AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #1 Skrevet 30. august 2024 Kan festeblødning være «mye» blod? har siden i dag tidlig hatt blødning, fortsatt 10 dager igjen til mens. Jeg har fullt to truseinnlegg, i truseinnlegget see det ut som vanlig mens. Men da jeg tørker meg er det gjennomsiktig slim, med rosa og noen «tråder» av friskt blod. Tatt test i dag også siden jeg kastet opp i dag tidlig, kom en ekstremt svak strek… lurer bare på andre sine erfaringer? Anonymkode: fffdc...3c9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Hvis det er 10 dager til mens og du er 100% sikker på EL dag, er du vel 2-4 dager etter eggløsning nå (mtp at det er 12-14 dagers lutealfase hos de fleste)? Da gir det ikke mening at du har en positiv test, men at du nok har hatt eggløsning mye tidligere denne syklusen og at du muligens har en tidlig spontanabort (også kalt kjemisk graviditet) siden du blør såppass, evt en svangerskapsblødning. Har du både blødning og smerter er det mest sannsynlig en spontanabort du opplever, mtp den positive testen. Anonymkode: 6423e...17f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #3 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er 10 dager til mens og du er 100% sikker på EL dag, er du vel 2-4 dager etter eggløsning nå (mtp at det er 12-14 dagers lutealfase hos de fleste)? Da gir det ikke mening at du har en positiv test, men at du nok har hatt eggløsning mye tidligere denne syklusen og at du muligens har en tidlig spontanabort (også kalt kjemisk graviditet) siden du blør såppass, evt en svangerskapsblødning. Har du både blødning og smerter er det mest sannsynlig en spontanabort du opplever, mtp den positive testen. Anonymkode: 6423e...17f Er ikke 100% sikker på EL. Men ifølge app skal jeg ha mens om 10 dager…pleier å komme før enn hva appen sier. Har hatt murringer frem til idag, fortsatt litt murringer, men ingen smerter…bare kvalm🫠 Anonymkode: fffdc...3c9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #4 Skrevet 30. august 2024 Kun 15% av alle graviditeter gir festeblødning. Det er ikke et vanlig fenomen som alle opplever og de fleste innen fertilitetsfeltet tror ikke at festeblødning er en reel ting, men en liten svangerskapsblødning som kan oppstå av mange ulike årsaker. Noen opplever blødning ved eggløsning, andre opplever spotting regelmessig tidlig i graviditet etc. Noen opplever regelmessig blødning i mange mnd mens de er gravid og tror de har mensen etc.. Ingen kan altså svare på hva din opplevelse er. Så kort tid etter eggløsning så er det neppe noe blødning grunnet graviditet da egget fester seg TIDLIGST 5-6 dager etter befruktning. Større sannsynlighet dessverre for at du da har hatt eggløsning tidligere enn antatt og at du har opplevd en kjemisk graviditet, altså en veeeldig tidlig spontanabort. Og by the way - en app kan ikke fortelle deg når eggløsning skjer/er.. Ei heller mensen. En app gjetter basert på hva du registrerer og en normal regelmessig 28 dagers syklus. Anonymkode: 57420...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #5 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke 100% sikker på EL. Men ifølge app skal jeg ha mens om 10 dager…pleier å komme før enn hva appen sier. Har hatt murringer frem til idag, fortsatt litt murringer, men ingen smerter…bare kvalm🫠 Anonymkode: fffdc...3c9 Hvis du fortsatt har positiv test søndag eller mandag, kan du gå til legen og måle HCG-stigning. Den skal dobles over 48 timer Anonymkode: 6423e...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå