her som har tatt bachelor på deltid som 30+ i disse tider og har en anelse om hva som er mulig å få i måneden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Del Skrevet 30. august Jeg får utbetalt 7000kr mnd. Har ikke tatt ekstra lånet som man kan få som voksen. Får i tillegg litt mindre pga mann og felles barn. Jeg jobber 40-80% i tillegg for at vi skal klare oss. (Tjener under grensa til lånekassen). Jeg tar deltid, men det sies at studiet er 75%.. Så det er tungt å jobbe ved siden av, selv om det er nødvendig. Anonymkode: 949cf...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ccllw Skrevet 30. august Forfatter #3 Del Skrevet 30. august 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg får utbetalt 7000kr mnd. Har ikke tatt ekstra lånet som man kan få som voksen. Får i tillegg litt mindre pga mann og felles barn. Jeg jobber 40-80% i tillegg for at vi skal klare oss. (Tjener under grensa til lånekassen). Jeg tar deltid, men det sies at studiet er 75%.. Så det er tungt å jobbe ved siden av, selv om det er nødvendig. Anonymkode: 949cf...b64 7.000kr er ekstremt lite. Er det tilfelle for meg, så blir det ikke noe studier. Får være glad en har fulltidsjobb. Kanskje like greit å holde seg der.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Del Skrevet 30. august Hvis du jobber i matbutikk så jobber du kvelder og helger? Da kan du jobbe 80-100% og ta sosionom på heltid. Du kan få 200000 ca totalt som ekstralån over 30. Vet ikke hvordan de fordeler det på en deltidsutdanning men som heltid så er det halvparten per år. Så tredje året ikke noe. Jeg studerer heltid med ekstralån og får dette semesteret 47k i aug. 19k sep,okt,nov og i desember får jeg bare 14k. Jeg har kun sommerjobb og fordeler storstipend og sommerjobblønn ut over året. Det er jo kun juli man ikke får lånekasse, så det går fint. Anonymkode: 6ceeb...88d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #5 Del Skrevet 30. august Ja, det er lite! Jeg gjør det for å få en bedre jobb og en fast jobb på sikt. Har ikke noe utdanning fra før. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg nok gitt opp for lengst. Men mange får dekket studier og div av arbeidsgiver eller fra ett fagforbund. Så ville sjekket det Anonymkode: 949cf...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #6 Del Skrevet 30. august 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du jobber i matbutikk så jobber du kvelder og helger? Da kan du jobbe 80-100% og ta sosionom på heltid. Du kan få 200000 ca totalt som ekstralån over 30. Vet ikke hvordan de fordeler det på en deltidsutdanning men som heltid så er det halvparten per år. Så tredje året ikke noe. Jeg studerer heltid med ekstralån og får dette semesteret 47k i aug. 19k sep,okt,nov og i desember får jeg bare 14k. Jeg har kun sommerjobb og fordeler storstipend og sommerjobblønn ut over året. Det er jo kun juli man ikke får lånekasse, så det går fint. Anonymkode: 6ceeb...88d Må legge til at jeg tok en bachelor tidligere på heltid og jobbet heltid på kvelder/helger og dag.. grunnen til at jeg ikke gjør det nå er fordi vi har obligatorisk oppmøte og mye mer arbeidskrav nå enn hva jeg hadde på forrige utdanningen. Anonymkode: 6ceeb...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ccllw Skrevet 30. august Forfatter #7 Del Skrevet 30. august 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du jobber i matbutikk så jobber du kvelder og helger? Da kan du jobbe 80-100% og ta sosionom på heltid. Du kan få 200000 ca totalt som ekstralån over 30. Vet ikke hvordan de fordeler det på en deltidsutdanning men som heltid så er det halvparten per år. Så tredje året ikke noe. Jeg studerer heltid med ekstralån og får dette semesteret 47k i aug. 19k sep,okt,nov og i desember får jeg bare 14k. Jeg har kun sommerjobb og fordeler storstipend og sommerjobblønn ut over året. Det er jo kun juli man ikke får lånekasse, så det går fint. Anonymkode: 6ceeb...88d Klarer ikke å kombinere så mye studier med så mye jobb. Har snart ikke kapasitet til å jobbe som det er. Jobber med ansvar i en ferskvare. Vudrerer å be om noen prosent permisjon i perioden jeg skal studere. Man kan be om ulønna permisjon hvis man skal ta høyere utdanning. Kan du utdype hva du mener med «så tredje året ikke noe»? Ikke stipend år 3 eller hva er det jeg leser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Del Skrevet 31. august 10 hours ago, ccllw said: Klarer ikke å kombinere så mye studier med så mye jobb. Har snart ikke kapasitet til å jobbe som det er. Jobber med ansvar i en ferskvare. Vudrerer å be om noen prosent permisjon i perioden jeg skal studere. Man kan be om ulønna permisjon hvis man skal ta høyere utdanning. Kan du utdype hva du mener med «så tredje året ikke noe»? Ikke stipend år 3 eller hva er det jeg leser? Ikke tilleggslånet når du studerer på heltid, fordi du fikk 100k første året o 100k andre året og siden det er maks 20åk... Vanlig stipend og lån får du jo. Anonymkode: 6ceeb...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Del Skrevet 1. september Anbefaler deg å studere noe som gir jobb. Jeg tok fullt studielån og jobbet deltid i butikk selv på din alder. Anonymkode: 19c84...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå