Gå til innhold

Barns venner du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barna dine hatt venner opp gjennom som du ikke har likt så godt? Sier du nei til besøk/ikke har de så ofte på besøk? Hva er det som gjør at det er noen barn du ikke liker så godt? 

Bare lurer på om det ene barnet mitt opplever dette. 

Anonymkode: 202b6...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ene barnet har en venn som jeg opplever som veldig sjefete. Jeg hører ofte at denne vennen hever stemmen og truer med å gå hjem hvis han ikke får viljen sin. Han er også bøllete og kan være litt stygg med de rundt seg. Så jeg er absolutt ikke noe fan! 

Han har også en venninne jeg ikke liker spesielt godt. Hun liker leker som handler om å "slåss" og det liker ikke min, men han går med på det fordi han er en people pleaser. Jeg hat lagt ned forbud når det gjelder den type lek, fordi det er jo vondt og de risikerer å slå seg ordentlig! Jeg skulle ønske han var litt tøffere egentlig, for han er litt dum-snill innimellom. 

Anonymkode: 8e87d...a60

Skrevet

Er få jeg virkelig ikke har likt altså. Vi har hatt et barn mye på besøk som hadde heavy umedisinert ADHD de første årene og det var aldri et problem for hen var så fantastisk hyggelig og høflig om hen ikke alltid gjorde som hen fikk beskjed. De jeg ikke har likt har enten hatt usedvanlige vanskelige foreldre eller hatt en oppførsel som var skikkelig dritt, det er da snakk om 2 stykker i løpet av 13 år. 

Den ene hadde en mor som var så vanskelig å forholde seg til og hun hadde et konfliktfylt forhold til far så planlegge noe med dette barnet ble bare stress og humøret til mor var så jævlig at jeg orket ikke, livet er for kort. 

Den andre som vi kuttet ut var skikkelig jævlig. Manipulerende og virkelig brukte de rundt seg, jeg orket ikke å ta det med foreldrene da de tror at dette barnet er så omgjengelig og har så mange venner, det stemmer ikke, de hen er med blir lei dårlig oppførsel og hen må gå videre til noen andre. Dessuten så var de så store og når dette skjedde at mitt barn bare luket hen ut av seg selv.

Anonymkode: d4703...8dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil ikke akkurat si at det er noen av barnas venner jeg ikke liker/har likt, men det er noen som er mer krevende å ha på besøk enn andre. Vår eldste sønn hadde en venn på barneskolen som maste om mat og snop hele tiden, og ble skikkelig sur og grinete når han fikk nei. Han ville også alltid bestemme og ble sur hvis han møtte motstand. Alltid masse styr og mas når han var på besøk, og sønnen vår syns det var slitsomt. 
Vår yngste sønn har en venn som er veldig sutrete og blir sur og fornærmet av den minste ting. Hvis det er flere på besøk blir det alltid konflikter. Han går også ofte og klenger oppetter oss voksne og klager. Føler meg som en fredsmegler når denne ungen er på besøk. 
Vi har alltid latt alle komme på besøk, så sant barna våre selv vil ha besøk av dem. 

Anonymkode: e941b...5ff

• Liker 1
Skrevet

En jeg ikke liker pga hun sendte stygge mld til min datter. Med hodeskaller og stygge ird. 
Bølle ringte osv.

Jeg kjeftet på henne og sa hvis hun ikke sluttet skulle foreldrene få beskjed.
De var 11-12 år. 
Men nå er min datter den modne av oss så hun syns de burde være venner. 
Kjempe stolt av henne. 
Misliker henne ikke så mye lenger men man glemmer aldri.  

Anonymkode: 41607...56e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er absolutt noen som jeg synes er litt slitsomme å ha på besøk, og det som går igjen er at de er frekke, krever mat i tide og utide, maser om godteri og aldri hører etter når man sier noe 👺 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har barna dine hatt venner opp gjennom som du ikke har likt så godt? Sier du nei til besøk/ikke har de så ofte på besøk? Hva er det som gjør at det er noen barn du ikke liker så godt? 

Bare lurer på om det ene barnet mitt opplever dette. 

Anonymkode: 202b6...909

Ja, nei jeg styrer ikke det

Anonymkode: 311e5...b63

Skrevet

Ja. Er enkelte som er litt slitsomme og merker det er enkelte som det er vanskeligere for barnet mitt og leke med. Men hindrer ikke barnet å være sammen med de. Barna merker jo ofte etterhvert som de blir eldre hvem de passer med og ikke.

Anonymkode: d4fd9...535

Skrevet

Ikke direkte misliker, men de første årene på barneskolen ble jeg til tider rystet over mangel på oppdragelse og språk hos enkelte. Har inntrykk av at mot slutten av barneskolen finner ofte barna mer likesinnede venner med samme interesser. 

Anonymkode: 9cd43...45b

Skrevet

Datteren til naboen. Tror hun er et sterkt etterlengtet barn av godt voksne foreldre.  De tror det kommer til å ødelegge selvfølelsen hennes å irettesettelse henne... Så hun er sjefete,  besserwisser og leker bare med litt veike yngre barn. Ungen min setter henne grundig på plass men ender da ofte med å bli kjeftet på av moren til besserwisseren.... Nå  finner jeg på hvite løgner for at hun ikke skal være så mye med ungen min.

Anonymkode: 15b51...4ba

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Datteren til naboen. Tror hun er et sterkt etterlengtet barn av godt voksne foreldre.  De tror det kommer til å ødelegge selvfølelsen hennes å irettesettelse henne... Så hun er sjefete,  besserwisser og leker bare med litt veike yngre barn. Ungen min setter henne grundig på plass men ender da ofte med å bli kjeftet på av moren til besserwisseren.... Nå  finner jeg på hvite løgner for at hun ikke skal være så mye med ungen min.

Anonymkode: 15b51...4ba

Stakkars unge. Slike foreldre ødelegger for barna sine. 

Anonymkode: e941b...5ff

• Nyttig 1
Skrevet

Vårt barn har en venn som oppfører seg dprlig vil jeg si. Hen kan ikke være sammen med flere samtidig. Blir hen uenig med noen av de andre barna klikker hen fullstendig. Skriker, hyler og roper. Umulig å snakke til barnet. Sist dette skjedde hevet jeg stemmen til dette barnet da vedkommene løp rund og sa hen skulle knuse ting i huset vårt. Hen fikk og beskjed om å gå hjem. Dette likte mir til dette barnet dårlig. Noe som er greit fir meg, for vi trenger ikke barn som oppført seg sånn på besøk!

Anonymkode: 38c6d...496

Skrevet

Ikke moro å være barnet som regnes som annenrangs lekekamerat heller. Moren til en nær venninne i oppveksten gav hele tiden stikk og signaler om at hun mislikte meg. Så ikke vær en voksen mobber.

Anonymkode: 4e2d0...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...