Gå til innhold

Glemte å ta antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei tar cymbalta 60 mg for generalisert angst , pleier å ta den rundt 07.00 på morgningen.  I dag gikk jeg på jobb og glemte å ta! Er ikke hjemme før halv fem i dag. Går det greit å ta den da eller bør jeg reise hjem fra jobb å ta den? 

Anonymkode: 78a0e...79b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller hoppet over den, 1 døgn kan vel ikke være krise

Anonymkode: b9c5e...c8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei tar cymbalta 60 mg for generalisert angst , pleier å ta den rundt 07.00 på morgningen.  I dag gikk jeg på jobb og glemte å ta! Er ikke hjemme før halv fem i dag. Går det greit å ta den da eller bør jeg reise hjem fra jobb å ta den? 

Les pakningsvedlegget om hva som står om glemt dose. Så retter du deg etter pakningsvedlegget eller ringer et apotek. 

Anonymkode: f16a8...e53

Skrevet

Da tar du den når du kommer hjem, det går helt fint. 

Skrevet

I følge pakningsvedlegget kan du ta den når du kommer hjem. Det er neppe noen stor krise. Om du vil merke noen forskjell er vanskelig å si, men om du merker noe ubehag så vet du jo hvorfor.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les pakningsvedlegget om hva som står om glemt dose. Så retter du deg etter pakningsvedlegget eller ringer et apotek. 

Det som står i pakningsvedlegget er å ta den når man husker den, men hvis man ikke husker den før neste dose skal tas, så bør man ikke ta dobbel dose. Dvs. at TS kan fremdeles ta dagens dose i kveld når hun kommer hjem og morgendagens dose som vanlig.

Anonymkode: b2a24...3cc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det defineres ikke som glemt dose på kort tid, det er null stress å ta den etter jobb. Jeg ville ikke hoppet over som noen over foreslo, da kan du få ubehag. 

Skrevet

Ok takk . Da tar jeg den så fort jeg kommer hjem i dag. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ta neste 07.00. Det går bra å misse et døgn. Ikke ta medisinen mange timer etterpå, da blir det for nært til neste inntak.

Anonymkode: 186af...656

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok takk . Da tar jeg den så fort jeg kommer hjem i dag. 

Har du ikke pakningsvedlegget? Jeg ville tatt neste dose kl 0700 neste morgen.

Klem ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du ikke pakningsvedlegget? Jeg ville tatt neste dose kl 0700 neste morgen.

Klem ❤️

Du burde jo lese pakningsvedlegget før du gir råd selv da. TS bør ta den når hun kommer hjem, det er hva som står i pakningsvedlegget.

Anonymkode: b2a24...3cc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...