Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

NB ønsker kun positive historier!

Jeg er gravid i uke 23 og oppdaget en liten kul i brystet i går. Var hos fastlegen i dag og han sendte henvisning til radiumhospitalet for videre diagnostikk. Kulen er ca 1x1 cm. Har noen opplevd lignende og at dette bare var en ufarlig kul? Blir ekstremt bekymret, spesielt siden jeg er gravid og vil gjerne høre solskinnshistorier

Anonymkode: f97c3...5b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mange venninner som har hatt det og det har vært ufarlig. Hun som var gravid fikk undersøkelse med ultralyd. Bra legen henviser. Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: c632f...5e4

Skrevet

Hun ene hadde fibroadenom. Helt ufarlig.

https://nhi.no/sykdommer/kvinne/svulster-og-cyster/bindevevsknute-i-brystet-fibroadenom

Fibroadenom er en godartet knute i brystet hos kvinner. Den kan være lokalisert hvor som helst i brystet. Et fibroadenom synes å være en vekstforstyrrelse og er egentlig ikke noen svulst. Størrelsen varierer, men slike knuter er gjennomsnittlig mellom en og tre centimeter i diameter. Vi regner at ni av ti nye kuler i brystene hos kvinner før overgangsalderen, er godartede.

Anonymkode: c632f...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

NB ønsker kun positive historier!

Jeg er gravid i uke 23 og oppdaget en liten kul i brystet i går. Var hos fastlegen i dag og han sendte henvisning til radiumhospitalet for videre diagnostikk. Kulen er ca 1x1 cm. Har noen opplevd lignende og at dette bare var en ufarlig kul? Blir ekstremt bekymret, spesielt siden jeg er gravid og vil gjerne høre solskinnshistorier

Anonymkode: f97c3...5b3

Jeg fikk også det i svangerskapet og de sier den er ufarlig. Min er større så når jeg slutter å amme skal jeg mest sannsynlig fjerne den. 

Anonymkode: 28971...017

Skrevet

De fleste kuler i brystet er ufarlige, det har jeg opplevd selv (men ikke som gravid). Men veldig viktig at det blir sjekket. 

Anonymkode: a32b1...901

Skrevet

Fint du skal få det undersøkt.

Jeg hadde en melkekjertel som hadde forvillet seg mot armhulen. Ble engstelig når jeg oppdaget det som gravid, men det var jo ufarlig 

Anonymkode: 23445...761

Skrevet

Jeg hadde en kul, men det var bare en hoven melkekjertel.

Skrevet

Jeg har også hatt en kul en gang, var ikke gravid da, men det var en cyste. Forstår frykten din, men prøv å ta det med ro ❤️

Anonymkode: 6573a...cdd

Skrevet

Melkekjertel?

Anonymkode: 394a0...2b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...