AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Jeg har nylig fått et barn på ungdomsskolen og de har friendet hverandre i hytt og pine på alt fra tiktok, discord og snap, noe som bare skulle mangle. Jeg er og på tiktok, altså jeg glor bare og lager ikke noe og er selvsagt venner med mitt barn der og da har jeg og en viss kontroll over hva som skjer. Uansett, vi satt å så på tiktok og plutselig så poppet det opp en med en som går på samme klassetrinn som mitt barn (på mitt barns telefon altså ikke min, jeg får bare opp kjedelige videoer i følge mitt avkom) og jeg trodde dette var en slags influencer i 20 åra men hun var jo ikke mer enn 12 år 😮 Og det hun la ut var skikkelig seksualisert og hadde utrolig mange visninger, likes og det jeg vil si creepy kommentarer til en ung jente som ikke har rukket å bli 13 en gang... Nå henger mitt barn mer med de som er mer "average" i utviklingen, altså ikke de som er helt umodne og heller ikke de som er på det nivået som denne unge jenta som er 12 men vil heller være 20. Vet ikke hvorfor jeg ble overrasket men det var bare så voldsomt og nesten litt sånn at jeg lurer på om jeg skal si noe til foreldrene noe jeg ikke ønsker da jeg ikke liker å legge meg opp slikt, dessuten så kan det jo være at de synes det er greit at hun legger ut slike på kanten videoer...? Men hadde det vært mitt barn og jeg ikke hadde kontroll på hva som ble lagt ut når de er så små så hadde jeg satt pris på å få beskjed... Er jo masse ekle gamle griser som kommer over slike videoer. Må legge til at jeg ikke kjenner verken jenta eller foreldrene fra før da de kommer fra en annen skole. Kan jeg la dette gå med god samvittighet? Anonymkode: 6e5f9...739
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Jeg har også sett svært unge jenter (jeg gjetter 14 år) som sitter på live hvor de skriver 18+ i emne for liven. Det oppmuntrer og invitere ekle griser inn i chat. Det er helt motbydelig de som skrives til disse jentungene, men de syntes jo det er spennende virker det som.. Hadde jeg kommet over en åpenbart seksualisert video av en 12 år gammel jente som jeg visste hvem var, så hadde jeg tatt kontakt med foreldrene. Jeg håper andre hadde tatt kontakt med meg om det var min 12 åring. Anonymkode: 6429b...4f7 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 Jeg vet hva slags innhold min tenåring legger ut på SoMe. Hva andre ungdommer legger ut har jeg ikke oversikt over. Vi har klare retningslinjer for hva som er greit å legge ut og dette blir respektert. Anonymkode: ce955...c9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå