Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du vært sammen med noen i MANGE år også plutselig skjer det noe som gjør at forholdet shakes ut av balanse også endrer partneren din seg ? 

Anonymkode: a7e18...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Narsissister greier ikke skjule hvem de er for en partner i MANGE år. Det begynner med love bombing, så går det fort nedover før de love bomber deg igjen. 

Om partneren din plutselig har forandret personlighet etter mange år, så vil det være noe annet enn en personlighetsforstyrrelse. Det kan være både fysiske eller psykiske årsaker, eller en normal reaksjon på noe vondt som har skjedd.

Anonymkode: da99f...ce4

• Liker 2
Skrevet

Hei. 

Min ekskjæreste(dame) har mange av de klassiske symptomene på narsissisme. 

Var noe i starten jeg ikke klarte å sette fingeren min på. Dog ble det tydeligere ca 5-6 måneder etter at vi ble kjent først. 

Hadde gått ut av et langt ekteskap og det å bli sett, hørt og visst interesse for etter en stygg skilsmisse var helt fantastisk. Ble veldig forelsket og valgte å se bort fra en del mindre røde flagg. Avfeide det med at det var bare usikkerhet fra hennes side og hennes vanskelige barndom. 

Dette var min største feil, og særlig da hun påpekte og sa hvilken type hun var. 
Som sagt..kjærligheten gjorde meg blind. 
Jeg holdt ut i 11 måneder - hvor de siste 4 var helt grusomme.

Økonomisk stod jeg for alt. Jeg lot meg bli tråkket på. Ingen respekt for meg eller empati. Ingen gode gjerninger fra henne, og kun jeg som ga det til hu. Ble overbevist om at jeg var problemet av henne. Jeg utsletta min egen identitet, samt at hun kritiserte alle mine gjerninger, utdannelsen min, utseende, venner, familie. 

Følelsen av at jeg ble brukt var stor. Og hun uttalte ofte at jeg var heldig som hadde henne. Hun var så ærlig og flott. Hadde stort ego - og uttrykte dette ofte til meg. Jeg skulle bare være glad jeg fikk sex- og det var alt en mann hadde behov for i et kjæresteforhold. 

Kom meg ut av det- men har slitt en periode i etterkant. Har måtte bygge meg opp igjen. Dog mye sterkere. Hun kommer i ny og ned tilbake. Men jeg avfeier henne, og har nå ikke hørt et fnugg på 3 månede. 

Skal sies at jeg ble erstattet tidlig. Hun overlappet mellom meg og en annen mann. Det fant jeg ut senere. Hun ser på menn som bonde på sjakkbrettet. Bare hun går akkurat som hun vil - og viser ingen skam eller empati for hvem hun ødelegger på veien din. 

Retrospektivt skulle jeg ha slått opp tidligere, var dog svak og forelsket. Det vil aldri skje igjen! Han hu er sammen med nå vil lide samme skjebne( enten verre eller likt) De tilpasser seg ofte i starten og mister masken etterhvert.

Om fasiten er tidlig som i mitt tilfelle eller 1-2-3 år etter kan variere fra person til person. Hvorvidt hun har en psykisk lidelse er jeg ikke faglig sterk nok til å vurdere. Håper hun får selvinnsikt en dag. Mest sannsynlig ikke, og hvertfall ikke mitt problem!

Har ikke hat mot henne, men heller ikke glede av å høre fra henne. Hun tok aldri feil i følge seg selv. De ædelegger for seg selv over tid - og ender opp alene og bitter. En form for trøst? 

Anonymkode: b24f7...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...