Gå til innhold

Kalkmaling - yay or nay?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres tanker og erfaring om kalkmaling? Jeg oppdaget ikke denne trenden før nå (er sikkert veldig sent ute, som vanlig ;) ) og synes det ser så fint ut, men har hørt litt ymse fra folks erfaringer mtp holdbarhet osv.

Anonymkode: 6fc6f...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er fint noen ganger, men for det meste ikke. Kommer an på fargen, hva som kalkmales, og hvor mye. 4 kalkmalede stuevegger, nei takk. Blir masete og rotete. 

Anonymkode: 0d9ec...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk. 

for ca seks mnd siden vurderte jeg det selv fordi jeg leste at man med denne malingen ikke trenger å være så nøye med å grunne underlaget. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke ettersom jeg slo fra meg ideen når jeg brukte tid på å Google soverom (som var det rommet jeg skulle pusse opp) med kalkmaling. 
det er rett og slett ikke min stil, men jeg hadde ikke rynket på nesa om jeg kom hjem til en venn som hadde valgt det

Anonymkode: f604a...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet veldig bra på en hytte iallfall - ser treverket gjennom hvitfargen osv. Har ikke vurdert å bruke det i huset.

Anonymkode: e36da...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en vegg i stua og mange sier uoppfordret at de liker det. Men det viktigste er vel hva du liker. 

Anonymkode: e2407...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkmaling er kjempefint, men det kan være noen utfordringer hvis du ombestemmer deg og vil male med vanlig maling igjen. Vi måtte pusse ned hele veggen med kalkmaling før vi kunne male på nytt. Tror Jotun har kalkmaling som kan overmales, ville sjekket det før jeg eventuelt malte med kalkmaling. Synes også det er vanskelig å få et fint resultatet, der fargen ser litt ujevn ut. Det ble lite kontraster når jeg malte, selv om jeg brukte stor kost.

Anonymkode: 182c0...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være fint, om man er stilsikker og flink til å skape en helhet. For det meste er det ikke særlig fint, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...