Gå til innhold

Herregud jeg begynner å bli meg selv igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt psykisk hele livet og havna i kjelleren i begynnelsen av 20-årene. Alt gikk til helvete. Vil gå så langt som å si at jeg mistet meg selv på et tidspunkt. Alt jeg interesserte meg for ble uinteressant. Ingen hobbyer. De siste par årene har jeg bodd i rot, støv, ingen rutiner, ingen ansvar, jeg har bare hatt lyst til å dø (men aldri prøvd å gjøre noe).

Inn og ut fra legekontoret, hjelp meg sier jeg jeg trenger noen å snakke med, får beskjed med DPS om at nei det får du ikke, du har snakket nok. Etter hvert får jeg tilbud om gruppeterapi som jeg snart skal starte opp med. Vært sykemeldt i ett år, begynt på jobb igjen, ser litt tungt på det men samtidig er det noe som er litt lysere. 

Selv om jeg fortsatt kjenner den vonde klumpen så er den til tider mindre til stede. Jeg klarer å konsentrere meg. Jeg klarer å lese. Jeg klarer å gjøre noe uten å tenke vondt, i flere timer. Det har jeg ikke kunnet på så utrolig lenge. 

Fremtiden ser mørk ut, det gjør den, men jeg tror jeg begynner å våkne. Jeg tror jeg kjenner håp? 

Det er deilig, det er spesielt, jeg er glad i dag. Jeg håper andre også er glade og om du er i kjelleren og er deprimert så vær så snill, fortsett fordi jeg er der ofte og var der for ikke så lenge siden og tro det eller ei her finnes lysglimt og vet du hva, det er SÅ DEILIG NÅR DET STÅR PÅ. 

Er du lei deg nå, vel i kveld når det mørkner så slukker du litt lys i stua, tenn et par lys og sett på en fin film eller dra frem en bok og gi deg selv lov til å fortape deg i et annen verden en stund. Drøm om en fremtid, har ikke noe å si om den er realistisk, tenner den håp så er det nok 

Anonymkode: 234cd...1a7

• Liker 2
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, håper det blir bedre for deg framover! ❤️ Jeg gikk gjennom ECT i sommer, og etter å ha vært deprimert siden jeg var barn er jeg plutselig mye bedre (er i 40-årene nå). Det var som å våkne fra en vond drøm og plutselig være meg 😀

Anonymkode: d3037...26c

• Hjerte 1
Skrevet

så fint å lese:-) 

Ønsker deg alt godt 

Anonymkode: 456ee...530

Skrevet

Er du bipolar? 😬

Anonymkode: 37520...428

Skrevet

Bra høre en solskinnshistorie. Det gir håp ❤️ 

Anonymkode: 29bda...b37

Skrevet

🥹 Begynte å gråte litt jeg. 

Så glad på dine vegne og takk for at du delte håpet ditt med meg. Synes ting er tungt og det er vanskelig å tro på at det blir bedre. ❤️

Anonymkode: 89c2a...164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...