AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #61 Del Skrevet 27. september 2024 Høyre på fortau. Går nesten bare på fortau her i byen, men helt åpenbart at mange har forskjellige meninger om dette her......... Anonymkode: e3484...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #62 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Trygg trafikk er helt på bærtur i mange sammenhenger. De anbefaler jo også at syklende skal passere gående i gangfart eller tilnærmet gangfart. Hallo??? Anonymkode: c84d6...8c2 Ja,hva vet vel Trygg Trafikk i forhold til KG-kjerringer? Anonymkode: 4ec48...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #63 Del Skrevet 27. september 2024 Går høyre på fortau. Akkurat som at jeg kjører på høyre side når jeg kjører bil, og bruker høyre hånd å skrive med. Det sitter liksom i kroppen. Går jeg langs trafikkert vei uten fortau går jeg derimot på venstre side. Da ser jeg bilene som kommer mot meg Anonymkode: 55930...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #64 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja,hva vet vel Trygg Trafikk i forhold til KG-kjerringer? Anonymkode: 4ec48...5f4 Selv KG-kjerringer vet at det er umulig å passere en gående, med sykkel i gangfart. Trygg trafikk finner på egne regler og det blir veldig forvirrende. Anonymkode: c84d6...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #65 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 😂 det du skriver er at om man vil STÅ så står man til høyre, som innebærer at om man vil GÅ, går man til venstre. Som jeg skrev. Det er alltid noen som står, så ønsker man å gå må man holde til venstre Anonymkode: 3e24c...12e Hvor vanskelig kan det være... Man står til høyre. Man går til til høyre. Vil man gå forbi noen som står, eller går saktere, så er venstre side fri til å passere. Slik var det da jeg bodde i London (bare motsatt). Men i Norge finnes det mange slike som deg, som virrer i vei på venstre side. Anonymkode: 0bc85...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 27. september 2024 #66 Del Skrevet 27. september 2024 Jeg går helst på solsiden . . . Ikke ment som fleip. Ellers den siden som passer meg og trafikken best avhengig av situasjonen . . . På trafikert vei: helst på venstre side På gangvei og innendørs: på høyre side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #67 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv KG-kjerringer vet at det er umulig å passere en gående, med sykkel i gangfart. Trygg trafikk finner på egne regler og det blir veldig forvirrende. Anonymkode: c84d6...8c2 Du vet ikke hva Trygg Trafikk er? Vi kan ikke alle finne på egne regler derfor er det lurt at slike aktører er rådgivende. Anonymkode: 4ec48...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #68 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet ikke hva Trygg Trafikk er? Vi kan ikke alle finne på egne regler derfor er det lurt at slike aktører er rådgivende. Anonymkode: 4ec48...5f4 Hva mener du? Trygg trafikk kom på skolen min på 80-tallet og sa at på vei går man på venstre side, på fortau går man på høyre side. En helt utmerket enkel, forståelig og effektiv regel. Så er det noen gjøker i TT som har funnet ut at man på gang- og sykkelvei skal gå på venstre side. Så da er det jo noen "smartinger" som følger dette da, mens 90 % velger det som alltid har vært, og fungerer flott. Da blir det rot, og U-trygg trafikk. TT får konsentrere seg om å dele ut reflekser og ikke lage krøll for trafikantene. Anonymkode: c84d6...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå