AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Vi venter nå vårt andre barn. Foreldrene mine bor i utlandet, så ønsker være i forkant med billetter. Forrige gang hadde jeg en utrolig tøff fødsel og trengte lang tid på å komme meg. Etter 2 uker sto foreldrene mine på døra, uten forvarsel. Følte meg overkjørt og synes det var forferdelig å ha dem her. Til tross for at jeg ga beskjed om at jeg skulle gi beskjed når jeg var klar. Det ble ikke respekteret. Denne gangen har jeg på nytt sagt at det skal være opp til MEG når de kommer, og at jeg syns di kom for tidlig sist. Fikk bare til svar "vi reiser når vi reiser, det kan ikke du bestemme. Og jeg forventer at dere tar imot oss når vi først er der" Jeg orker ikke! Har ikke verdens beste forhold til foreldrene mine, og dere skjønner kanskje hvorfor. Mine grenser blir, og har aldri blitt, respektert! Hvordan stå opp for meg selv? Anonymkode: 57354...c03 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Vel, det er kanskje for sent? Men si at du har termin tre uker senere enn du har 😂 Anonymkode: cc010...68f 8 6
Sparkling_Pink Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 Konsekvensen her er vel trolig at du ikke tar imot de når de kommer upassende inn i livet ditt. 3 1
Pippi Lotta Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 Du må jo bare informere om at dere ikke har tid til besøk før dere ønsker det, så de må huske å bestille hotell! Så får dere låse døra med god samvittighet! Høres veldig ubehagelig ut og forstår det er vanskelig å sette grenser, men det er ikke du som er urimelig her! Pass på deg selv ❤️ 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi venter nå vårt andre barn. Foreldrene mine bor i utlandet, så ønsker være i forkant med billetter. Forrige gang hadde jeg en utrolig tøff fødsel og trengte lang tid på å komme meg. Etter 2 uker sto foreldrene mine på døra, uten forvarsel. Følte meg overkjørt og synes det var forferdelig å ha dem her. Til tross for at jeg ga beskjed om at jeg skulle gi beskjed når jeg var klar. Det ble ikke respekteret. Denne gangen har jeg på nytt sagt at det skal være opp til MEG når de kommer, og at jeg syns di kom for tidlig sist. Fikk bare til svar "vi reiser når vi reiser, det kan ikke du bestemme. Og jeg forventer at dere tar imot oss når vi først er der" Jeg orker ikke! Har ikke verdens beste forhold til foreldrene mine, og dere skjønner kanskje hvorfor. Mine grenser blir, og har aldri blitt, respektert! Hvordan stå opp for meg selv? Anonymkode: 57354...c03 Lås døren. Så får de bare stå der så lenge de gidder. Eneste måten å lære de på… Anonymkode: 073ab...ccf 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #6 Skrevet 30. august 2024 Lås døren, koble ut ringeklokken og eventuelt kontakt et vekterselskap/politiet/høye, brede menn dere kjenner og be om hjelp til å få vekk foreldrene dine. Forhåpentligvis blir de flaue nok til å ikke prøve seg på uinvitert besøk igjen. Anonymkode: 92f9b...4fd 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #7 Skrevet 30. august 2024 Jeg synes du er litt urimelig. 2 uker før de får se barnebarnet sitt er jo veldig lenge. Det vitner om at de jo bryr seg om barnet og gjerne vil møte det. Det må jo gå an å begrense lengen på visitten. Anonymkode: 2b5a3...4c5 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #8 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes du er litt urimelig. 2 uker før de får se barnebarnet sitt er jo veldig lenge. Det vitner om at de jo bryr seg om barnet og gjerne vil møte det. Det må jo gå an å begrense lengen på visitten. Anonymkode: 2b5a3...4c5 Stor forskjell på å stikke innom for å se barnebarnet og å komme fra utlandet på flerdagsbesøk. Anonymkode: 95e55...815 10 9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #9 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi venter nå vårt andre barn. Foreldrene mine bor i utlandet, så ønsker være i forkant med billetter. Forrige gang hadde jeg en utrolig tøff fødsel og trengte lang tid på å komme meg. Etter 2 uker sto foreldrene mine på døra, uten forvarsel. Følte meg overkjørt og synes det var forferdelig å ha dem her. Til tross for at jeg ga beskjed om at jeg skulle gi beskjed når jeg var