Kid-a Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Regner ikke med å få tonnevis med svar her, men prøver. Noen som har lest Bérénice, eller préface til Bérénice, og som har kommentarer? Jeg trenger ideer til en oppgave. Skal kommentere dette med "det geniale i simpelheten" - det å skape mye (eller noe verdifullt) av ingenting. Som Racine var så opptatt av. Ved å ta utgangspunkt i Bérénice. Så er det vel bare å håpe det beste. Takk, hvis noen gidder å svare.
Gjest piaf Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 (endret) ... Endret 6. september 2007 av Eurydike
Kid-a Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2006 (endret) Takk! Men jeg fatter ikke helt dette med kritikken av Bérénice; dersom den er skrevet i tråd med de gamle dramatikernes definisjoner av tragedien, skulle man tro at alle var fornøyde. Racine skrev jo mye enklere enn de fleste andre i sin samtid? Hva var normen? Jeg trodde renessansedikterne var relativt opptatt av klassiske idealer - var det uenighet om disse? Huff, føler meg rett og slett litt dum på dette området. Vi har ikke vært så nøye innom disse tingene på skolen, men jeg har gått glipp av en forelesning. Mulig det var tema den ene gangen jeg ikke var der, selvfølgelig. Jeg lurer bare litt på hvordan jeg skal gripe saken an, dette er min førse oppgave i litteratur (men på 1000-nivå, så ikke helt håpløst. Driver egentlig med historie). Stikker nok opp på ub i dag, ja. Føler meg ikke helt kompetent. I tillegg til stykkets dramaturgiske struktur (ehm, må lese mer om), kritikken rettet mot Racine (og Bérénice), må jeg vel også nevne noe om Antiochus' rolle i stykket (second amant). Setter pris på svar, det får meg til å tenke litt nytt, jeg kjører meg fast. Takker og bukker. Endret 21. februar 2006 av Kid-a
Gjest piaf Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 (endret) ... Endret 6. september 2007 av Eurydike
Gjest piaf Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 (endret) ... Endret 6. september 2007 av Eurydike
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå