AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Mannen min opplevde for et par uker siden at den ene ansatte plutselig spurte han om hva barnet pleier å leke med hjemme. Barnet har gått i samme barnehage i nesten 2 år nå, og det var selvfølgelig tema på oppstarts samtalen, men hva er grunnen til at dere plutselig kan spørre om slikt etter 2 år? Jeg vil anta barnehagen enten har bekymringer rundt barnets lek eller at det har utfordringer med å "sysselsette" barnet? Evt andre grunner? Anonymkode: e3e5a...0e7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 For å hre hva barnet liker, enkelt og greit Anonymkode: 4b1b7...f46 9
mommyaka Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 Barn bytter jo på hva de leker med hjemme hele tiden. De vil jo bare høre om barnet ditt nå liker å tegne..leker med biler el...sånn at de kanskje kan tilrettelegge eller gi barnet mer lek i barnehagen 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 Det er nytt barnehageår og ny gruppesammensetning, da er det viktig å kartlegge lekekompetanse og interesse på nytt. Det kan hende de rett og slett fisker etter interesser som sammenfaller med et annet barn som mangler lekekompetanse så det er enklere å sette sammen lekegrupper. Anonymkode: cf82d...12b 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 Ikke overtenk 😉, det er et helt normalt spørsmål. Barn forandrer seg ganske mye på 2 år. Den ansatte spurte sikkert for å vise interesse for barnet. Anonymkode: cb9df...bca 7
Anonym6789 Skrevet 30. august 2024 #6 Skrevet 30. august 2024 Enig i å ikke overtenke. Et helt naturlig spørsmål for å tilrettelegge 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #7 Skrevet 30. august 2024 mommyaka skrev (43 minutter siden): Barn bytter jo på hva de leker med hjemme hele tiden. De vil jo bare høre om barnet ditt nå liker å tegne..leker med biler el...sånn at de kanskje kan tilrettelegge eller gi barnet mer lek i barnehagen Gjør barn det? Min har lekt med det samme et halvt års tid nå. Anonymkode: e3e5a...0e7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #8 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er nytt barnehageår og ny gruppesammensetning, da er det viktig å kartlegge lekekompetanse og interesse på nytt. Det kan hende de rett og slett fisker etter interesser som sammenfaller med et annet barn som mangler lekekompetanse så det er enklere å sette sammen lekegrupper. Anonymkode: cf82d...12b Det er snakk om barn fra 0-2,5 år. De leker ikke så mye med hverandre enda😅Ikke har de lekegrupper etc heller. Anonymkode: e3e5a...0e7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #9 Skrevet 30. august 2024 Jeg er barnehageansatt og kunne spurt om det, kun for stor, ekte engasjement for barnet⭐ Anonymkode: c8c0d...14b 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #10 Skrevet 30. august 2024 Jeg forstår ikke hva som er galt med å spørre om hva barnet liker å leke med hjemme? Anonymkode: ff432...777 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #11 Skrevet 30. august 2024 Jobber i barnehage, og det er mange grunner til at jeg Kunne spurt om det. Eks. Om man ser barnet vandre litt, kunne jeg spurt om det for å få bedre oversikt over hva som kan fenge barnet, få det inn i lek osv. noe som forøvrig er helt vanlig ved et nytt barnehage år, om det er nye barn på avdelingen osv. jeg kunne spurt om det fordi det er fint å kjenne til noe grunnleggende rundt barnas hverdag utenfor barnehagen også, for å bli kjent med barnet og for at barnet skal føle at de voksne er interessert i dem og deres interesser. jeg kunne spurt om det fordi jeg skulle lage bursdagskrone og ville pynte den med ting barnet var opptatt av. jeg kunne spurt om det fordi barnet hadde snakket om en veldig kul leke, eller noe veldig kult det pleide og leke hjemme, men som jeg ikke forsto helt hva var eller hvordan lek barnet mente. jeg kunne spurt om det fordi vi i barnehagen hadde sett at barnet hadde hat stor sosial utvikling, og fått mange nye lekestrategier den siste tiden og jeg var interessert i å vite hva som bidro til den posetivt utviklingen så vi i barnehagen kunne lagt til rette for og inspirert til lek basert på barnets interesser og det barnet er opptatt av for tiden, for at barnet også i barnehagen kan få videreutvikle og tilegne seg nye ferdigheter gjennom lek. fordi jeg bryr meg om hvert enkelt barn i barnehagen og er interessert i barnet og dets liv. Anonymkode: 1fd34...0f3 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #12 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjør barn det? Min har lekt med det samme et halvt års tid nå. Anonymkode: e3e5a...0e7 Ja barn bytter ofte interesser. Kanskje det derfor de spurte? Kanskje de tenker at ditt barn er ensporet i leken? Det er jo ikke uvanlig at barnehagen spør om hverdagen til barna. De ønsker jo det beste for barnet, og trenger da et godt samarbeid med foreldrene. Anonymkode: 89559...02e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #13 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er snakk om barn fra 0-2,5 år. De leker ikke så mye med hverandre enda😅Ikke har de lekegrupper etc heller. Anonymkode: e3e5a...0e7 Gjør de ikke det? Anonymkode: 4b1b7...f46
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Skrevet 30. august 2024 Hvis jeg hadde spurt om det fordi jeg var bekymret for noe rundt barnets lek, hadde jeg fortalt om bekymringen også. Nå etter sommerferien er det en ny barnegruppe og nye roller, og det er naturlig å sette seg så godt en kan inn i hvert enkelt barn interesser. Om jeg stiller det spørsmålet, er det mest sannsynlig fordi jeg er oppriktig interessert i hva barnet interesserer seg for. Og for å få ny inspirasjon. Nå driver vi f.eks. og planlegger tema og aktiviteter for høsten. Da kan det være nyttig å vite hva barna interesserer seg for og liker å leke med hjemme for tiden Anonymkode: a723f...0eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå