AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Politiet nekter å hjelpe, barnevern nekter. Hva gjør dere som har vært i denne situasjonen? Anonymkode: 5abce...b4e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Da må du hente? Anonymkode: b0b33...bac 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da må du hente? Anonymkode: b0b33...bac Han har tatt barnet med seg og nekter å si hvor de oppholder seg. Anonymkode: 5abce...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 Er barnefar norsk? Anonymkode: daa31...9e4
Kaneel Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har tatt barnet med seg og nekter å si hvor de oppholder seg. Anonymkode: 5abce...b4e Hvorfor nekter politiet og Bv å hjelpe ? Høres rart ut 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #6 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er barnefar norsk? Anonymkode: daa31...9e4 Ja Anonymkode: 5abce...b4e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #7 Skrevet 30. august 2024 Kaneel skrev (2 minutter siden): Hvorfor nekter politiet og Bv å hjelpe ? Høres rart ut De sier det ikke er dems jobb. At da må bv ha en sak liggende inne fra før av for eks. Anonymkode: 5abce...b4e
Million Skrevet 30. august 2024 #8 Skrevet 30. august 2024 Kan du anmelde han for kidnapping? Hvor lenge siden er det at barnet skulle vært tilbakelevert til deg? 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #9 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har tatt barnet med seg og nekter å si hvor de oppholder seg. Anonymkode: 5abce...b4e "Barnefar har tatt barna, og nekter å si hvor de er" Ikke "barnefar nekter å levere" Det er to fundamentalt ulike ting. Anonymkode: 92a85...91c 9 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #10 Skrevet 30. august 2024 Det er desverre sånn at det er lov å kidnappe barn i norge. Vert borti lik sak. Far kidnapper barn, politi og bv gjør ingenting. Hadde dere dato når far skulle levere tilbake? Anonymkode: 0901c...51d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #11 Skrevet 30. august 2024 Million skrev (3 minutter siden): Kan du anmelde han for kidnapping? Hvor lenge siden er det at barnet skulle vært tilbakelevert til deg? Jeg skulle hente idag, han har holdt barnet hjemme og nekter å si hvor de er når jeg ringer han. Anonymkode: 5abce...b4e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #12 Skrevet 30. august 2024 Jeg tror jeg ville hatt litt is i magen til over helga. Så hadde jeg troppet opp på skole eller i barnehage på mandag og hentet de tidlig. Anonymkode: daa31...9e4 2 3 3
KaraThrace Skrevet 30. august 2024 #13 Skrevet 30. august 2024 Ja, her har formulering av problemet ALT å si for hvilken hjelp du kommer til å få. Ingen kommer til å holde deg i hånda og hjelpe deg til å si hva som har skjedd. Hvis du ringer politiet og sier at dere har delt foreldreansvar, men ungene skulle vært levert for x tid siden, nå vil ikke barnefar si hvor de er en gang og du er redd for at du ikke får se ungene dine igjen. Da får du hjelp. Å ringe politiet/bv og si at barnefar ikke har levert til rett tid er ikke veien å gå, for da er svaret «men da får du hente da.» 1 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Skrevet 30. august 2024 Jeg opplevde noe lignende en gang. Jeg ringte politiet da eks nektet meg å hente hjem barnet etter samvær. Far hadde en natt i uka og ellers besøk på dagtid. Politiet kontaktet barnevernet som igjen tok kontakt med meg. Det ble anbefalt å forsøke kommunikasjon, for å hente barnet i en slik situasjon kunne føre til at barnet ble vitne til noe ubehagelig. Så fort jeg sa til min eks at politiet og barnevernet er kontaktet så fikk jeg hente barnet. Senere fikk han samvær med tilsyn og besøksforbud. Fordi han oppførte seg ubehagelig mot meg med gjentagende trusler, vold og trakassering så fikk jeg hjelp. Men jeg la merke til det at det viktigste for politi og barnevern var å unngå konflikt med barn tilstedet. Noe jeg syns er rart, at bostedforelder ikke får hente barna sine fordi samværsforelder nekter. Samtidig kan politiet og barnevern hente ut barn med makt i andre situasjoner. Anonymkode: 8e97b...e96 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #15 Skrevet 30. august 2024 Viss problemet er at barnefar holder barna bevist vekk fra deg så må du kontakte en advokat og føre saken for retten. Ved en dom som regulerer samvær vil politiet gripe inn. Barnevernet har null makt når det gjelder samværsforeldre så der er det lite hjelp og hente. Unntaket er viss det er fare for liv og helse. Da vil politiet være pliktige til å gripe inn. Saker med stor betydning for barn kan midlertidig haste behandles i retten i påvente av en kommende rettsak rundt barnefordeling. Viss problemet ditt er at barnefar ikke gidder og levere barna og du må plukke de opp selv så er det sannsynlig ikke så mye du kan gjøre annet enn å evt bytte om på at henting og bringing av barn blir gjort gjennom barnehagen eller skole. Hvor far bringer barna til barnehagen/skolen og du plukker de opp før stengetid. Eller så må du hente selv. Anonymkode: 089a4...167 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #16 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Viss problemet er at barnefar holder barna bevist vekk fra deg så må du kontakte en advokat og føre saken for retten. Ved en dom som regulerer samvær vil politiet gripe inn. Barnevernet har null makt når det gjelder samværsforeldre så der er det lite hjelp og hente. Unntaket er viss det er fare for liv og helse. Da vil politiet være pliktige til å gripe inn. Saker med stor betydning for barn kan midlertidig haste behandles i retten i påvente av en kommende rettsak rundt barnefordeling. Viss problemet ditt er at barnefar ikke gidder og levere barna og du må plukke de opp selv så er det sannsynlig ikke så mye du kan gjøre annet enn å evt bytte om på at henting og bringing av barn blir gjort gjennom barnehagen eller skole. Hvor far bringer barna til barnehagen/skolen og du plukker de opp før stengetid. Eller så må du hente selv. Anonymkode: 089a4...167 Fare for liv og helse må også bevises. Selv om min eks var ekstremt ustabil i den perioden, så hadde instansene bare mine ord på det. For det var jo ikke dokumentert noe sted ennå. Anonymkode: 8e97b...e96 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #17 Skrevet 30. august 2024 Endelig en kvinne som opplever det samme som menn. Du har sikkert gjort det samme mot han flere ganger, og nå burde du unne far litt tid ekstra om han ønsker det og er skikket til det. Anonymkode: 501f5...35a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #19 Skrevet 30. august 2024 Å hva er grunnen til at det har blitt slik da ts? Anonymkode: 2f6dd...d2c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #20 Skrevet 30. august 2024 Du må stevne han for retten. Politi og barnevern griper ikke inn i konflikter med mindre barna er i fare. Anonymkode: 67c2c...96e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå