Gå til innhold

Endringer i barnetillegg på uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et sted at barnetillegget på uføretrygd skulle reduseres med inntekten til husholdningen. Leste også noe med 900 000kr i samlet husholdningsinntekt. Når jeg fikk innvilget uføretrygd fikk jeg også beskjed om at jeg ikke fikk barnetillegg fordi inntekten i husstanden var for høy (ca 700 000kr da - nå 950 000kr, men vært mye lavere de siste årene) Har dette endret seg? Har et barn..

Anonymkode: 65113...e50

Skrevet

Barnetillegg er behovsprøvd.  Usikker nå hvor grensen er. Står sikkert på nav

Anonymkode: 6e361...0d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Barnetillegg er behovsprøvd.  Usikker nå hvor grensen er. Står sikkert på nav

Prøvd å lete litt, men forstår ikke helt. Vet noen om det har vært noen endring i dette siden 2018 - da fikk jeg godkjent uføretrygd, men avslag på barnetillegg..

Skrevet

901 000 eller noe slikt er vel grensen.

Hvis du mener og tror du har rett på tillegg så er det jo bare å søke og legge ved dokumentasjon på inntekt.

Anonymkode: 3b870...fde

Skrevet
jegerrinne skrev (47 minutter siden):

Hmm, kan se ut som om jeg teoretisk sett skulle hatt noe barnetillegg de siste årene.. Eller når det ble endret. Noen som vet om det går an å søke bakover i tid? Og når ble denne endringen vedtatt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hmm, kan se ut som om jeg teoretisk sett skulle hatt noe barnetillegg de siste årene.. Eller når det ble endret. Noen som vet om det går an å søke bakover i tid? Og når ble denne endringen vedtatt?

Ts her! Fant gamle vedtaket på uføretrygd og der står dette; 

Da vil de kanskje ha sjekket dette hvert år og vi havnet over grensen alltid?

-ts

IMG_1998.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts her! Fant gamle vedtaket på uføretrygd og der står dette; 

Da vil de kanskje ha sjekket dette hvert år og vi havnet over grensen alltid?

-ts

IMG_1998.jpeg

Her så har jeg lagt inn høyere inntekt på far en det han har, siden han hadde så variabel inntekt. Slik at vi slipper å betale. Da får jeg til tider noe igjen på etteroppgjøret i oktober/november. Nesten 2 år etter.

Det du kan gjøre er at du går inn på nav og legger inn din trygd den ligger der vanligvis, så legger du inn samvoer/ektefelles inntekt og da ska en kunne se om en ska ha barnetillegg. 

Vet høyre startet med at de ønsket å fase den bort, men ble stoppet når ap og sp tok over

• 1 måned senere...
Skrevet

Er ikke det nye nå at barnetilegget skal fases helt ut fra 2025. ? Det står om det på nettet. Da får vel de med uførtrygd enda mindre. Er ikke det litt merkelig da denne gruppen sliter i fra før, og nå blir det ingen tillegg for barn. 

Anonymkode: 01387...32f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke det nye nå at barnetilegget skal fases helt ut fra 2025. ? Det står om det på nettet. Da får vel de med uførtrygd enda mindre. Er ikke det litt merkelig da denne gruppen sliter i fra før, og nå blir det ingen tillegg for barn. 

Jaha? Hvor på nettet er det du leser om det? Kom gjerne med linker

Anonymkode: a740e...b0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jaha? Hvor på nettet er det du leser om det? Kom gjerne med linker

Anonymkode: a740e...b0c

Beklager, jeg ser nå at dette gjelder kun for de med alderspensjon, her fases barnetilegget ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...