Gå til innhold

IQ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg dater for tiden en fyr jeg liker veldig godt. Her om dagen begynte han å snakke om IQ, og at han sier han tror at jeg har en veldig høy IQ. 

For å være ærlig så synes jeg kommentaren var rar, og stiller spørsmål til hvorfor han har et inntrykk av det. Jeg tror han forventet å få et svar, men jeg har aldri tatt en IQ test.

Hvorfor er det interessant å vite hvor høy IQ man har? Det oppleves for meg som at IQ tester er en måte å sette mennesker inn i rammer som begrenser vår egen forståelse av egen intelligens, noe som kan være ødeleggende. 

Har du tatt en IQ test, og er det viktig at partneren din har en høy IQ? 

Anonymkode: 8d206...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tatt IQ test et par ganger, syns det er intressant å vite og gir meg en god selvfølelse. Skulle ønske mannen hadde litt høyere IQ innimellom ja 🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg dater for tiden en fyr jeg liker veldig godt. Her om dagen begynte han å snakke om IQ, og at han sier han tror at jeg har en veldig høy IQ. 

For å være ærlig så synes jeg kommentaren var rar, og stiller spørsmål til hvorfor han har et inntrykk av det. Jeg tror han forventet å få et svar, men jeg har aldri tatt en IQ test.

Hvorfor er det interessant å vite hvor høy IQ man har? Det oppleves for meg som at IQ tester er en måte å sette mennesker inn i rammer som begrenser vår egen forståelse av egen intelligens, noe som kan være ødeleggende. 

Har du tatt en IQ test, og er det viktig at partneren din har en høy IQ? 

Anonymkode: 8d206...7ba

Det å være et hyggelig menneske med forståelse / plass til både seg selv og andre, er vel det viktigste. 

Kan kjapt si at min mor er det vennligste vesen du kan tenke deg, sklir inn i de fleste sammenhenger, gjør ikke noe spesielt utav seg men er alltid blid og fornøyd, tilpasser seg. 

Hun er derimot ikke spesielt smart, sånn man tester for å måle IQ. 

Mens jeg er ikke så avslappet som henne, sklir definitivt ikke inn overalt, og kort fortalt gikk jeg nylig gjennom en omfattende utredning som også ga IQ-skår. Jeg hadde ingen anelse om at jeg befinner meg langt over Mensa-kravet. 

For å være ærlig: jeg skulle heller være litt "enkel og fornøyd med ting" som min mor, enn hjernen min som hele tiden skal analysere og måle og se så mange sider av en og samme sak at jeg ikke klarer å lande på en konklusjon. Jeg blir handlingslammet av å se så mange variabler på én gang. Og dermed blir jeg sjelden fornøyd. 

BEKLAGER, det ble langt 😅 Men dette har jeg altså tenkt fryktelig mye på. 

Om dere to har felles syn på hva som betyr noe her i verden, forstår hverandres humor og har tålmodighet med hverandre, så drit en lang en i IQ. ❤️

Anonymkode: aa6be...333

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror absolutt det er best for partnere å være noenlunde på samme IQ nivå. Ellers tror jeg det vil bli veldig mye frustrasjon og lite forståelse av hverandre.

Anonymkode: 43eac...f67

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er det viktig at partneren har høy IQ. Det øker sjansen for smarte barn som klarer seg godt i livet.

Anonymkode: d26f2...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er det viktig at partneren har høy IQ. Det øker sjansen for smarte barn som klarer seg godt i livet.

Anonymkode: d26f2...e39

Høy IQ er ikke viktig. Er den svært høy kan det til og med føre til utenforskap. En person med middels pluss IQ og som samtidig har sosiale antenner, er smart og kommunikativ er nok langt å foretrekke i det daglige. 

Anonymkode: 2fdfa...278

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...