klar. Det ble ikke respekteret. Denne gangen har jeg på nytt sagt at det skal være opp til MEG når de kommer, og at jeg syns di kom for tidlig sist. Fikk bare til svar "vi reiser når vi reiser, det kan ikke du bestemme. Og jeg forventer at dere tar imot oss når vi først er der" Jeg orker ikke! Har ikke verdens beste forhold til foreldrene mine, og dere skjønner kanskje hvorfor. Mine grenser blir, og har aldri blitt, respektert! Hvordan stå opp for meg selv? Anonymkode: 57354...c03 Ok. Så står de på døren. Den er låst. Hva ser du for deg kommer til å skje? At de lager bråk? I så fall ringer du politiet. At de bryter seg inn? Politiet. At de blir sinna? Ok, du trenger ikke ta telefonen eller lese meldinger. La det være. Blokker dem. Pust rolig inn. Innfør rutine der alle dører og vinduer er låst. Legg på røret ved minste hentydning til ufinhet. Og la være å åpne døren. Det verste som kn skje er at de blir Lyn forbanna for å måtte ta inn på hotel. Og det, ts, er ikke ditt problem. Anonymkode: 0d684...119 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #10 Skrevet 30. august 2024 Kom deg vekk fra den udugelige egoistiske selvgode familien din. Du fortjener så mye bedre enn å bli tråkket ned i dass på den måten! 😬 Anonymkode: 8c1c0...e2b 2
got2go Skrevet 30. august 2024 #11 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi venter nå vårt andre barn. Foreldrene mine bor i utlandet, så ønsker være i forkant med billetter. Forrige gang hadde jeg en utrolig tøff fødsel og trengte lang tid på å komme meg. Etter 2 uker sto foreldrene mine på døra, uten forvarsel. Følte meg overkjørt og synes det var forferdelig å ha dem her. Til tross for at jeg ga beskjed om at jeg skulle gi beskjed når jeg var klar. Det ble ikke respekteret. Denne gangen har jeg på nytt sagt at det skal være opp til MEG når de kommer, og at jeg syns di kom for tidlig sist. Fikk bare til svar "vi reiser når vi reiser, det kan ikke du bestemme. Og jeg forventer at dere tar imot oss når vi først er der" Jeg orker ikke! Har ikke verdens beste forhold til foreldrene mine, og dere skjønner kanskje hvorfor. Mine grenser blir, og har aldri blitt, respektert! Hvordan stå opp for meg selv? Anonymkode: 57354...c03 "Jeg bestemmer selv når dere kan komme på besøk. Du kan forvente så mye du vil, men jeg kommer ikke til å ta imot dere så tett inntil fødsel. " Og så lar du moren din bare bli så sint som hun gidder. 4 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #12 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes du er litt urimelig. 2 uker før de får se barnebarnet sitt er jo veldig lenge. Det vitner om at de jo bryr seg om barnet og gjerne vil møte det. Det må jo gå an å begrense lengen på visitten. Anonymkode: 2b5a3...4c5 På den annen side ... Datteren din har hatt en vanskelig fødsel, og trenger tid til å komme seg såpass til hektene igjen at hun kan prøve å bli i nærheten av den vertinnen hun ønsker å være for sine foreldre. For DEG. Og likevel er det viktigere for deg å se barnebarnet så "ferskt" som mulig. Ditt eget kjøtt og blod, som du selv valgte å bringe til verden for flere år siden, overkjører du. Som hennes mor er det du som bestemmer. Selv om datteren din er voksen og på alle andre områder har ansvar og frihet til å bestemme selv over sitt eget liv. Hvem er urimelig? Anonymkode: b34c9...25f 4 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #13 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes du er litt urimelig. 2 uker før de får se barnebarnet sitt er jo veldig lenge. Det vitner om at de jo bryr seg om barnet og gjerne vil møte det. Det må jo gå an å begrense lengen på visitten. Anonymkode: 2b5a3...4c5 Siden når er to uker veldig lenge? Det er veldig urimelig å forvente å komme på flere dagers besøk direkte etter en fødsel uansett relasjon og uansett hvor mye en har lyst å se den nyfødte. Jeg hadde ikke syntes to måneder var veldig lenge engang for noen som hadde gått igjennom en veldig tøff fødsel. Den fødende har jo knapt nok rukket å gro litt sammen engang på den tiden etter en helt normal fødsel. Anonymkode: 1271e...a04 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Skrevet 30. august 2024 Si at termindato er flyttet 2 uker frem. Hvis de da kommer 2 uker etter "termin" vil i prinsippet barnet da være 4 uker når de kommer hvis du føder på termin. Anonymkode: 6425f...