AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Dere som har ungdomskolebarn som ble med på klassetur til konsentrasjonsleire. Er det noen av dere som opplevde at dette ble for vanskelig for ungdommen å ta innover seg?? At de sleit litt med denne opplevelsen i ettertid? Anonymkode: 3a56a...019
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Nei, ikke som jeg vet om hos mine. Det er jo vondt og fælt ( som det skal være), men de fleste er gamle nok til å takle det, og så har de mye moro og sosialt på turen også for å balansere litt. Men vi snakket om det en del både før og etter, både i hjemmet og på skolen. Kusina mi fortalte om ei som hadde slektninger som døde i den leiren de var i, og det gjorde nok opplevelsen spesielt sterk for den gruppa ❤️ Anonymkode: de48b...ccb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 Jeg har reist på den turen når jeg gikk i 10 (36 nå da). Ingen som har hatt problemer i ettertid. Vi hadde med tidsvitne, og pga dårlig planlegging var ene leiren stengt. Vi fant en nøkkel tilfeldigvis, så ham låste oss inn og fortalte om leiren. Veldig spesielt, og ikke helt etter programmet. Vil gjerne reise tilbake, tror nok det er en annen opplevelse som voksen. Var året etterpå i KGB fengsler, og mange fæle historier derfra. Fikk nok en litt annen omvisning der også sia det var noen politiker greier som hadde omvisning samtidig. Var egentlig ingen omvisning. Anonymkode: 77d9f...5e2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 Har vært med på en slik tur selv. Har aldri opplevd at noen sleit i etterkant, det er en utrolig viktig tur. Det var tungt og trist og lærerikt å være der. Kunne ønske alle elever fikk en slik tur. Hvorfor lurer du på dette? Anonymkode: f11a9...757 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå