Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som bor alene, hvor mye bruker du på faste utgifter som telefon, forsikring, tv/nett, kommunale utgifter.. I mnd? 

Anonymkode: 66272...932

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5800 i felleskostnader inkl kommunale avgifter, tv og nett, 1900,- i forsikring, 500,- i fagforening, 1300,- i diverse abo som trening og streaming, 1200,- til bil (eks forsikring).

Så 11 000,- ca. Pluss strøm og lån.

Anonymkode: 007a2...b7f

Skrevet

Alene med et barn. Bruker 24000 på alt av regninger.

Anonymkode: ef6d3...6da

• Liker 2
Skrevet

Med boutgifter inkl har jeg 15.000 i faste utgifter i mnd pluss strøm (som i snitt er 1000 kr mnd). 

Anonymkode: 9f4ce...40a

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du som bor alene, hvor mye bruker du på faste utgifter som telefon, forsikring, tv/nett, kommunale utgifter.. I mnd? 

Telefon 0-50, forsikring 250 (innbo og reise), tv/nett/kommunale utgifter inkludert i husleien på 4800. Strøm har du ikke nevnt, men ca 300 der.

Anonymkode: 1425c...278

Skrevet

Mobil + bredbånd/kabeltv dekkes av arbeidsgiver. Får et tillegg på inntekten så betaler ca 200 kr/mnd i ekstra skatt pga dette.

forsikring 1857,- mnd, super hus, innbo ubegrenset verdi, bil, mc og reise

kommunale avg ca 600 kr

strøm ca 1.000 kr i snitt

Anonymkode: a7dac...180

Skrevet

20.000 ca i faste utgifter (bolig og alle faste regninger). 

Anonymkode: 7e1ab...455

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tlf: ca. 500,-

Forsikring: har ikke 

Tv: inkludert i husleien, så vet ikke hva det koster. 

Nett: ca. 500,- 

Kommunale avgifter: inkludert i husleien, så vet ikke prisen på det. 

Skrevet

Felleskostnader inkl internett 1800 per mnd

Kommunale avgifter 5600 per halvår

Renovasjon 1900 per halvår

Innbo 1100 per halvår 

Telefon dekket av arbeidsgiver 

Skrevet
Mardina skrev (16 timer siden):

Tlf: ca. 500,-

Forsikring: har ikke 

Tv: inkludert i husleien, så vet ikke hva det koster. 

Nett: ca. 500,- 

Kommunale avgifter: inkludert i husleien, så vet ikke prisen på det. 

Har du ikke innboforsikring eller reiseforsikring? 😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ikke innboforsikring eller reiseforsikring? 😳

Nei. Alt av møbler her er ting jeg har fått eller kjøpt billig på Finn.no. Så det er ikke krise om det blir ødelagt. 

Jeg er svært sjelden ute å reiser, så da ser jeg ikke behovet med å ha reiseforsikring. 

Dessuten har jeg begrenset økonomi (ufør) og da kan jeg rett og slett ikke prioritere forsikringer. Det har gått helt fint fram til nå, så jeg ser ikke behovet for å opprette forsikringer nå. 

Skrevet
Mardina skrev (Akkurat nå):

Nei. Alt av møbler her er ting jeg har fått eller kjøpt billig på Finn.no. Så det er ikke krise om det blir ødelagt. 

Jeg er svært sjelden ute å reiser, så da ser jeg ikke behovet med å ha reiseforsikring. 

Dessuten har jeg begrenset økonomi (ufør) og da kan jeg rett og slett ikke prioritere forsikringer. Det har gått helt fint fram til nå, så jeg ser ikke behovet for å opprette forsikringer nå. 

Ah, jeg har litt klær og slikt også, som jeg vil slite med å få tak i gratis på kort varsel, i tillegg til at jeg helst vil ha dekket alternativ bolig dersom noe skjer her. Jeg har ikke så mye familie i nærheten som kan hjelpe med å kaste møbler/ting og hente nytt om noe skjer, eller skaffe meg overnatting. Men mange andre har jo familie/venner som kan ordne slikt :) 

Skrevet

Runder av til nærmeste 100 kr på variable utgifter.

• Felleskostnader borettslag (inkl. komm. avgifter og TV/ internett ) 19.100,-
  • Huslån 6300,-
  • Telefon 148,-
  • Innboforsikring og reiseforsikring  200,-
  • Bilforsikring og forsikring el-sparkesykkel 1000,-
  • Strøm ca. 400 kr i snitt pr. måned (har vannbåren varme)

Totalt ca. 27.148
Skrevet (endret)

Felleskostnader ca 5000,- strøm ca 1000,- (1500,- vinterstid), forsikring gjennom fagforening

edit: glemte bilen… 1500 - 2000 ? 

Endret av Fjugur
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ah, jeg har litt klær og slikt også, som jeg vil slite med å få tak i gratis på kort varsel, i tillegg til at jeg helst vil ha dekket alternativ bolig dersom noe skjer her. Jeg har ikke så mye familie i nærheten som kan hjelpe med å kaste møbler/ting og hente nytt om noe skjer, eller skaffe meg overnatting. Men mange andre har jo familie/venner som kan ordne slikt :) 

Jeg tenker at man selv kan prioritere det man vil bruke penger på selv. Godt mulig jeg skaffer meg innboforsikring etterhvert. Men reiseforsikring har jeg nok ikke bruk for. 

Skrevet

i følge dnb appen har jeg ca 7300 kr i faste utgifter. virker ikke som leia er tatt med. 7300+2500 (ink int og strøm)

Skrevet

Rundt 20 000 - 22 000 i mnd.
Boliglånet utgjør ca halvparten. 😅 
Deretter: strøm, forsikringer, felleskostnader, kommunale avgifter, internet, telefon, drivstoff, bompasseringer og studielån.
Voksen i full jobb, alene med to barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...