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #15 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi venter nå vårt andre barn. Foreldrene mine bor i utlandet, så ønsker være i forkant med billetter. Forrige gang hadde jeg en utrolig tøff fødsel og trengte lang tid på å komme meg. Etter 2 uker sto foreldrene mine på døra, uten forvarsel. Følte meg overkjørt og synes det var forferdelig å ha dem her. Til tross for at jeg ga beskjed om at jeg skulle gi beskjed når jeg var klar. Det ble ikke respekteret. Denne gangen har jeg på nytt sagt at det skal være opp til MEG når de kommer, og at jeg syns di kom for tidlig sist. Fikk bare til svar "vi reiser når vi reiser, det kan ikke du bestemme. Og jeg forventer at dere tar imot oss når vi først er der" Jeg orker ikke! Har ikke verdens beste forhold til foreldrene mine, og dere skjønner kanskje hvorfor. Mine grenser blir, og har aldri blitt, respektert! Hvordan stå opp for meg selv? Anonymkode: 57354...c03 "Ok. Mamma. Jeg har sagt at det ikke er greit for oss. Så husk å bestille hotell om du absolutt reiser selv om.jeg har sagt nei. Dere får ikke bo her". Anonymkode: 40111...49b 6 2
Pippi Lotta Skrevet 30. august 2024 #16 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes du er litt urimelig. 2 uker før de får se barnebarnet sitt er jo veldig lenge. Det vitner om at de jo bryr seg om barnet og gjerne vil møte det. Det må jo gå an å begrense lengen på visitten. Anonymkode: 2b5a3...4c5 Mor og barn betyr mer en selvsentrert besteforeldre! Ironien er jo at hadde besteforeldrene vert i stand til å følge enkle beskjed og sette dater og barnebarn først, hadde de ikke vært så vanskelige å ha på besøk..... Men når de bare tar seg til rette på denne måten, forstår jeg veldig godt at de er slitsomt å ha på besøk! Så 100% ikke TS som er vanskelig her. 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #17 Skrevet 30. august 2024 1. Si senere termin, men regner med du allerede har sagt riktig termin. Eventuelt lyv om at den har blitt endret. 2. Ikke åpne døra. Anonymkode: cffc9...c97 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #18 Skrevet 30. august 2024 Lås døra, ikke slipp dem inn. De kan ta inn på hotell. Hvis de nekter å fjerne seg fra eiendommen kan du ringe politiet. Anonymkode: c90c3...91a 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #19 Skrevet 30. august 2024 Send dem på hotell! Si at mannen din bor på gjesterommet. Men du kan ikke låse dem ute akkurat. Anonymkode: 5a579...4e6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #20 Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi venter nå vårt andre barn. Foreldrene mine bor i utlandet, så ønsker være i forkant med billetter. Forrige gang hadde jeg en utrolig tøff fødsel og trengte lang tid på å komme meg. Etter 2 uker sto foreldrene mine på døra, uten forvarsel. Følte meg overkjørt og synes det var forferdelig å ha dem her. Til tross for at jeg ga beskjed om at jeg skulle gi beskjed når jeg var klar. Det ble ikke respekteret. Denne gangen har jeg på nytt sagt at det skal være opp til MEG når de kommer, og at jeg syns di kom for tidlig sist. Fikk bare til svar "vi reiser når vi reiser, det kan ikke du bestemme. Og jeg forventer at dere tar imot oss når vi først er der" Jeg orker ikke! Har ikke verdens beste forhold til foreldrene mine, og dere skjønner kanskje hvorfor. Mine grenser blir, og har aldri blitt, respektert! Hvordan stå opp for meg selv? Anonymkode: 57354...c03 Hardt mot hardt. Gi beskjed om at dere ikke skal ha besøk/overnatting i huset. Husk å bestill hotell om dere kommer, for vi tar ikke imot gjester. Ber om fred og ro både under og etter fødsel så mor og barn kan komme seg før eventuell besøk. Vi gir beskjed når vi er klare for et kort besøk. Husk å lås dører etc, og ring politiet om de prøver å kommer seg inn eller bare blir stående ute og ringer/sender ubehagelige sms. Respekterer de ikke grensene deres, så får de ikke komme overhode. Slikt tull hadde ikke jeg orket. Anonymkode: f5692...c67 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå