AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Hei. Jeg skal gifte meg med en kar fra Marokko. Kan på handa på hjerte si det er mann i mitt liv. Har besøkt han i Marokko noen uker og familien var også så utrolig snill med meg. Følte meg utrolig velkommen og hjemme der. Uavhengig av religion og kulturforskjeller. Kjæresten respektere at jeg ikke vil konvertere og jeg respektere hans religion. Saken er at jeg føler jeg ikke har noe familie som bryr seg litt extra om meg her. Hadde en hendelse noen dager siden med at eks gjorde innbrudd og tok hunden med seg. Ringte min søster og søkte råd ang hva jeg burde gjøre og div. Og hun har ikke ringt opp for å høre om bikkja er tilbake og hva som skjedde videre. Hvis jeg flytter til kjæresten vet jeg at jeg får en famile på kjøpet og blir da også tatt vare på hvis skulle flytte. Det jeg lurer på er hva må jeg gjøre når jeg skal flytte ang papirer og hvem skal jeg kontakte? Og er det mulig å ta med hunden? Hvordan er prosessen med det? Noen som vet? Setter pris på ordentlige svar og ingen rasistisk kommentarer. Anonymkode: 9eb74...e08
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/flytte/fra-norge/ Anonymkode: e40bc...60e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 https://www.expatfocus.com/morocco/guide/morocco-importing-a-pet Anonymkode: e40bc...60e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 https://www.posten.no/adressetjenester/adresseendring Anonymkode: e40bc...60e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #6 Skrevet 30. august 2024 Ingen skjønner noe av hund i Marokko, så den kan du la bli hjemme. Så vil jeg bare tilføre at du ikke virker som den mest sterke personen, og vil generelt advare deg mot et slikt ekteskap. Men lykke til, det trenger du. Anonymkode: dd1d0...19e 16 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #8 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ingen skjønner noe av hund i Marokko, så den kan du la bli hjemme. Så vil jeg bare tilføre at du ikke virker som den mest sterke personen, og vil generelt advare deg mot et slikt ekteskap. Men lykke til, det trenger du. Anonymkode: dd1d0...19e AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ingen skjønner noe av hund i Marokko, så den kan du la bli hjemme. Så vil jeg bare tilføre at du ikke virker som den mest sterke personen, og vil generelt advare deg mot et slikt ekteskap. Men lykke til, det trenger du. Anonymkode: dd1d0...19e Og du virker som en veldig hyggelig og trivelig person ,not!!! Anonymkode: 9eb74...e08
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #9 Skrevet 30. august 2024 Snublefot62 skrev (13 minutter siden): Har du fått hunden tilbake? Ja han e hjemme igjen heldigvis Anonymkode: 9eb74...e08 2 1
Brunello Skrevet 30. august 2024 #10 Skrevet 30. august 2024 Du rømmer fra noe du er misfornøyd med til noe du håper blir bedre. Tror dessverre sjansen for å få det bedre i Marokko er svært liten. Hvordan du praktisk gjennomfører har andre lagt ved link for. 9 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #11 Skrevet 30. august 2024 Du må jo ta kontakt med den marokkanske ambassade / konsul og få relevante skjemaer for å søke om å immigrere til det landet. De vil veilede deg ang søknadsprosessen. Angående hunden må du finne de rette vaksinasjonene som kreves i det landet, og undersøke hva slags dokumentantasjon som kreves for å få den gjennom tollen i Marokko, og om de evt krever karantene. Anonymkode: 10b5d...5ca 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #12 Skrevet 30. august 2024 Stakkars hund. Blir nok enten slaktet med kniv, eller drept av løshunder i gatene. Anonymkode: dd1d0...19e 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #13 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stakkars hund. Blir nok enten slaktet med kniv, eller drept av løshunder i gatene. Anonymkode: dd1d0...19e De spiser ikke hund i Marokko. Jeg antar også ts skal bo i et hus og har kontroll på hunden sin, og ikke lar den løpe alene gatelangs. Til ts, hunden trenger pass og rabiesvaksine og tollpapirer, se link. https://twofeetadventures.de/nb/2024/01/19/tips-for-reiser-med-hunden-til-marokko-hvilke-dokumenter-trenger-jeg/ Anonymkode: 10b5d...5ca
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Skrevet 30. august 2024 Lykke til, du kommer virkelig til å trenge det. Anonymkode: a4e11...396 9 10
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #15 Skrevet 30. august 2024 https://www.norway.no/fr/morocco/for-nordmenn/konsulare-tjenester2/oppholdstillatelse-i-marokko/ viktig og huske at bor du der mer enn 1 år så mister du rettigheter i Norge så det er viktig og sette seg inn i forskjellige ting. En ting at du har hilst på de, de er veldig høflige men og bo der er noe helt annet. Anonymkode: 59d75...ab7 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #16 Skrevet 30. august 2024 Se 90 day fiance, historiene til Nicole og Azan, og Nicole og Mahmoud! Anonymkode: 804da...1a8 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #17 Skrevet 30. august 2024 Les ikke uten min datter av betty Mahmood. Les boken solgt! Av zana muhsen. Nok av litteratur som forteller hvordan det gikk med andre som trodde det samme som du.. Anonymkode: 20536...a35 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #18 Skrevet 30. august 2024 Det høres ut som at du er ganske sårbar akkurat nå, og at det er en risiko for at du blir blendet av at du blir godt tatt i mot av denne familien, men så kan ting bli helt annerledes når du faktisk flytter dit. Sannsynligheten er høy for at det blir stilt krav til deg når du flytter dit om å konvertere til islam og gifte deg med denne mannen. Han sier gjerne noe annet nå, enn slik det faktisk vil bli. Og så er du plutselig alene og veldig sårbar i et fremmed land ❤️ Du mister rettigheter til folketrygd når du flytter fra Norge i 1 år, så det er ikke bare-bare hvis du evt skal klare å komme deg ut av det og flytte tilbake. Men det å gifte seg i islam er ikke lurt mtp skilsmisse. Som kvinne blir du sett på helt annerledes der enn her, selv om du ikke har følt dette på kroppen enda. Anonymkode: 9758a...370 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #19 Skrevet 30. august 2024 Jeg ville ikke giftet meg og flyttet til Marokko. Greit som turist men husk at lovverket er utformet etter islam og du som kvinne vil være avhengig av din mann. Du vil miste mange rettigheter og frihet. Får du barn i dette ekteskapet så vil de bli din mann sine ved skilsmisse. Jeg forstår ditt savn etter en familie som stiller opp og bryr seg om deg. Det er veldig leit at du bærer på dette savnet men jeg ville ikke anbefalt Marokko som løsningen på dette. Har selv vokst opp med foreldre fra ulike kulturer og det kan fungere veldig godt men det krever en del. Jeg ville hatt større tro på dette forholdet viss mannen allerede bodde i Norge og var kjent med den norske kulturen. Anonymkode: 9fa3d...0a8 7 1 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #20 Skrevet 30. august 2024 Du bestemmer over ditt liv, men vent ihvertfall noen år med å få barn. Lykke til! Anonymkode: 21804...103 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå